TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Wrocław chce metro, a co o tym sądzi Warszawa?
GAZETA WYBORCZA WROCŁAW, ZTM WARSZAWA - Opublikowano: 08.07.2011 08:43:34 1 komentarz
Wrocław chce metro, a co o tym sądzi Warszawa?

30 naukowców z Polskiej Akademii Nauk na zlecenie miasta sprawdzi, czy we Wrocławiu jest realne wybudowanie metra, bo za kilkanaście lat może okazać się, że przez zatłoczone miasto nie da się już przejechać. W interdyscyplinarnym zespole, który powstanie prawdopodobnie po wakacjach, znajdą się m.in. socjologowie, którzy najpierw przepytają wrocławian: czy są przekonani do metra, którędy powinno ono biec, czy miasto stać na taki wysiłek. Potem do pracy przystąpią urbaniści, architekci, geolodzy, hydrolodzy, którzy zasugerują trasę, sposób drążenia, głębokość tuneli, to, czy trasa będzie tylko podziemna, czy mieszana z odcinkami naziemnymi. Wreszcie ekonomiści oszacują koszt inwestycji. Ekspertyzę zleciło miasto. - Po prostu chcemy się dowiedzieć, czy można zbudować metro, ile to będzie kosztowało, czy możemy się szarpnąć na ewentualną budowę za kilkanaście lat - mówi prezydent Rafał Dutkiewicz. - To na razie nie jest koncepcja, tylko wizja. Sprawa jest na tyle poważna, że przygotowujemy się do niej z pomocą naukowców z dużym wyprzedzeniem. Dynamika przyrostu ruchu w mieście pokazuje, że za kilkanaście lat muszą się u nas pojawić efektywniejsze sposoby przemieszczania się. Opracowanie kompletnego studium ma kosztować kilkadziesiąt tysięcy złotych. Wyniki prac poznamy za mniej więcej dwa lata.


A co o metrze myślą warszawiacy, gdzie właśnie ruszyła budowa centralnego odcinka II linii metra. W związku z tym mieszkańców czekają utrudnienia –m.in. od początku czerwca nie pojadą oni ulicami Sokolą i Świętokrzyską. Ulice zostaną ponownie włącz one do ruchu po zakończeniu inwestycji, czyli pod koniec 2013 roku. Mimo to znaleźliśmy 7 najważniejszych zalet tego rodzaju komunikacji:
1. Niezależność: Podziemna kolej jest niezależna od warunków panujących na drodze. Pociągi, które przewożą tysiące osób, nie stoją na światłach, nie tkwią w korkach. Pasażer metra ma gwarancję szybkiego przedostania się do punktu
docelowego. W ten sposób oszczędza mnóstwo czasu.
2. Koszt: Koszt podróży pociągiem metra jest znacznie niższy niż koszt paliwa zużytego przez samochód.
3. Szybkość. Metro jest szybsze nie tylko od samochodów osobowych, ale również od innych środków komunikacji
miejskiej. Średnia prędkość komunikacyjna podziemnej kolejki wynosi 37,5 km/godz. Autobusy są wolniejsze. Ich średnia prędkość to 23 km/ godz. Tramwaje poruszają się jeszcze wolniej, ze średnią prędkością 18,6 km/godz.
4. Liczba. Metro jest najważniejszym środkiem transportu dla pasażerów podróżujących na linii północ-południe. Z metra
korzysta codziennie…ponad pół miliona osób... Może przewieźć nawet 44 tys. pasażerów w ciągu godziny.
5. Pod ziemią. Schowane w tunelu metro nie potrzebuje w ogóle terenu. Przetransportowanie takiej samej liczby osób tramwajami wymagałoby pasa szerokości 30 metrów (po cztery tory w każdą stronę). W przypadku autobusów pas taki miałby już 35 metrów szerokości (po pięć pasów w każdą stronę). Gdybyśmy chcieli przewieźć 44 tys. osób samochodami, wymagałoby to pasa drogowego o szerokości 210 metrów, który musiałby mieć…po 30 pasów
ruchu w obu kierunkach.
6. Bezpieczeństwo: Metro jest najbezpieczniejszym środkiem transportu. Każda ze stacji jest monitorowana. Metro Warszawskie ma także wyspecjalizowaną jednostkę dbającą o porządek i bezpieczeństwo podróżnych –Straż Ochrony Metra. Na terenie stacji metra działają policjanci z Komisariatu Metra Warszawskiego. Mieszkańcy Warszawy, a także osoby spoza stolicy, korzystające codziennie z metra doceniają wysoki poziom bezpieczeństwa. Z badań przeprowadzonych w trakcie Barometru Warszawskiego (w listopadzie 2009 r.) wynika, że aż 77 proc. respondentów
czuje się bezpiecznie na stacjach metra, a 74 proc. w pociągach.
7. Ekologia: Samochód osobowy przy zapełnieniu 1,3 osoby (średnia w Warszawie w dni robocze) wytwarza średnio 140 g/km CO2 na osobę. Autobus przy zapełnieniu 80 osób wytwarza tylko 11 g/km CO2 na osobę. Metro –niezależnie od zapełnienia –nie emituje spalin. Podziemna kolej ma ogromne szanse na odciągnięcie pasażerów od komunikacji indywidualnej, a co za tym idzie, zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska, zatłoczenia ulic, liczby wypadków drogowych.
Wniosek? Jest najszybszym, najbezpieczniejszym i najbardziej ekologicznym środkiem transportu, zmniejsza uliczne
korki, pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
Wrocław
metro
  • sobol – 10.07.2011

    odnośnie pkt 7 to widzę ze tutaj jest jak na kolei - nikt nie patrzy ile węgla w naszych "nowoczesnych" elektrowniach trzeba skopcić żeby ruszyć wagoniki. Oczywiście nie umniejszając jest to środek transportu generujący najmniejsze ilości spalin w porównaniu na pasażera, ale pisanie o zerowej emisji spalin to takie szukanie idioty który łyka wszystko jak pelikan...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....