TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Trako zintegruje opolski transport
TransInfo.pl - Opublikowano: 31.08.2019 12:00:17
Trako zintegruje opolski transport

Wrocławska firma TRAKO wygrała przetarg na opracowanie planu integracji transportu na terenie Aglomeracji Opolskiej.

W dniu 19 sierpnia Stowarzyszenie Aglomeracja Opolska podpisała umowę z Trako Projekty Transportowe Szamborski i Szelukowski Sp. J., której przedmiotem jest opracowanie planu integracji transportu publicznego na obszarze Aglomeracji Opolskiej. Wartość kontraktu opiewa na kwotę 117 465,00 PLN.

Firma została wybrana w drodze przetargu nieograniczonego. Jej oferta uzyskała komplet 100 punktów i była znacząco tańsza od konkurencji – tj. Via Vistula Franek i Sapoń Sp. J.

Zwycięska firma ma czas na opracowanie planu integracji do 18 grudnia. Celem planu jest doprowadzenie do integracji różnorodnych środków transportu zbiorowego kursujących po terenie Aglomeracji Opolskiej. Integracja powinna nastąpić w aspekcie organizacyjnym, biletowym oraz informacji pasażerskiej.

Elementy planu

Zakres przestrzenny opracowania ma objąć obszar jednostek samorządu terytorialnego znajdujących się na terenie aglomeracji. Prace analityczne powinny obejmować wszelkich potencjalnych organizatorów publicznego transportu zbiorowego na terenie aglomeracji. Przedmiot opracowania nie obejmie połączeń międzynarodowych.

Plan ma objąć cztery podstawowe obszary i zagadnienia:

1. diagnozę stanu istniejącego na terenie gmin należących do Aglomeracji Opolskiej, w tym m.in.:

- analizę liczby mieszkańców gmin i rozkładu przestrzennego rejonów ich zamieszkiwania,

- inwentaryzację obecnej sieci połączeń w transporcie drogowym i kolejowym na obszarze objętym opracowaniem, uwzględniającą trasy linii komunikacyjnych,

- analizę liczby połączeń w transporcie publicznym z poszczególnych miejscowości

do odpowiednich siedzib gmin, siedzib powiatów oraz Miasta Opola w przekroju dnia roboczego szkolnego, dnia roboczego wolnego od nauki szkolnej, soboty i niedzieli,

- określenie miejscowości ze znaczącym deficytem lub brakiem połączeń w transporcie publicznym,

- określenie zasięgu przestrzennego przewozów dostępnych dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową,

- charakterystykę organizatorów, operatorów i przewoźników funkcjonujących na obszarze objętym opracowaniem,

- analizę stosowanych obecnie taryf i systemów biletowych na obszarze aglomeracji,

- analizę obecnie stosowanej informacji pasażerskiej (na przystankach, w Internecie, poprzez aplikacje na urządzenia mobilne, identyfikacja wizualna pojazdów, dokumentacja zdjęciowa obrazująca przykładowe informacje pasażerskie itd.),

2. uwarunkowania prawne, w tym w szczególności:

- analiza dokumentów planistycznych stowarzyszenia,

- zasady organizacji zintegrowanego publicznego transportu zbiorowego,

- zasady zawierania umów z operatorami transportu na terenie aglomeracji,

3. projekt zintegrowanej sieci komunikacyjnej publicznego transportu zbiorowego, który ma zawierać m.in.:

- projekt sieci komunikacyjnej na obszarze aglomeracji wraz z określeniem lokalizacji węzłów przesiadkowych,

- opracowanie systemu kategoryzacji linii komunikacyjnych,

- projekt jednolitej numeracji linii na obszarze aglomeracji,

- prognozę długości czasów przejazdu, na poszczególnych liniach komunikacyjnych z uwzględnieniem zmienności długości czasów przejazdu w ciągu dnia,

- częstotliwość kursowania linii komunikacyjnych (w tym istniejących) powinna być dostosowana do przewidywanego zapotrzebowania i odpowiednio zróżnicowana w ciągu dnia oraz tygodnia,

- określenie optymalnej liczby pojazdów w ruchu z wyszczególnieniem przydziału poszczególnych typów taboru do obsługi konkretnych linii komunikacyjnych,

- kalkulację (w postaci wozokilometrów) wielkości pracy eksploatacyjnej w skali dnia roboczego szkolnego, dnia roboczego wakacyjnego, soboty i niedzieli oraz w skali roku kalendarzowego, w tym w podział na poszczególne jednostki samorządu terytorialnego,

- wskazanie priorytetów (etapowania) realizacji zaprojektowanych linii komunikacyjnych,

4. rekomendacje dla modelu zarządzania zintegrowaną komunikacją zbiorową w Aglomeracji Opolskiej, w tym przede wszystkim:

- opracowanie rekomendacji w zakresie działań na rzecz integracji organizacyjnej, taryfowo – biletowej, informacji pasażerskiej,

- etapowanie działań mających na celu integrację transportu publicznego w aglomeracji,

- zestawienie szczegółowych rekomendacji i wytycznych dla poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
plan
Trako
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....