TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Władze Olsztyna "uspokajają" ruch w Śródmieściu
PAP - Opublikowano: 15.09.2015 13:18:00
Śródmieście Olsztyna atrakcyjne dla mieszkańców, fot. ZDZiT Olsztyn
Władze Olsztyna chcą "uspokoić" ruch samochodowy w Śródmieściu i planują wprowadzić dla kierowców ograniczenia prędkości do 30 kilometrów na godzinę. Takie rozwiązanie - według urzędników - może poprawić płynność jazdy w centrum miasta.


Na razie ruch samochodów w śródmieściu Olsztyna jest mocno utrudniony, ponieważ trwa budowa od podstaw linii tramwajowych. Niektóre ulice są całkowicie lub częściowo wyłączone z ruchu na czas budowy, na innych ruch jest zmieniony i ograniczony.


Jak zapewniają władze Olsztyna, pod koniec roku zakończy się budowa linii tramwajowych i ruch samochodów zostanie przywrócony. Jednak nie będzie się odbywał w ten sam sposób jak przed inwestycją tramwajową, bowiem planuje się wprowadzenie w centrum strefy, gdzie będzie obowiązywać ograniczenie prędkości do 30 km na godzinę.


 Patryk Pulikowski z Biura Komunikacji i Dialogu Obywatelskiego Urzędu miasta w Olsztynie poinformował PAP, że w tej chwili nie ma jeszcze decyzji w sprawie obszaru, jaki będzie objęty strefą Tempo 30. "Ciągle pracujemy nad rozwiązaniem, aby było kompletne. Powinniśmy mieć całą wiedzę i propozycję wraz z końcem realizacji projektu związanego z modernizacją transportu zbiorowego w Olsztynie" - podkreślił.


Dodał, że intencją wprowadzenia takiej strefy jest zadbanie w Śródmieściu o wszystkich uczestników ruchu. "Chcemy zwrócić mieszkańcom centralne obszary miasta, dlatego powstają szersze chodniki, chcemy ułatwić przejazd rowerzystom, dlatego powstają ścieżki, a także dodatkowe pasy, a nawet planowane są specjalne śluzy dla rowerzystów, w których będą mogli zająć dogodną pozycję do dalszej jazdy" - podkreślił Pulikowski.


Zaznaczył, że spowolnienie ruchu nie jest olsztyńskim rewolucyjnym pomysłem. "Wdrażamy rozwiązania, które z powodzeniem funkcjonują w krajach Europy Zachodniej, a także w coraz większej liczbie polskich miast. Wbrew pozorom - takie rozwiązanie może wpłynąć na upłynnienie ruchu, choćby dlatego, że zniknie część sygnalizacji świetlnych, które do tej pory zatrzymywały kierowców" - dodał.


Budowa tras tramwajowych jest częścią dużego projektu usprawnienia komunikacji miejskiej w Olsztynie. Jego wartość według Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju to 497 mln zł, z czego unijne dofinansowanie wyniesie 350 mln zł.


Te obecnie budowane trasy połączą najbardziej odległe dzielnice miasta, Jaroty, Pieczewo i Nagórki z centrum miasta oraz dworcem kolejowym oraz miasteczkiem studenckim i Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim w Kortowie. Od linii głównej w śródmieściu odchodzić będą dwie krótsze trasy: do kampusu studenckiego w Kortowie i do starówki.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Olsztyn
tempo 30
ruch drogowy
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....