TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Vozilla od kuchni
- Opublikowano: 31.01.2019 10:20:42
Vozilla od kuchni

Ponad rok temu na wrocławskie ulice wyjechały bezemisyjne pojazdy należące do Vozilli. Podróżując po mieście w wielu miejscach możemy dostrzec charakterystyczny samochód miejskiej wypożyczalni, której flota liczy 200 aut. Stanowią one najbardziej widoczną część przedsiębiorstwa, u którego podstaw leży wiele procesów oraz schematów zapewniających wypożyczalni właściwe funkcjonowanie.

Wprowadzona w listopadzie 2017 roku Vozilla jest pierwszym w Polsce miejskim systemem car-sharingowym opierającym się wyłącznie na samochodach elektrycznych. Za stworzenie MWSE odpowiedzialna jest warszawska firma Enigma specjalizująca się w projektowaniu systemów informatycznych. Doświadczenia operatora były istotne przy tym projekcie, gdyż pozwoliły na przeniesienie mechanizmów funkcjonowania tradycyjnych wypożyczalni samochodów do wirtualnego świata.

Wdrożenie Vozilli poprzedziło wiele miesięcy skomplikowanych prac informatycznych, wykonywanych przez specjalnie powołany do obsługi tego projektu zespół firmy TechGarden. Nasz wysiłek został nagrodzony, ponieważ wszystkie mechanizmy od początku uruchomienia wypożyczalni funkcjonowały bardzo dobrze. Nie poprzestaliśmy na tym i cały czas rozwijamy poszczególne technologie. Wprowadziliśmy np.: system, który automatycznie wyłącza dostępność samochodu, którego poziom baterii wynosi poniżej 12%, przez co takie auto możemy od razu wymienić na w pełni naładowane. Przyglądamy się również opiniom naszym użytkowników i staramy się na bieżąco na nie reagować. Przykładowo obecnie pracujemy nad dodaniem funkcji zgłaszania usterek w pojazdach, o co często prosili kierowcy Vozilli - mówi Miłosz Franaszek, szef projektu Vozilla.

Rozmieszczenie pojazdów

Za schemat rozmieszczenia samochodów miejskiej wypożyczalni na wrocławskich drogach w dużej mierze odpowiadają jej użytkownicy. Całość opiera się na naturalnym przepływie uczestników ruchu w mieście. Rano większość floty przemieszcza się w okolice centrum, a wieczorem rozjeżdża po obrzeżach strefy miejskiej. Obecnie po stronie Vozilli rozważane jest wprowadzenie mechanizmów wspierających naturalne zjawiska w rozkładzie floty, dzięki czemu samochody powinny być bardziej dostępne w tych miejscach, w których są najczęściej wykorzystywane.

Proces ładowania

Ładowanie stanowi największe wyzwanie dla wypożyczalni samochodów elektrycznych. Vozilla korzysta obecnie z ładowarek: własnych, miejskich oraz należących do partnerów. Składa się to na kilkanaście gniazd szybkiego (45 minut) i wolnego (4 godziny) ładowania, rozłożonych po całym mieście. Na bazie obecnych możliwości infrastrukturalnych powstał specjalny schemat logistyczny, dzięki któremu liczba zasilanych pojazdów w jednym czasie nie przekracza 10% całej floty. Wygląda on następująco: samochód, którego poziom baterii w momencie zakończenia wypożyczenia wynosi poniżej 12% zostaje automatycznie usunięty z aplikacji. Taka informacja zostaje przekazana do Biura Obsługi Klienta, którego pracownik wymienia dane auto na w pełni naładowane, a drugi pojazd na resztkach baterii zostaje zabrany do najbliższej ładowarki. Jest to proces odbywający się głównie w nocy, przez co w ciągu dnia większość floty jest dostępna dla kierowców.

Więcej niż wypożyczalnia

Poza proekologicznym aspektem działalności, Vozilla spełnia także inną rolę - edukacyjną. Jako pierwszy w Polsce operator elektrycznej floty pojazdów, ma za zdanie oswajać z elektromobilnością oraz uczyć mieszkańców jazdy samochodami elektrycznymi. W tym celu powstała seria filmów instruktażowych, prowadzone są działania w mediach społecznościowych oraz umieszczono oznaczenia informacyjne w autach. Kierowcy są też pod stałą opieką Biura Obsługi Klienta działającego 24h na dobę. Różne funkcje czy lokalizacje samochodu są stale monitorowane, dzięki czemu pracownik BOK może szybko, gdy kierowca nie spuści hamulca ręcznego lub zostawi samochód na płatnym parkingu. Natychmiastowe informowanie użytkowników w takich przypadkach często pozwala uchronić ich przed konsekwencjami. Na wypadek ewentualnych zdarzeń drogowych również wypracowano schemat postępowania: po powiadomieniu Vozilli na miejscu pojawia się pracownik MWSE, który pomaga wypełnić dokumenty oraz załatwić wszelkie formalności związane z ubezpieczeniem. Działania te znacząco ułatwiają pierwszy kontakt z "elektrykiem" mieszkańcom Wrocławia oraz przyjezdnym.

Zależy nam, aby użytkownicy nie bali się jazdy elektrykami, dlatego w czasie wypożyczenia otaczamy ich szczególną opieką. Staramy się także cały czas edukować wrocławian odnośnie prowadzenia samochodów elektrycznych, przez co z każdym miesiącem ta świadomość się zwiększa. Przez rok naszego funkcjonowania przyczyniliśmy się do poprawy infrastruktury ładowania, choć na pewno jeszcze jest wiele do zrobienia. Należy pamiętać, że niebawem nadejdzie czas przełomu w elektromobilności, wówczas mieszkańcy stolicy Dolnego Śląska będą przystosowani do funkcjonowania w nowych realiach - podsumowuje Miłosz Franaszek, szef projektu Vozilla.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Vozilla
Wrocław
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....