TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Transport publiczny w budżecie Krakowa na 2019 rok [FILM]
KRAKOW.PL TransInfo.pl - Opublikowano: 19.11.2018 11:50:47
Transport publiczny w budżecie Krakowa na 2019 rok

W przyszłym roku wydatki Krakowa sięgną 5 mld 859 mln zł, z czego prawie 1 mld zł miasto zamierza wydać na inwestycje – tak zakłada projekt budżetu na rok 2019 przekazany radnym miasta przez prezydenta Jacka Majchrowskiego.

Strategiczne inwestycje dotyczyć będą głównie transportu i komunikacji, m.in. rozbudowy linii tramwajowych oraz układu drogowego.

Przy konstruowaniu budżetu miasta trzeba brać pod uwagę wiele różnych czynników, często niezależnych od miasta – mówił prezydent Jacek Majchrowski, prezentując podczas konferencji prasowej założenia przyszłorocznego budżetu. – Na rok 2019 zaplanowaliśmy wzrost wydatków bieżących, co jest związane m.in. ze wzrostem kosztów energii elektrycznej o prawie 60%, w wyniku czego rosną na przykład koszty transportu. Inną sprawą, która wpływa na wielkości budżetowe, jest fakt, że kiedy miasto dużo inwestuje, na przykład buduje, to musi później te inwestycje utrzymywać. To zwiększa wydatki bieżące – wyjaśniał Jacek Majchrowski.

Prezydent omówił też program inwestycyjny miasta na przyszły rok. Wskazał, że został on skonstruowany w inny sposób niż do tej pory. Dokonano przeglądu inwestycji z perspektywy realności ich przeprowadzenia w 2019 r. i w budżecie miasta ujęto te zadania, które są już rozpoczęte i mają pełną dokumentację, jak również te, które mają współfinansowanie ze środków zewnętrznych, oraz te, które są realizowane przez jednostki zewnętrzne, np. GDDKiA czy UMWM, a miasto je współfinansuje. Pominięto natomiast te przedsięwzięcia, które były tylko planowane, ale nie mają jeszcze żadnej dokumentacji. To nie oznacza, że miasto z nich całkowicie rezygnuje. Zostaną one przesunięte na następne lata.

W przyszłym roku wydatki bieżące miasta mają się zamknąć w kwocie 4 mld 878 mln zł, a wydatki majątkowe – 981 515 911 zł. Jeśli porównać to z wielkościami zaplanowanymi na rok 2018, to wydatki bieżące wzrosną o 8,8 proc., a wydatki majątkowe spadną o 10,5 proc.

Wydatki bieżące zapewniają sprawne funkcjonowanie i utrzymanie miasta na odpowiednim poziomie. Jak zawsze najwięcej miasto przeznaczy na oświatę i wychowanie – 26,8 proc., co równa się kwocie około 1 mld 300 mln zł. Na kolejnych miejscach znajdą się transport i łączność (15,6 proc.), rodzina (10,8 proc.) oraz gospodarka komunalna i ochrona środowiska (9,1 proc.). Zwiększenie poziomu wydatków bieżących w dużym stopniu odzwierciedla sytuację gospodarczą w kraju, m.in. wzrost kosztów energii i kosztów pracy.

Z kolei przy planowaniu wydatków majątkowych, czyli środków na inwestycje (strategiczne i programowe), należało wziąć pod uwagę czynniki niezależne od miasta, m.in. aktualną sytuację w branży budowlanej i problemy z rozstrzyganiem przetargów (brak chętnych, kwoty przekraczające zakładany budżet). W projekcie budżetu przyjęto, że kontynuowane będą rozpoczęte inwestycje oraz te, które mają przygotowaną dokumentację. Zapewnione zostanie również finansowanie inwestycji, które mają zagwarantowane dofinansowanie ze środków zewnętrznych.

Na inwestycje strategiczne – a więc te, których realizacja będzie miała znaczenie w skali całego miasta – Kraków zamierza przeznaczyć w przyszłym roku ponad 375 mln zł (w porównaniu z 2018 r. byłby to wzrost o 15,6 proc.), z czego prawie 233 mln zł będą pochodziły ze środków własnych miasta, a pozostała część ze środków zewnętrznych.

Kontynuowane będzie przedsięwzięcie pod nazwą Krakowski Szybki Tramwaj, czyli budowa lub rozbudowa linii tramwajowych i torowisk na trzech trasach: os. Krowodrza Górka – Górka Narodowa (połączy północną część Krakowa z centrum), os. Krowodrza Górka – Azory (obecnie nie ma tam komunikacji tramwajowej) oraz ul. Meissnera – Mistrzejowice. Oprócz tego na modernizację torowisk tramwajowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą w budżecie zapisano ponad 125 mln zł.

Listę najważniejszych zadań związanych z transportem zamykają budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego wraz z parkingiem P&R Bronowice i terminalem autobusowym oraz studium wykonalności metra w Krakowie. Ponadto Gmina Miejska Kraków dofinansuje z własnego budżetu dwie inwestycje transportowe: budowę drogi ekspresowej S7 i budowę wiaduktu nad torami łączącego ulicę Powstańców z drogą powiatową nr 2156K w miejscowości Batowice i Dziekanowice.

Wśród inwestycji strategicznych dominują zadania związane z systemem transportowym miasta – zarówno drogowym, jak i szynowym. Mają się one przyczynić do lepszego skomunikowania i zapewnić mieszkańcom większy komfort przemieszczania się. Rozbudowane zostaną m.in. ulice Igołomska, Kocmyrzowska, Myślenicka, Łokietka i al. 29 Listopada. Modernizacja tej alei obejmie odcinek od skrzyżowania z ulicą Opolską do granic miasta (2,6 km) i przyczyni się do udrożnienia ruchu na północy Krakowa. W tym rejonie powstanie też ulica Iwaszki, która połączy Prądnik Czerwony z al. 29 Listopada i będzie alternatywą dla tej największej krakowskiej arterii.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
budżet
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....