TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

W Poznaniu zagłosuj za transportem
MPK POZNAŃ TL, Transinfo - Opublikowano: 16.11.2016 18:30:34 1 komentarz
Wagon P1D

MPK Poznań zachęca, by zagłosować na projekty komunikacyjne. Każdy głosujący dysponuje 3 głosami: 2 na projekty rejonowe oraz 1 na projekt ogólnomiejski. Głosować można na specjalnej stronie lub w punktach do głosowania, uruchomionych w dni weekendowe, na terenie każdej jednostki pomocniczej miasta.

MPK szczególnie poleca dwa projekty:

PROJEKT OGÓLNOMIEJSKI NR 1 - dwa zadania:

Odbudowa wagonu doczepnego P1D

Został wyprodukowany w warsztatach w zajezdni przy ul. Gajowej. W związku z odbywającą się w 1929 roku Powszechną Wystawą Krajową na targach poznańskich przewidywano znaczny wzrost przewozów, dlatego złożono łącznie 20 sztuk tych wagonów. To jeden z pierwszych pojazdów posiadający przedsionek z obniżoną podłogą, co sprawiło, że był pozbawiony stopni wejściowych. Schodki znajdowały się dopiero wewnątrz i prowadziły do przedziałów pasażerskich umieszczonych po bokach przedsionka. Taka konstrukcja przyczepy stała się przyczyną jego obiegowej nazwy "dwa pokoje z kuchnią". Za ich konstrukcję, na Międzynarodowej Wystawie Komunikacji i Turystyki, odbywającej się na terenie MTP, Poznańska Kolej Elektryczna (ówczesne MPK) otrzymała nagrodę Grand Prix.

Odbudowa wagonu silnikowego KSW

KSW powstał w fabryce Waggonfabrik Fuchs w Heidelbergu. Skrót KSW oznacza "Kriegs-Straßenbahn-Wagen", czyli "Wojenny Wagon Tramwajowy" ? charakteryzujący się prostą konstrukcją, dużymi drzwiami (ułatwiającymi sprawną ewakuację w przypadku nalotów) i wysoką pojemnością pasażerską. Wagon trafił do Poznania w 1944 r. Po późniejszym przekształceniu na pojazd na jednokierunkowy kursował do 1972 roku, kiedy to został wycofany z ruchu liniowego i przekształcony na wagon gospodarczy.

PROJEKT REJONOWY NR 12

Zachowanie autobusu Jelcz M11

W latach osiemdziesiątych XX wieku, z uwagi na brak możliwości zwiększenia produkcji Jelczy PR110M, zdecydowano się na budowę w Jelczu wysokopodłogowych autobusów miejskich na węgierskich podwoziach z Ikarusów 260. Wozy te otrzymały oznaczenie typu Jelcz M11. Pierwszy, prototypowy Jelcz M11 wyjechał z zajezdni Warszawska do obsługi linii 70 21 grudnia 1984 roku. Łącznie MPK otrzymało 94 Jelcze M11 oraz 6 Jelczy L11 (odpowiedników wozów M11 przeznaczonych dla ruchu podmiejskiego). Autobusy M11 wycofano z ruchu liniowego w 2009 roku.

WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Poznań
Budżet Obywatelski
P1D
KSW
Jelcz M11
  • Leszek z Warszawy – 19.11.2016

    Moja informacja dla osób mniej zorientowanych w temacie: Tramwaj KSW po zakończeniu wojny posłużył jako wzór dla produkowanych w Polsce od 1949 roku wagonów oznaczonych symbolem N (silnikowe) oraz ND (doczepne). Dla kilkunastu miast w Polsce posiadających rozstaw szyn 1000 mm produkowano wersję wąskotorową 2N oraz 2ND. W połowie lat sześćdziesiątych konstrukcja została nieco unowocześniona i oznaczona jako 4N i 4ND (normalnotorowe) oraz 5N i 5ND (wąskotorowe). Ogółem w latach 1949 - 1962 wyprodukowano prawie 2800 wagonów typu N. Trafiły one do wszystkich 21 istniejących w Polsce sieci tramwajowych. Z upływem czasu część z nich została poddana różnym modernizacjom, m. in. przebudowie na jednokierunkowe ( niemal wszystkie "enki" początkowo były wyposażone w stanowisko motorniczego w obu końcach wagonu, posiadały też drzwi z obu stron pojazdu) oraz przebudowie wejść z otwieranych ręcznie przez pasażera na automatyczne. Niewielka ilość została nawet przebudowana na przegubowe - 11 sztuk w Warszawie i jeden w Bydgoszczy. Większość wagonów przegubowych z Warszawy (były one oznaczone symbolem PN ) zostało po kilku latach przekazanych do Poznania. W połowie lat siedemdziesiątych , gdy rozpocząłem swoje podróże po Polsce, różne wersje tramwajów typu N stanowiły olbrzymią większość taboru tramwajowego (oprócz Warszawy) . Dziś w normalnym ruchu liniowym możemy je spotkać tylko na linii 38 w Bytomiu, ale wiele miast zachowało po kilka "enek" i można się nimi przejechać na liniach okolicznościowych i turystycznych... A wszystko zaczęło się od wojennej konstrukcji KSW. Z całego serca życzę Poznaniakom aby jak najszybciej mogli odbudować swój tramwaj.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....