TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Unity Line w liczbach - podsumowanie roku 2008
UNITY LINE - Opublikowano: 10.03.2009 15:04:15
Unity Line w liczbach - podsumowanie roku 2008

Rok 2008 był dla Unity Line okresem rozwoju. Polski przewoźnik promowy odnotował wzrost w liczbie przewiezionych samochodów osobowych i pojazdów ciężarowych na trasie Polska –Szwecja oraz wprowadził do swojej floty dwa nowe statki –m/f Skania oraz m/f Kopernik. Pomimo ogólnej stagnacji na rynku przewozów morskich Zarząd spółki zachowuje umiarkowany optymizm na rok 2009. Przypomnijmy, że Unity Line aktualnie eksploatuje promy na linii Świnoujście –Ystad oraz Świnoujście –Trelleborg. Obok wprowadzonego we wrześniu 2008 roku promu Skania, we flocie Unity Line pozostają jeszcze: Polonia, Gryf, Wolin, Galileusz, Jan Śniadecki i Kopernik.

Rok w liczbachRozwój rynku przewozów promowych pomiędzy Polską a Szwecją ulega spowolnieniu. Ogólnie wzrost transportu w segmencie cargo na wszystkich liniach między obydwoma krajami wynosił odpowiednio 19% w roku 2006, 13% w 2007 i 1,5% w 2008. Takie wyniki linii promowych były przede wszystkim efektem dobrej koniunktury na rynku i przemyślanej polityki inwestycyjnej armatorów. W latach 2006 - 2007, po wejściu naszego kraju do Unii Europejskiej, producenci skandynawscy zaczęli przenosić produkcję do Polski. W obu państwach wzrosła także konsumpcja. To wszystko przełożyło się na zwiększone zainteresowanie promowym transportem morskim. W konsekwencji przewoźnicy promowi zwiększyli liczbę jednostek na Bałtyku a tym samym częstotliwość odejść. Do sierpnia 2008, na wszystkich połączeniach z Polski do Szwecji –szczególnie w segmencie cargo, rynek odnotowywał przyrost przewozów w granicach 7%. Jednak już we wrześniu pierwsze oznaki zbliżającego się kryzys spowodowały obniżenie dynamiki wzrostu i wywołały stagnację w wymianie towarowej. Na tym tle wyniki Unity Line okazały bardzo dobre. Wzrost przewozów zestawów drogowych wynosił odpowiednio 18,2% w roku 2006, 12,8% w 2007 i 8,7% w 2008.

Podobne spadki dotknęły także bałtyckich przewozów wagonów kolejowych, które w Polsce Unity Line obsługuje w 100%. W kolejnych latach zmiany w tym segmencie wynosiły odpowiednio 24,2% w roku 2006, 12% w 2007 i - 6,4% w 2008. Zeszłoroczny spadek jest efektem wzrostu znaczenia transportu drogowego, który –dzięki swojej elastyczności –potrafi szybciej reagować na zmieniające się potrzeby i realia rynku. Warto dodać, że ta tendencja nie dotyczy tylko rynku polskiego, gdyż podobne zmiany można dostrzec również w innych krajach Europy. Zarząd Unity Line uważa jednak, że –pomimo czasowego spadku zainteresowania tym rodzajem transportu –w przewozach kolejowych istnieje jeszcze duży potencjał (np. w niepopularnych w Polsce przewozach intermodalnych). Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów przewoźnik wprowadził nowy prom Kopernik, który zastąpił mniejszą jednostkę m/f Mikołaj Kopernik.

Największe spadki dotknęły jednak przewozy autokarowe na trasie Polska - Szwecja. Porównując wyniki Unity Line z ostatnich lat można zauważyć systematyczność tej zmiany. W 2006 roku przewozy autokarowe zanotowały spadek o 2,5%, 2007 o 8%, 2008 aż o 28,4%. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest kilka. Pierwsza z nich to zmiana profilu pasażera promowego. Sytuacja gospodarcza spowodowała, że z roku na rok pogarszały się warunki na skandynawskim rynku pracy. Jednocześnie wielu turystów zamieniło autokary na inne, dogodniejsze środki transportu –w szczególności na samochody. Równie istotnym zagrożeniem dla przewozów autobusowych jest szeroka oferta tanich linii lotniczych.

Odmienna tendencja widoczna jest natomiast w przewozach samochodów osobowych. Wbrew notowanemu przez cały ten segment spadkowi, Unity Line na przestrzeni ostatnich lat utrzymała dodatni bilans. W 2006 roku przewozy samochodów osobowych wzrosły o 12,3%, 2007 o 11,8% a 2008 o 8,1%. Dane te wynikają głównie ze zmiany profilu pasażerów promów. Coraz większa grupa pasażerów jest lepiej sytuowana, a wybierając się w podróż do Skandynawii chętniej korzysta z własnego pojazdu.

Kryzys, który rozpoczął się w 2008 roku, dotknął także przewozy pasażerskie na trasie Polska –Szwecja. Mimo stabilnego wzrostu w latach 2006 (przyrost o 2,7%) i 2007 (przyrost o 1,7%), ubiegły rok w Unity Line zakończył się spadkiem o 7,6%. Główną przyczyną załamania się rynku przewozów pasażerskich była zła sytuacja na rynku pracy związana z ogólnoświatowym kryzysem. Jednocześnie wpływ na liczbę klientów przewoźników promowych miał także słaby przelicznik złotego polskiego w stosunku do korony szwedzkiej. Oczywiście nie można też zapominać o tanich liniach lotniczych, które stanowią ciekawą alternatywę dla osób podróżujących ze środkowej i południowej Polski.

Pomimo że większość prognoz rynkowych zwiastuje stagnacje na rynku przewozów, Unity Line utrzymuje umiarkowany optymizm w spojrzeniu na rok 2009. Głównym celem spółki jest zbliżenie się do ubiegłorocznego wyniku. To pozytywne podejście wynika z faktu, że Unity Line dysponuje bardzo dobrą jakością serwisu i dzięki zagęszczonej siatce odejść firma jest w stanie sprostać najwyższym wymaganiom klientów. Dodatkowo polski przewoźnik spodziewa się pozyskania czeskich i węgierskich tranzytów, dla których problematyczne staną się wzrosty opłat autostradowych na niemieckich drogach. Jednak, zważywszy na niestabilną sytuację gospodarki światowej, dokładniejsze prognozy powstaną dopiero po pierwszym kwartale 2009 roku, gdy będzie możliwa pewniejsza ocena zachowania rynku po niepewnym przełomie 2008/2009.

2008

BUS

PAS.

CARS

LORRY

incl. trailers

WAGONY

KIEROWCY

Styczeń

61

12 511

4 039

13 846

344

1 784

14 341

Luty

41

8 153

2 437

14 075

325

2 084

14 670

Marzec

95

17 706

5 428

14 750

265

2 106

15 376

I kwartał

197

38 370

11 904

42 671

934

5 974

44 387

Kwiecień

97

16 754

4 843

15 988

306

1 802

16 603

Maj

126

19 951

5 534

15 138

269

1 766

15 856

Czerwiec

127

22 512

6 593

15 348

259

1 758

16 223

II kwartał

350

59 217

16 970

46 474

834

5 326

48 682

Lipiec

92

31 510

9 512

12 978

228

2 047

14 096

Sierpień

127

28 114

8 527

14 645

208

2 087

15 929

Wrzesień

122

22 913

7 370

16 442

247

1 813

17 188

III kwartał

341

82 537

25 409

44 065

683

5 947

47 213

Październik

105

23 567

9 671

16 360

286

1 612

17 000

Listopad

69

17 328

6 402

15 075

214

1 697

15 697

Grudzień

62

20 590

7 698

11 743

179

1 398

12 421

IV kwartał

236

61 485

23 771

43 178

679

4 707

45 118

OGÓŁEM

1 124

241 609

78 054

176 388

3 130

21 954

185 400


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Unity Line
prom
Świnoujscie
Unia Europejska
Szwecja
Bałtyk
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....