Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Walka z wirusem kosztuje: MPK Wrocław i 700 tys. zł.

infotrans
27.10.2020 10:00
0 Komentarzy

Ozonowanie pojazdów, maseczki i płyny do dezynfekcji dlapracowników – to tylko część z działań, które podjęło MPK Wrocław, żebyprzeciwdziałać zachorowaniom na COVID-19 wśród pasażerów i swoich pracowników.

Wrocławski przewoźnik od początku pandemii koronawirusa wydał na nie ponad 700 tys. zł.

Dezynfekcja!

Pierwsze działanie, podjęte przez MPK jeszcze w lutym, towydłużenie o 50% czasu przeznaczonego na czyszczeniu tramwajów i autobusów. Odmarca br. wszystkie pojazdy przewoźnika są również ozonowane oraz co tydzieńdezynfekowane metodą elektrostatyczną, co jest bardzo skuteczne, ponieważpreparat wirusobójczy pokrywa nawet najbardziej skomplikowane i trudno dostępnepowierzchnie.

MPK wydało na te działania prawie 250 tys. zł.

-„O pieniądzach warto i trzeba mówić, ale w momencie gdy naszali kładziemy zdrowie naszych pasażerów i pracowników, nie można myśleć tylkowskaźnikami ekonomicznymi – mówi prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder. –Komunikacja miejska musi działać pomimo pandemii i rządowych obostrzeń. Już wtym momencie po ulicach Wrocławia jeździ cały dostępny tabor, a praca nanaszych zajezdniach odbywa się przy zachowaniu surowego reżymu sanitarnego.Każdy z motorniczych i kierowców ma do swojej dyspozycji maseczki i płyny dodezynfekcji – dodaje.

Przewoźnik wrócił również do wydzielania strefbezpieczeństwa w pojazdach, tak by ograniczyć kontakt pomiędzy pasażerami akierującymi. Praca pracowników zaplecza na zajezdniach została także podzielonaw taki sposób, aby pracujący na różnych zmianach nie mieli ze sobąbezpośredniego kontaktu.

Lista działań MPK Wrocław

  • utrzymanie obecnej częstotliwości kursów tramwajowych iautobusowych

  • wypuszczenie całego dostępnego taboru na linie

  • uruchomienie kilkunastu dodatkowych autobusów awaryjnych,aby w ramach potrzeby wspierały regularnie kursujące pojazdy na najbardziejobleganych liniach

  • cotygodniowadezynfekcja wszystkich pojazdów

  • ozonowanie pojazdów

  • zakup rękawiczek,masek, płynów do dezynfekcji dla pracowników (są one dostępny zarówno nazajezdniach MPK, jak i w punktach socjalnych)

  • wydzielenie stref bezpieczeństwa w pojazdach

  • wydłużenie o 50% czasu spędzanego na czyszczeniu pojazdów

  • zrezygnowanie z ciepłych przycisków (drzwi we wszystkichpojazdach otwierają kierujący)

  • akcja rozdawania maseczek przez kontrolerów w asyściepolicji i straży miejskiej

  • reorganizacja pracy w obiektach, w celu zminimalizowaniaryzyka zachorowań

Komentarze