Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa konsultuje 815 stacji ładowania elektrycznych aut

infotrans
14.04.2020 17:00
0 Komentarzy


Zgodnie z ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych w Warszawie ma powstać minimum 1000 punktów, umożliwiających ładowanie pojazdów napędzanych energią elektryczną.

We wtorek, 14 kwietnia, rozpoczynają się konsultacje społeczne na temat lokalizacji nowych stacji.

144 punkty

W stolicy są już 144 punkty ładowania zlokalizowane w 54 stacjach. Ponadto w tym roku ma powstać kolejnych 41 punktów w 21 stacjach. Projekt stołecznego „Planu budowy ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych” przewiduje możliwość uruchomienia 1034 punktów ładowania w kolejnych 517 stacjach.

Po konsultacjach z mieszkańcami wybrane zostaną lokalizacje, w których będzie zainstalowanych minimum 815 punktów ładowania.

Więcej punktów ładowania samochodów elektrycznych i hybrydowych to jeden z kroków ku czystszemu powietrzu i zrównoważonemu rozwojowi Warszawy. Dzięki inwestycjom w elektromobilność, w powietrzu, którym oddychamy, jest mniej pyłu zawieszonego oraz szkodliwych tlenków azotu i tlenków siarki. Korzystanie z pojazdów przyjaznych środowisku wpływa też na redukcję emisji dwutlenku węgla oraz obniżenie poziomu hałasu. Warszawa od dawna wspiera te inicjatywy.

Warszawski standard

Każda planowana stacja to wolnostojący słupek z dwoma punktami ładowania. Moc pojedynczego punktu (22 kW) pozwoli na ładowanie jednego pojazdu w czasie 1-3 godzin. Każdy słupek umożliwi ładowanie dwóch pojazdów jednocześnie, dlatego konieczne jest wyznaczenie przy nim dwóch stanowisk postojowych. Wymiary co najmniej jednego z nich spełnią kryteria dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. Stacje, służące zasilaniu pojazdów elektrycznych i hybrydowych, powstaną w całym mieście. Projekt przewiduje kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt stacji w każdej z dzielnic. Wybudowane zostaną zarówno pojedyncze stacje, jak i większe skupiska, w których znajdzie się od dwóch do nawet kilkunastu stacji.

Proponowane lokalizacje zostały wybrane wspólnie przez Biuro Infrastruktury, zarządców stołecznych dróg (Zarząd Dróg Miejskich i urzędy dzielnic) oraz operatorów systemów dystrybucyjnych elektroenergetycznych (innogy Stoen Operator sp. z o.o. oraz PGE Dystrybucja S.A. Oddział w Warszawie). Zgodnie z przepisami ustawy o elektromobilności do wybudowania stacji ładowania zobowiązani są operatorzy systemów dystrybucyjnych elektroenergetycznych.

Przyjemne z pożytecznym

Priorytetem przy wyborze wszystkich lokalizacji było umożliwienie mieszkańcom ładowania samochodu podczas przebywania w miejscach związanych z edukacją, kulturą, sportem i rozrywką, np. na błoniach PGE Narodowego. Stacje ładowania będą też instalowane w pobliżu urzędów czy placówek służby zdrowia, a także w sąsiedztwie budynków wielorodzinnych, by ułatwić ich mieszkańcom podjęcie decyzji o kupnie pojazdu elektrycznego. Ważną przesłanką, wpływającą na wybór lokalizacji, była również własność gruntu – zdecydowaliśmy, aby stacje budowane były wyłącznie na gruntach miejskich. Innymi kryteriami były dostępność infrastruktury elektroenergetycznej oraz większa liczba miejsc parkingowych w okolicy.

Zapraszamy do udziału w konsultacjach. Na stronie www.konsultacje.um.warszawa.pl można zapoznać się z projektem „Planu budowy ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych” oraz z grafikami i mapą, przedstawiającymi lokalizacje planowanych stacji ładowania.

Komentarze