Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawska Konferencja Miasto i Transport 2017

infotrans
24.05.2017 17:08
0 Komentarzy

W Warszawie odbyła się jedenasta już konferencja naukowo-technicznaMiasto i Transport. Tematem spotkania były jubileusze 25-lecia ZarząduTransportu Miejskiego i 60-lecia Biura Studiów i Projektów KomunikacjiMiejskiej oraz bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu.

Konferencja rozpoczęła się od powitania wszystkich gościprzez Rektora Politechniki Warszawskiej Jana Szmidta, Prezydent m.st. WarszawyHannę Gronkiewicz-Waltz oraz Dziekana Wydziału Inżynierii Lądowej PW AndrzejaGarbacza.

W ramach 25 lat istnienia ZTM, Dyrektor Wiesław Witek wraz zpierwszym Dyrektorem ZTM Kazimierzem Kuligiem przedstawili historię ZTM.Następnie Zastępca Dyrektora Katarzyna Strzegowska opowiedziała oInteligentnych Systemach Transportowych (ITS). Trzecią prezentację wygłosiłMarek Bauer z Politechniki Krakowskiej, który opowiedział o roli i znaczeniutransportu miejskiego w Polsce. Sesję zamknęła przemówieniem ZastępcaPrezydenta m.st. Warszawy Renata Kaznowska.

Kolejne sesje związane były z 60-leciem Biura Studiów iProjektów Komunikacji Miejskiej oraz bezpieczeństwo pieszych uczestników ruchu.

Nie zabrakło również miasteczka transportowego na placuprzed gmachem Politechniki Warszawskiej.Na placu Politechniki znajdowały się stanowiska Zarządu TransportuMiejskiego, Politechniki Warszawskiej, Szybkiej Kolei Miejskiej, MetraWarszawskiego, Tramwajów Warszawskich, Miejskich Zakładów Autobusowych, firmyMobilis i Arriva Bus Transport Polska oraz firmy MACRO-SYSTEM. Na stoisku ZTMmożna było m.in. otrzymać informacje dotyczące stołecznej komunikacjimiejskiej, przedłużyć e-hologram na Warszawskiej Karcie Miejskiej oraz wybićpamiątkową monetę.

Oprócz namiotów na placu pojawiły się cztery autobusysymbolizujące historię oraz przyszłość komunikacji miejskiej. Zaczynając odChaussona z 1950 roku, przez Ikarusa pamiętającego początki ZTM, naelektrycznym i hybrydowym Solarisie kończąc.

Komentarze