TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

UTK broni praw pasażerów
TransInfo.pl - Opublikowano: 29.07.2016 13:11:29
fot. intercity.pl

8 lipca br. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego rozpoczął postępowanie administracyjne w sprawie naruszenia przepisów dotyczących praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym. W tym przypadku poszkodowanym był pasażer podróżujący na wózku inwalidzkim na trasie Bydgoszcz ? Poznań i z powrotem pociągiem PKP Intercity relacji Gdynia Gł. ? Berlin Hbf., a same zdarzenia miały miejsce 2 i 3 czerwca 2016 r.

Pomimo powiadomienia o potrzebie udzielenia pomocy osobie niepełnosprawnej, zgłoszonego 10 dni przed planowaną podróżą, wagony w obu składach nie były przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Ostatecznie pasażer odbył podróż w przedsionku wagonu, obok wejścia do toalety. Brakowało też platformy, więc wózek musiał być wniesiony i wyniesiony z pociągu przez ochroniarzy.

W związku z notorycznymi i nasilającymi się przypadkami nieudzielenia lub niewłaściwego udzielenia pomocy, niezbędnej podczas podróży osobom niepełnosprawnym i osobom o ograniczonej sprawności ruchowej, Prezes UTK podejmuje stanowcze działania zmierzające do wyeliminowania wszelkich nieprawidłowości oraz zminimalizowania ryzyka ich wystąpienia w przyszłości.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego stoi na straży praw pasażerów w transporcie kolejowym. Sprawuje nadzór nad zapewnieniem niedyskryminującego dostępu do usług kolejowych osobom niepełnosprawnym i osobom o ograniczonej sprawności ruchowej oraz koordynuje działania na rzecz pełnego dostępu.

Stosownie do treści art. 21 ust. 1 oraz art. 24 lit. a) Rozporządzenia (WE) Nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym (Dz. Urz. EU L 315 z 03.12.2007 r. ze zm.), przedsiębiorstwo kolejowe i zarządca stacji mają obowiązek zapewnić osobom o ograniczonej sprawności ruchowej dostępność stacji, peronów, taboru kolejowego i innych pomieszczeń. Warunkiem, by taka pomoc była udzielona, jest powiadomienie kolei o potrzebie udzielenia takiej pomocy osobom niepełnosprawnym przynajmniej na 48 godzin wcześniej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
UTK
PKP Intercity
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....