Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trzech chętnych na budowę Węzła Integracyjnego Chylonia

infotrans
14.06.2019 08:35
0 Komentarzy

Trzy firmy zgłosiłyswoje oferty w drugim przetargu na budowę Węzła Integracyjnego Gdynia Chylonia.

Inwestycja ta jest elementem projektu pod nazwą „Rozwójzrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycjeinfrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia”.To jedno z największych obecnie przedsięwzięć infrastrukturalnych Gdyni.

Otwarcie ofert w drugim przetargu nastąpiło 7 czerwca 2019r. Do wykonania prac zgłosiło się trzech potencjalnych wykonawców:

Budimex SA. proponuje realizację zamówienia za 65 338 236,53złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi wynoszącym 8 lat i deklarowanymczasem wykonania prac – 86 tygodni;

Warbud SA. oferuje wykonanie zamówienia za 53 985 386,34złotych brutto, 8-letni okres gwarancji i rękojmi, a także deklaruje, że wykonaprace w ciągu 93 tygodni;

konsorcjum: Roverpol Sp. z o.o. – lider, RoverInfraestructuras SA – partner proponuje 45 799 000,00 złotych brutto zarealizację zamówienia, 8-letni okres gwarancji i rękojmi, a deklarowany czaswykonania prac to 96 tygodni.

Powtórzenie przetarguna węzeł Chylonia przyniosło efekt. Mamy aż trzy oferty, które teraz będziemyanalizować pod względem formalnym. To bardzo dobra wiadomość, bo przypomnę, żew styczniu wpłynęła zaledwie jedna i to opiewająca na kwotę dwukrotnie wyższąniż zakładaliśmy. Nie mogliśmy zaakceptować tak dużej różnicy w cenach. Cieszęsię, że teraz mamy możliwości wyboru i liczę, że w najbliższym czasieprzejdziemy do realizacji tej jakże ważnej dla mieszkańców Chyloni inwestycji– mówi Marek Łucyk, wiceprezydent ds. rozwoju.

Głównym kryterium oceny jest cena brutto (60%). Pod uwagębędą brane także: okres udzielonej gwarancji i rękojmi (10%), okres wykonania(15%) oraz doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia (15 %).

Zakres prac projektu „Utworzenie Węzła IntegracyjnegoChylonia” obejmuje całkowitą przebudowę Placu Dworcowego, budowę nowegoparkingu podziemnego, budowę ścieżki rowerowej na Kartuskiej i przebudowę siecitrakcyjnej dla trolejbusów. Cała inwestycja ma ułatwić mieszkańcom poruszaniesię po mieście komunikacją zbiorową oraz sprzyjać zmniejszeniu ilości aut nadrogach. Miasto przeznaczyło na sfinansowanie zamówienia 35 211 149,20 złotychbrutto.

Przypomnijmy, że otwarcie ofert w pierwszym przetargu odbyłosię pod koniec zeszłego roku. Przetarg ten został jednak unieważniony. Ofertawyniosła wówczas 60 529 669,17 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmiwynoszącym 8 lat, a deklarowany czas wykonania prac to 96 tygodni. Miastoprzeznaczyło na sfinansowanie zamówienia 30 912 541,40 złotych brutto.

Wartość projektu „Rozwój zrównoważonego transportupublicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzeniewęzła integracyjnego Gdynia Chylonia”, w ramach którego planowana jestbudowa węzła Chylonia, wynosi ok. 66 mln zł. Dofinansowanie z ProgramuOperacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 wynosi około 40 mlnzł.


Komentarze