TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Transportowe wyjście do klienta
Marek Sieczkowski - Opublikowano: 25.03.2009 00:05:30
Transportowe wyjście do klienta

Wolny rynek oznacza wolny wybór ?od kilkunastu lat pozycja klienta rośnie. Dziś to właśnie on wybiera firmę, z usług której zamierza skorzystać. A dzięki zaostrzającej się konkurencji takiech jest coraz więcej, tak więc klient ma coraz większy wybór. Jak spowodować aby skorzystał z usług konkretnej organizacji? Jak go przekonać aby wybrał właśnie tą ofertę? Niewątpliwie, oprócz jej atrakcyjności, trzeba umiejętnie ją sprzedać, a więc w odpowiedni sposób wyjść do klienta, aby go pozyskać. Analogicznie sytuacja wygląda na rynku usług transportu pasażerskiego. W zapomnienie odchodzą już tradycyjne kasy biletowe z nieuprzejmymi pracownikami i nigdy niekończącymi się kolejkami. Jadąc kupić bilet na pociąg, autobus czy samolot nie musimy pędzić na dworzec czy lotnisko, możemy dokonać takiego zakupu w komfortowych warunkach będąc mile obsłużeni. Co więcej, aby kupić bilet nie musimy wychodzić już z domu!

Centra Obsługi Klienta na kolei

Od kilku lat na kolei powstają Centra Obsługi Klienta (COK) ?miejsca, gdzie pasażer w komfortowych warunkach zostanie w profesjonalny i kompleksowy sposób obsłużony. To właśnie tu kupi bilety (w komunikacji krajowej i międzynarodowej) zarówno w trybie przedsprzedaży jak i sprzedaży. Od wykwalifikowanych pracowników, z dużym doświadczeniem w obsłudze podróżnych, otrzyma wszelakie informacje na temat rozkładu jazdy pociągów, skomunikowań, cen biletów i ofert promocyjnych ?jednym słowem wszystkie wiadomości o tym jak najkorzystniej i najtaniej jeździć pociągami. Także cudzoziemcy otrzymają tu niezbędne informacje, pracownicy COK posługują się minimum jednym językiem obcym. Pierwszą spółką kolejową, która wprowadziła to nowe rozwiązanie w zakresie sprzedaży biletów była PKP Intercity. Na głównych dworcach kolejowych w Polsce uruchamia wciąż nowe obiekty ?m.in. w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu i Szczecinie. Co ciekawe, powstają one także poza dworcami PKP. Pierwsza tego typu placówka została wybudowana w Warszawie, w siedzibie spółki, przy ulicy Grójeckiej. Plany przewidują otwieranie kolejnych tego typu obiektów także w mniejszych miastach. Dziennie, w skali roku, z COK korzysta około 250 osób. Obserwując sukces tych miejsc również sistrzana spółka PKP Przewozy Regionalne rozpoczęła otwieranie podobnych obiektów: m.in. w Warszawie czy Krakowie.

Punkty obsługi klienta w komunikacji miejskiej

W komunikacji miejskiej wprowadza się również Punkty Obsługi Pasażera (POP). Właśnie w nich każdy pasażer może kupić każdy rodzaj biletu ZTM na kartoniku z paskiem magnetycznym, a także zakodować bilety na Warszawskiej Karcie Miejskiej (WKM). Oprócz tego można w nim także: złożyć odwołanie od wystawionego wezwania do zapłaty, anulować opłatę dodatkową, złożyć skargę na prowadzącego pojazd, spersonalizować WKM kupić aktualne rozkłady jazdy, a przy okienku informacyjnym uzyskuje się szczegółowe informacje dotyczące funkcjonowania warszawskiej komunikacji. Warszawskie Punkty Obsługi Pasażera zyskały na szczególnym znaczeniu tuż po wprowadzeniu nowej taryfy przewozowej 2 czerwca 2008 roku. To właśnie w tych miejscach podróżny może wyrobić spersonalizowaną WKM. W stolicy funkcjonuje już sześć takich obiektów: przy ulicy Senatorskiej, na stacjach metra: Centrum, Świętokrzyska, Ratusz-Arsenał, Plac Wilsona, Marymont i Młociny. ZTM zapowiada, że podobne punkty otwarte zostaną wkrótce także na dworcach kolejowych i w centrach handlowych.

Analogiczne Punkty Obsługi Pasażera otwierane są w miastach w całej Polsce. KZK GOP zamierza uruchamiać je w większych miastach aglomeracji katowickiej. Pierwszy powstał już w Sosnowcu, pod dworcem kolejowym. Jego podstawowym zadaniem jest przybliżenie oferty komunikacji publicznej pasażerom, którzy tu mogą uzyskać kompleksową informację o ofercie przewozowej KZK GOP, informacje o taryfie, cenach biletów, zasadach korzystania z komunikacji miejskiej. POP oferuje również wszystkie rodzaje biletów obowiązujące w komunikacji organizowanej przez KZK GOP. Można tu też uiścić wszystkie opłaty dodatkowe i manipulacyjne, a także złożyć odwołanie od nałożonego mandatu. Tu przyjmowane są również uwagi i wnioski dotyczące funkcjonowania komunikacji miejskiej, a także korespondencja i skargi. Punkty Obsługi Pasażera funkcjonują również m.in. w Krakowie, Gdańsku czy Zielonej Górze.

Terminale miasto w lotnictwie

Pierwszy w Polsce terminal lotniczy poza lotniskiem powstał 11 sierpnia 2008 roku w Gdańsku. Znajduje się w lokalu przy ulicy Heweliusza w Gdańsku (vis a wis hotelu Mercure Hewelius). Przeznaczony jest on zarówno dla turystów zagranicznych jak i dla mieszkańców Trójmiasta i regionu. Jego ideą jest przybliżenie lotniska ludziom. Z przeprowadzonych ankiet wynikało, że potencjalnym pasażerom port lotniczy kojarzy się z odległością, czasem nawet niedostępnością. Lotnisko wychodzi więc niejako do miasta, lokując swą placówkę w centrum aglomeracji. Dzięki tej inicjatywie, pasażer, nie kłopocząc się o bagaż odprawiony wcześniej (np. już poprzedniego dnia, lub wcześnie rano) będzie mógł czas pozostający do odlotu poświęcić na zwiedzanie miasta bądź spotkania biznesowe. Nie należy zapominać o tym, że gdańskie lotnisko obsługuje też pasażerów z miast takich jak: Słupsk, Malbork czy nawet Koszalin, dla których, może to być również znaczne udogodnienie. Władze lotniska liczą na to, że nowe miejsce stanie się jedną z wizytówek Gdańska, przyciągającą mieszkańców i turystów, a także firmy (np. hotele) do współpracy. Kierownictwo terminalu zamierza organizować w tym celu różnego rodzaju przedsięwzięcia promoujące niniejszą inicjatywę. Terminal miasto służy przede wszystkim do wcześniejszej odprawy bagażu bez potrzeby dojechania na lotnisko. To właśnie tu już na 24 godziny przed planowanym odlotem możne w komfortowych warunkach dokonać odprawy, bez potrzeby podróży na lotnisko. Odprawa pasażera i bagażu dotyczy tylko linii: LOT, Lufthansa, Wizz Air i Norwegian. Pozwoli to zarówno na odciążenie ?lotniskowego?terminalu pasażerskiego, jak i znacząco skróci czas oczekiwania pasażerów na lotnisku. Turyści odwiedzający Gdańsk dzięki tym udogodnieniom mogą dłużej cieszyć się z pobytu w mieście, skracając jednocześnie do minimum niezbędne formalności związane z odlotem. W Terminalu Miasto ponadto dokonać można zakupu biletów lotniczych na dowolną trasę, dowolną linią lotniczą. Lada dzień zacznie także funkcjonować kompleksowa informacja turystyczna, a trochę później uruchomimy kolejne usługi w Terminalu Miasto takie jak biuro podróży, wypożyczalnia samochodów.

Gdzie jeszcze kupić bilet?

Bilety na podróż kupimy również poza placówkami należącymi do przewoźników. Wokół dworców jest wiele kas agentów, którzy w rozliczeniu prowizyjnym sprzedają bilety. Podobnie postępują biura podróży, które swoim klientom oferują możliwość podróży samolotem, statkiem, pociągiem czy autobusem. Jednakże coraz więcej zwolenników ma sprzedaż biletów przez internet ?niewątpliwą przyszłość ich dystrybucji. Nieruszając się z domu możemy zdobyć wszelkie niezbędne informacje, możemy dokonać potrzebnych operacji. Co więcej, firmy przewozowe bardzo często oferują specjalne rabaty dla swoich klientów zakupujących bilety właśnie przez internet. Czy sprzedaż elektroniczna wyprze całkowicie dotychczasowy kanał dystrybucji biletów?

 


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
pasażer
COK
PKP
lotnisko
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....