TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Techniczne nowinki II linii metra
UM WARSZAWA - Opublikowano: 28.11.2014 09:20:44
Techniczne nowinki II linii metra
Pasażerowie centralnego odcinka II linii metra będą przechodzili przez zupełnie nowe bramki wejściowe, a drogę w podziemnym mieście wskaże nowy system informacji pasażerskiej. Bilet na podziemną kolejkę kupią w nowoczesnych biletomatach. Na bramkach drugiej linii metra nie będzie kołowrotków –urządzenia znane z I linii metra nie zostały zamontowane na II linii. Są za to bramki, przez które pasażer przechodzi, gdy rozsuną się na boki szklane płyty (oczywiście po włożeniu biletu lub zbliżeniu Warszawskiej Karty Miejskiej). Przezroczyste tafle są oznakowane żółtymi pasami tak, aby były dobrze widoczne. Takie bramki są nowocześniejszymi rozwiązaniami niż kołowrotki, a i dla pasażerów wygodniejsze, ponieważ rozsuwają się samodzielnie i nie trzeba ich popychać. Na każdej stacji wśród nowych bramek będzie jedna, która jest szersza od pozostałych –będą mogły z niej korzystać osoby z bagażem, wózkiem dziecięcym, niepełnosprawni. Jeśli to rozwiązanie się sprawdzi, Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie nie wyklucza w przyszłości wymiany kołowrotków na bramki rozsuwane na I linii metra. Już wkrótce pilotażowo, po jednej takiej bramce pojawi się na dwóch stacjach –na południowych głowicach stacji Wierzbno i Politechnika. Na centralnym odcinku nie zabraknie również automatów biletowych. Będzie ich w sumie 70 sztuk.  Nowością jest też system informacji pasażerskiej. Będzie jaśniejszy i czytelniejszy dla pasażerów oraz znajdzie się w nim więcej przydatnych informacji. Istotą systemu jest kod kolorystyczny. Zgodnie z założeniami Systemu tło tablic informacji jest białe. Wszelkie informacje dotyczące konkretnej stacji metra, w obrębie której się znajdujemy, są umieszczane w kolorze wiodącym –dla linii M2 czerwonym (linia M1 pozostaje przy kolorze ciemnoniebieskim). Dla pozostałych informacji dedykowany jest kolor ciemnoszary. Dla pasażera, który wysiądzie z pociągu najistotniejsze jest wskazanie głównych kierunków (ulic), powiązań z komunikacją naziemną, numerów wyjść czy dostępności urządzeń transportu pionowego (wind, schodów ruchomych). Te informacje pojawiają się na tablicach peronowych. Na kolejnych tablicach przy schodach z peronu, a następnie w obrębie przejść podziemnych, informacja o wyjściach jest rozdzielana według właściwych kierunków. Na II linii wprowadzane są kolejne elementy –dodatkowe (poboczne) ulice czy kierunki (dzielnice, ulice) dla przystanków komunikacji naziemnej. Informacje o wyjściach są opatrzone specjalnym piktogramem, którego elementem jest numer wyjścia oraz strzałka o kierunku zgodnym z tym, w jakim należy podążać. Całość znajduje się na ciemnoszarym tle, kontrastowym względem innych treści tablicy. Dla pasażera wchodzącego do metra kluczowe jest wskazanie najkrótszej drogi do najbliższego zejścia na peron i ta informacja zawsze znajduje się w górnej części tablicy. Ponadto, korytarze metra pełnią także rolę przejść podziemnych. Dlatego na każdej tablicy wejściowej i następnie na kolejnych zgodnie z przedstawionymi wcześniej kierunkami, podawana jest informacja o numerach wszystkich wyjść.UM Warszawa 
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
metro
Warszawa

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....