TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Węzeł Toruń Miasto otwarty
UM TORUŃ - Opublikowano: 09.10.2015 12:40:28 1 komentarz
Węzeł Toruń Miasto otwarty

W Toruniu kolejny krok w stronę nowej jakości podróżowania komunikacja miejską. Po oddaniu linii tramwajowej na Bielany i węzła w alei Solidarności, modernizacji dotychczasowych połączeń oraz zakupie niskopodłogowego taboru, 7 października 2015 r. oddano do użytkowania węzeł przesiadkowy przy Dworcu Toruń Miasto.

Inwestycja obejmowała dwa zadania. Pierwsze to przebudowa torowiska tramwajowego na linii średnicowej od węzła Toruń do al. Solidarności poprawiająca dostępność komunikacyjną Zespołu Staromiejskiego wpisanego na listę światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO poprzez transport przyjazny środowisku. Drugie - budowa węzła przesiadkowego przy dworcu PKP Toruń Miasto integrującego linię średnicową nr 1 oraz pozostały transport publiczny z Koleją Metropolitalną BiT-City.

- To ważny węzeł przesiadkowy nie tylko dla torunian, ale i dla tych, którzy odwiedzają nasze miasto. Tu bez problemu można przesiąść z komunikacji kolejowej na tramwajową i odwrotnie, jest duży parking, gdzie można zostawić samochód. Ale nie zapominajmy, że to tylko fragment potężnej przebudowy rozwiązań komunikacyjnych w mieście. Przed nami jeszcze budowa torowiska na JAR, kontynuacja budowy Trasy Mostowej wschodniej, a już za trzy dni oddajemy do użytku drugi etap Trasy Średnicowej Północnej. Wspólnie z koleją zamierzamy także w najbliższych latach pracować nad usprawnieniem transportu kolejowego ? mówi prezydent Torunia Michał Zaleski.

Celem inwestycji było polepszenie stanu technicznego tzw. linii średnicowej. Wpłynęło to na poprawę stanu technicznego linii tramwajowej komunikującej dwa bieguny miasta: Bielany z osiedlem Na Skarpie. Dzięki temu po zakończeniu prac remontowych wzrosła średnia prędkość tramwajów. Zwiększył się także poziom bezpieczeństwa drogowego. Zastosowana technologia montażu szyn oraz zastosowane materiały znacznie ograniczyły hałas i drgania generowane przez tramwaje na przebudowanym odcinku. Jezdnie i chodniki zyskały nową nawierzchnię, powstały ścieżki rowerowe, a także zwiększyła się liczba miejsc parkingowych w okolicach starówki. Na pl. Św. Katarzyny wybudowano przystanki typu wiedeńskiego, ułatwiające pasażerom wsiadanie do tramwajów. Przebudowano także przystanek na ul. Wały Gen. Sikorskiego wyposażając go m.in. w tablicę informacji pasażerskiej i wiatę przystankową.

Z kolei sprawny węzeł przesiadkowy ułatwi podróże wszystkim, którzy codziennie korzystają z różnych środków transportu zbiorowego, a tym samym przyczyni się do poprawy komfortu i bezpieczeństwa komunikacji miejskiej. Pasażerowie będą mogli szybko przesiąść się z pociągu na tramwaj i dotrzeć do prawie każdego miejsca w mieście i odwrotnie. To właśnie stąd, w ramach projektu związanego z koleją metropolitalną BiT-City będzie można wybrać się w krótszym czasie w podróż do Bydgoszczy komfortowym i szybkim pociągiem.

Platformy przystanków tramwajowych zostały połączone z kładką dla pieszych, która prowadzi z dworca kolejowego za pomocą schodów oraz wind, aby nawet osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się mogły wygodnie i bezpiecznie zmieniać środek komunikacji. W okolicach dworca powstały parkingi Park&Ride (ponad 50 miejsc parkingowych i 8 parkingów dla autokarów oraz Bike&Ride. Przygotowano także miejsce pod montaż stacji roweru miejskiego.

Okolica Dworca Toruń Miasto zyskała nowy wygląd. Odnowiono pomnik dedykowany poległym kolejarzom, wybudowano małą fontannę, zagospodarowano zieleń. Praktycznie wybudowana od podstaw ulica Gen. Skrzyńskiego (przed wojną ul. Zygmuntowska) połączyła pl. Pokoju Toruńskiego z pl. 18-stycznia. Na ulicy obok parkingów powstały chodniki i ścieżka rowerowa, postój taxi i przystanek autobusowy. Po przebudowie powstał trakt spacerowy łączący OM Chrobrego z Bulwarem Filadelfijskim.

Zadania zrealizowano w ramach projektu ?Integracja systemu transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu ? BiT-City?.

Wykonawca : Budimex Budownictwo Sp. z o. o.

Wartość: 52 629 011,48 zł brutto

Wartość kosztów kwalifikowanych: 42 595 814,22 zł

Wartość dofinansowania (80%): 34076651,37 zł

Termin realizacji: 28.11.2013-30.09.2015



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Toruń
węzeł przesiadkowy
Toruń Miasto
kładka
  • rodeif – 11.10.2015

    Prawie dobrze:+ przejscie nadziemne z jednej strony, ale też pozostawienie przejścia w poziomie ulicy przy skrzyzowaniu (wieksza przepustowosc wyjsc z przystanku; w przypadku awarii windy, niepelnosprawni, rodzice z dziecmi w wozkach, osoby starsze moga sie wydostac z przystanku bez zdobywania schodow)+ przejscie nadziemne zadaszonewady:- jak na wezel przesiadkowy to wiata przystankowa jest zalosnie mala - wiata powinna byc conajmniej podwójna (potrójna?) albo też cały przystanek powinien zostać zadaszony (a'la peron kolejowy)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....