Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W poniedziałek ruszają przygotowania do budowy węzła Sadowa w Katowicach

infotrans
15.03.2018 07:45
0 Komentarzy

Od poniedziałku rusząprzygotowania do budowy węzła przesiadkowego Sądowa w centrum Katowic –poinformował w środowym biuletynie katowicki urząd miasta. Zasadnicze praceziemne rozpoczną się w kwietniu. Cały węzeł ma być gotowy do końca 2019 r.

Umowę z wykonawcą węzła Sądowa, który ma umożliwiać przedewszystkim przesiadki z autobusów komunikacji miejskiej na dalekobieżne, władzeKatowic podpisały w drugiej połowie lutego br.

Centrum przesiadkowe, które za 56,9 mln zł (przy unijnymwsparciu ponad 30 mln zł) zrealizuje Budimex, to jedyna inwestycja I etapubudowy Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych dofinansowanaz Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ).

Trwającą już budowę pozostałych trzech węzłów (Ligota,Brynów i Zawodzie) wspierają środki Regionalnego Programu Operacyjnego Woj.Śląskiego – z puli Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

„Miasto Katowice dokłada wszelkich starań, aby stworzyćalternatywę dla pasażerów oraz przewoźników obecnie korzystających z prywatnegodworca przy ulicy Piotra Skargi – stąd inwestycja w węzeł przesiadkowy Sądowa”- wyjaśnił, cytowany w biuletynie, prezydent Katowic Marcin Krupa.

„Węzeł będzie umożliwiał swobodne przesiadki z autobusówkomunikacji miejskiej na autobusy dalekobieżne, ponieważ w Katowicach stawiamyna komunikację miejską, ale znajdzie się też parking dla 50 samochodów” -zapowiedział.

Węzeł ten będzie działał ok. 500 m od katowickiego dworcakolejowego (przejście między tymi miejscami wiedzie m.in. przez trzy ruchliweskrzyżowania ze światłami). Według wcześniejszych informacji po ukończeniuwęzła zmieniona może zostać trasa znacznej części linii autobusów miejskich,które wjeżdżają m.in. na podziemny przystanek pod dworcem kolejowym.

Docelowo miałyby one przejeżdżać także przez węzeł przy ul.Sądowej. Do węzła nie dotrą natomiast – przynajmniej w bliższej przyszłości -tramwaje kursujące pobliską ul. Gliwicką (w dalszej perspektywie rozważane mabyć doprowadzenie do niego odcinka trakcji tramwajowej). Droga do przystankutramwajowego będzie oznaczała przejście ok. 300-400 m.

Zgodnie z zapowiedzią miasta, prócz peronów autobusowych, wwęźle stanie m.in. budynek, w którym znajdą się: poczekalnie dla połączeńlokalnych (na parterze) i dalekobieżnych (na piętrze), a także małagastronomia, punkt prasowy i przechowalnia bagażu. Projekt uwzględnia potrzebykierowców autobusów dalekobieżnych – dyspozytornię, pomieszczenia socjalne isanitariaty. Na terenie węzła znajdą się też wiata rowerowa, parking oraz małaarchitektura i zieleń.

Zgodnie z umową wykonawca ma na realizację zadania 22miesiące od dnia jej podpisania. Oznacza to, że powinno ono zostać zakończonejeszcze przed końcem 2019 r.

Na razie pierwszym etapem prac, rozpoczynającym się wponiedziałek 19 marca, będzie przygotowanie terenu i zaplecza budowy. Będziesię to wiązało z wygrodzeniem miejsca, gdzie w kwietniu rozpoczną się praceziemne. W związku z tym konieczne jest wyłączenie parkingu w rejonie budowy, oczym kierowcy są już teraz informowani poprzez akcję informacyjno-ulotkowąwykonawcy i Straży Miejskiej.

W pierwszym etapie tworzenia Katowickiego SystemuZintegrowanych Węzłów Przesiadkowych przewidziano budowę do 2019 r. m.in. dwóchwęzłów typu park&ride powiązanych z komunikacją tramwajową: Zawodzie iBrynów. Węzeł Sądowa ma integrować komunikację autobusową o różnym zasięgu zkomunikacją miejską. Węzeł Ligota przy dworcu kolejowym w południowej dzielnicyo tej nazwie ma łączyć komunikację miejską z koleją.

W drugim etapie, którego realizację przewidziano na lata2018-2020, powstać mają węzły park&ride powiązane z koleją: Piotrowice iPodlesie, a także węzeł: Kostuchna – położony na końcu planowanej nowej liniitramwajowej.


Komentarze