TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Węzeł przesiadkowy w centrum Warszawy?
PAP TransInfo.pl - Opublikowano: 28.03.2019 19:49:51
Węzeł przesiadkowy w centrum Warszawy? (źródło: Wikipedia/Adrian Grycuk, lic. CC BY-SA 3.0 pl)

PKP Polskie Linie Kolejowe proponują wybudowanie węzła przesiadkowego w centrum Warszawy.

Prace mają zostać wykonane równolegle z modernizacją warszawskiej linii średnicowej - poinformował w czwartek prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.

"Naszą propozycją jest utworzenie tak zwanego zintegrowanego węzła przesiadkowego w centrum Warszawy" - powiedział prezes PKP PLK na konferencji. Dodał, że obecnie Warszawska Kolej Dojazdowa kończy się przed Warszawą Centralną. "Podróżni, którzy udają się do stacji metra muszą przejść kilkaset metrów. Nasza propozycja pokazuje, że istnieje możliwość umiejscowienia nowego przystanku WKD równolegle do linii średnicowej, na wysokości stacji Warszawa Śródmieście" - powiedział Merchel.

Prezes wyjaśnił, że dzięki temu powstałby nowy węzeł, który połączyłby WKD, koleje aglomeracyjne zatrzymujące się na stacji Śródmieście i warszawskie metro. Blisko znajdowałby się ponadto dworzec Warszawa Centralna, gdzie zatrzymują się pociągi dalekobieżne.

Merchel poinformował też, że wraz z modernizacją warszawskiej linii średnicowej spółka planuje wybudowanie nowych przystanków przy rondzie de Gaulle'a i przystanku Solec położonego bliżej Wisły, przy Wybrzeżu Kościuszkowskim.

"Analizując konieczność przebudowy tunelu średnicowego mamy propozycję, która wskazuje na możliwość utworzenia dodatkowego przystanku zlokalizowanego przy rondzie de Gaulle'a. (...) Mógłby też powstać nowy przystanek Solec blisko Wybrzeża Kościuszkowskiego. Natomiast zlikwidowany zostałby przystanek Powiśle" - powiedział Merchel.

Zaznaczył, że likwidacja przystanku Powiśle nie wiązałaby się z koniecznością fizycznej jego rozbiórki.

Prezes wyjaśnił, że w nowej konfiguracji odległość między przystankiem Solec a Rondo de Gaulle'a wyniosłaby ok. 1 tys. m. Taka sama odległość dzieliłaby rondo de Gaulle'a od Warszawy Śródmieście.

Dlatego, aby nie zmniejszać częstotliwości kursowania pociągów, zlikwidowany zostałby przystanek Powiśle. Nie byłoby też konieczności budowy przystanku przy ul. Brackiej, między Warszawą Śródmieście a rondem de Gaulle'a, gdyż to również pogorszyłoby przepustowość linii.

Merchel wskazał, że modernizacja warszawskiej linii średnicowej jest konieczna, by zwiększyć o blisko połowę przepustowość trasy, która została zbudowana między 1926 a 1935 rokiem.

Obecny na czwartkowej konferencji wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel ocenił, że modernizacja warszawskiej linii średnicowej jest kluczowa dla komunikacji kolejowej w Warszawie oraz bardzo ważna z punktu widzenia transportu mazowieckiego i ogólnopolskiego.

"Modernizacja warszawskiej linii średnicowej to zadanie ważne, kluczowe. Modernizowany będzie najważniejszy odcinek linii kolejowej w Warszawie, łączącej wschód z zachodem, po którym porusza się do tysiąca pociągów dziennie" - powiedział Bittel.

Podkreślił, że linia średnicowa jest bardzo ważna z punktu widzenia transportu warszawskiego, mazowieckiego i ogólnopolskiego. "Obecnie trwają prace projektowe, przygotowujemy zadanie inwestycyjne. Oferta przebudowy kierowana jest również do władz samorządowych, do władz Miasta Stołecznego Warszawy" - dodał.

Wiceminister wyjaśnił, że współpracy z miastem Warszawą wymagałoby przedłużenie trasy linii WKD do stacji Warszawa Śródmieście. Dodał, że dzięki temu stacja WKD znalazłaby się bliżej warszawskiego metra, co ułatwiłoby komunikację pasażerom. Obecnie linia WKD, która biegnie od Grodziska Mazowieckiego i Milanówka, kończy się przed dworcem Warszawa Centralna.

Bittel powiedział też, że po prawej stronie Wisły współpracy z miastem wymagałaby realizacja tunelu w ciągu projektowanej ulicy Tysiąclecia.

Plan modernizacji warszawskiej linii średnicowej zakłada rozpoczęcie prac od dworca Warszawa Zachodnia. Kolejnym etapem będzie modernizacja Warszawy Wschodniej, od której prace będą kontynuowane wzdłuż linii w kierunku Warszawy Śródmieście i Warszawy Centralnej.

Harmonogram prac przewiduje, że główne prace modernizacyjne na podziemnej trasie potrwają od roku 2020 do 2026. PKP Polskie Linie Kolejowe nie przewidują zamknięcia trasy dla ruchu kolejowego.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
węzeł przesiadkowy
PKP PLK
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....