TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Węzły przesiadkowe zmienią katowicką komunikację
PAP TransInfo.pl - Opublikowano: 24.07.2019 15:30:53
Węzły przesiadkowe zmienią katowicką komunikację; fot. ZTM

Rozszerzenie strefy płatnego parkowania w Katowicach na południe i wyższe opłaty za parkowanie dla kierowców spoza miasta – to główne założenia zmian zasad parkowania w stolicy woj. śląskiego w konsultowanym projekcie uchwały tamtejszej rady miejskiej.

Jak wynika z wtorkowej informacji katowickiego magistratu, projektem radni mieliby zająć się po wakacjach. Uchwała – według miejscowego samorządu "porządkująca strefę płatnego parkowania" - ma być pierwszym elementem zmian w polityce parkingowej Katowic.

Spoza Katowic

Jak wyjaśnił cytowany przez biuro prasowe magistratu prezydent Marcin Krupa, podłożem planowanych zmian jest liczba średnio 123 tys. pojazdów z rejestracjami miast ościennych wjeżdżających do Katowic w ciągu doby.

-"Dlatego zdecydowaliśmy się na budowę centrów przesiadkowych. Inwestycje mają zachęcić do wjazdu do centrum miasta komunikacją miejską. W Zawodziu czy też Brynowie budujemy po kilkaset miejsc parkingowych tak, by kierowcy nie musieli ich szukać w centrum. Na podstawie biletu na tramwaj lub autobus będą mogli zaparkować bezpłatnie" - wskazał Krupa.

-"W centrum naszego miasta działają urzędy, przychodnie – dlatego też zmiany w zakresie strefy parkowania mają pomóc wymusić rotację pojazdów" - zaznaczył.

-"Jednocześnie zgodnie z moją przedwyborczą obietnicą pracujemy nad wdrożeniem karty mieszkańca. Jej głównym celem jest premiowanie osób, które są zameldowane w Katowicach i właśnie tutaj odprowadzają podatki – co jest bardzo ważne z punktu widzenia budżetu miasta. Karta będzie zapewniała m.in. tańsze parkowanie" - zapowiedział Krupa.

"Droższy parking dla osób spoza Katowic, wraz z powstającymi centrami przesiadkowymi, mają stanowić element polityki transportowej ukierunkowanej na zachęcanie naszych gości do podróżowania do Katowic komunikacją publiczną" - dodał.

Dwie podstrefy

Główną zmianą w projekcie uchwały jest rozszerzenie strefy płatnego parkowania i podzielenie jej na dwie podstrefy: "Śródmieście" i "Ceglana - Wita Stwosza".

Granice w podstrefie " Śródmieście" (pokrywającej się z dotychczasową strefą) wyznaczają ulice: Mikołowska, Żwirki i Wigury, Kościuszki, pl. Karola Miarki, Kochanowskiego, Jagiellońska, Lompy, Dąbrowskiego, Francuska, Warszawska, Szkolna, Moniuszki, Uniwersytecka, Piastowska, al. Korfantego, Skargi, Sokolska, Mickiewicza, Sobieskiego, Gliwicka, pl. Wolności, Sądowa.

Opłaty tam mają pozostać bez zmian (za postój do godziny - 2,00 zł, za drugą rozpoczętą godzinę 2,40 zł, za trzecią rozpoczętą godzinę 2,80 zł, za każdą następną rozpoczętą godzinę postoju - 2,00 zł).

Dla nowej podstrefy "Ceglana-Wita Stwosza" (ul. Ceglana na odcinku od ul. Meteorologów do ul. Kościuszki oraz ul. Wita Stwosza od ul. Ceglanej do wiaduktu nad autostradą A4) zaproponowano stawki: za postój do godziny 3 zł, za drugą rozpoczętą godzinę 3,60 zł, za trzecią – 3,90 zł, a za każdą kolejną 3 zł.

Transportowa polityka

Miasto zapowiada, że obecnie przygotowuje tzw. dialog techniczny w obszarach: polityki parkingowej oraz nowego kształtu obsługi transportem zbiorowym - w związku z planowanym uruchomieniem centrów przesiadkowych.

"W zakresie polityki parkingowej określone zostaną wskaźniki i charakterystyki parkowania tak, aby na nowo zaplanować strefy płatnego parkowania oraz ukształtować nowy system opłat w Śródmieściu, z uwzględnieniem ulg dla mieszkańców strefy i Katowic" - wyjaśnił cytowany naczelnik wydziału transportu urzędu miasta Bogusław Lowak.

"W przypadku centrów przesiadkowych niezbędne jest uzyskanie aktualnych, rzeczywistych danych dotyczących wielkości ruchu pasażerskiego na obecnych liniach komunikacyjnych, które łączą Katowice z gmina sąsiadującymi, tak aby w efektywny sposób wykorzystać potencjał jaki dadzą uruchomione centra przesiadkowe" - dodał naczelnik.

Jak podkreślił, na podstawie tych danych wprowadzane mają być kolejne zmiany w centrum, w tym także w tzw. Strefie Kultury.

W kontekście planów utworzenia nowej podstrefy wzdłuż ul. Ceglanej i ul. Wita Stwosza Lowak przypomniał, że podczas przebudowy tamtejszego układu drogowego utworzono 308 miejsc parkingowych. "Wprowadzenie w tym obszarze płatnego parkowania ma na celu wymuszenie rotacji pojazdów, by ułatwić znalezienie miejsca osobom odwiedzającym pobliskie szpitale i lokale usługowe" - zaznaczył.

Ponadto przedłożony do konsultacji projekt uchwały m.in. zmienia kryteria przyznawania i opłaty za tzw. "karty przedsiębiorcy".

We wtorek projekt uchwały opublikowano na katowickiej Platformie Konsultacji Społecznych (pks.katowice.eu), gdzie organizacje pożytku publicznego w ciągu dwóch tygodni mogą przekazywać swoje uwagi. Następnie projekt zaopiniują komisje rady miasta, a najprawdopodobniej we wrześniu trafi na sesję rady miasta. Uchwała ma wejść w życie po 14 dniach od jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Woj. Śląskiego.(PAP)




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
węzeł
Katowice
ZTM
  • Krzysztof Kantor – 24.07.2019

    rozumiem że podwyżka za bilet też będzie bo to taki patent na kase. likwidować parkingi , strefy bez emisyjne zrobić i cyk podwyżka biletów , kierowcy mają przekichane w tym socjalistycznym kraju.

  • Patryk Krzywik – 24.07.2019

    Już widzę te zmiany... Godziny by porządnie skorygowali.... Ciszaaaa... A potem jeden za drugim jeździ iiii znowu ciszaaa

  • Damian Tajduś – 24.07.2019

    Czy autobusy PKM Jaworzno i busy też wyrzucają ?

  • Armin Wittner – 26.07.2019

    Patentem na uniknięcie wjeżdżania części mieszkańców z południa Katowic do centrum mogłoby być np dojeżdżanie autobusem 37 do stacji Katowice Podlesie i stamtąd Kolejami Śląskimi szybko i bezkolizyjnie do Centrum i również w drugą stronę. Mogłoby być, ale nie jest: godziny odjazdu autobusu 37 z przystanku Podlesie Dworzec Kolejowy są tak genialnie skorelowane z odjazdami pociągów, że autobus odjeżdża 3 minuty przed przyjazdem pociągu a na następny trzeba czekać pół godziny. Brawo wy.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....