TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

W Poznaniu zagłosuj za transportem
MPK POZNAŃ TL, Transinfo - Opublikowano: 16.11.2016 18:30:34 1 komentarz
Wagon P1D

MPK Poznań zachęca, by zagłosować na projekty komunikacyjne. Każdy głosujący dysponuje 3 głosami: 2 na projekty rejonowe oraz 1 na projekt ogólnomiejski. Głosować można na specjalnej stronie lub w punktach do głosowania, uruchomionych w dni weekendowe, na terenie każdej jednostki pomocniczej miasta.

MPK szczególnie poleca dwa projekty:

PROJEKT OGÓLNOMIEJSKI NR 1 - dwa zadania:

Odbudowa wagonu doczepnego P1D

Został wyprodukowany w warsztatach w zajezdni przy ul. Gajowej. W związku z odbywającą się w 1929 roku Powszechną Wystawą Krajową na targach poznańskich przewidywano znaczny wzrost przewozów, dlatego złożono łącznie 20 sztuk tych wagonów. To jeden z pierwszych pojazdów posiadający przedsionek z obniżoną podłogą, co sprawiło, że był pozbawiony stopni wejściowych. Schodki znajdowały się dopiero wewnątrz i prowadziły do przedziałów pasażerskich umieszczonych po bokach przedsionka. Taka konstrukcja przyczepy stała się przyczyną jego obiegowej nazwy "dwa pokoje z kuchnią". Za ich konstrukcję, na Międzynarodowej Wystawie Komunikacji i Turystyki, odbywającej się na terenie MTP, Poznańska Kolej Elektryczna (ówczesne MPK) otrzymała nagrodę Grand Prix.

Odbudowa wagonu silnikowego KSW

KSW powstał w fabryce Waggonfabrik Fuchs w Heidelbergu. Skrót KSW oznacza "Kriegs-Straßenbahn-Wagen", czyli "Wojenny Wagon Tramwajowy" ? charakteryzujący się prostą konstrukcją, dużymi drzwiami (ułatwiającymi sprawną ewakuację w przypadku nalotów) i wysoką pojemnością pasażerską. Wagon trafił do Poznania w 1944 r. Po późniejszym przekształceniu na pojazd na jednokierunkowy kursował do 1972 roku, kiedy to został wycofany z ruchu liniowego i przekształcony na wagon gospodarczy.

PROJEKT REJONOWY NR 12

Zachowanie autobusu Jelcz M11

W latach osiemdziesiątych XX wieku, z uwagi na brak możliwości zwiększenia produkcji Jelczy PR110M, zdecydowano się na budowę w Jelczu wysokopodłogowych autobusów miejskich na węgierskich podwoziach z Ikarusów 260. Wozy te otrzymały oznaczenie typu Jelcz M11. Pierwszy, prototypowy Jelcz M11 wyjechał z zajezdni Warszawska do obsługi linii 70 21 grudnia 1984 roku. Łącznie MPK otrzymało 94 Jelcze M11 oraz 6 Jelczy L11 (odpowiedników wozów M11 przeznaczonych dla ruchu podmiejskiego). Autobusy M11 wycofano z ruchu liniowego w 2009 roku.

WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Poznań
Budżet Obywatelski
P1D
KSW
Jelcz M11
  • Leszek z Warszawy – 19.11.2016

    Moja informacja dla osób mniej zorientowanych w temacie: Tramwaj KSW po zakończeniu wojny posłużył jako wzór dla produkowanych w Polsce od 1949 roku wagonów oznaczonych symbolem N (silnikowe) oraz ND (doczepne). Dla kilkunastu miast w Polsce posiadających rozstaw szyn 1000 mm produkowano wersję wąskotorową 2N oraz 2ND. W połowie lat sześćdziesiątych konstrukcja została nieco unowocześniona i oznaczona jako 4N i 4ND (normalnotorowe) oraz 5N i 5ND (wąskotorowe). Ogółem w latach 1949 - 1962 wyprodukowano prawie 2800 wagonów typu N. Trafiły one do wszystkich 21 istniejących w Polsce sieci tramwajowych. Z upływem czasu część z nich została poddana różnym modernizacjom, m. in. przebudowie na jednokierunkowe ( niemal wszystkie "enki" początkowo były wyposażone w stanowisko motorniczego w obu końcach wagonu, posiadały też drzwi z obu stron pojazdu) oraz przebudowie wejść z otwieranych ręcznie przez pasażera na automatyczne. Niewielka ilość została nawet przebudowana na przegubowe - 11 sztuk w Warszawie i jeden w Bydgoszczy. Większość wagonów przegubowych z Warszawy (były one oznaczone symbolem PN ) zostało po kilku latach przekazanych do Poznania. W połowie lat siedemdziesiątych , gdy rozpocząłem swoje podróże po Polsce, różne wersje tramwajów typu N stanowiły olbrzymią większość taboru tramwajowego (oprócz Warszawy) . Dziś w normalnym ruchu liniowym możemy je spotkać tylko na linii 38 w Bytomiu, ale wiele miast zachowało po kilka "enek" i można się nimi przejechać na liniach okolicznościowych i turystycznych... A wszystko zaczęło się od wojennej konstrukcji KSW. Z całego serca życzę Poznaniakom aby jak najszybciej mogli odbudować swój tramwaj.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....