Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tańsze bilety i nowy plan we Wrocławiu

infotrans
07.02.2019 14:38
0 Komentarzy

Wrocław likwidujebilety jednorazowe na linie pospieszne i nocne, a także bilety na liniepodmiejskie.

Zastąpi je bilet jednorazowy na wszystkie linie – 3,40 złnormalny i 1,70 zł ulgowy. Po zakończeniu konsultacji, projekt uchwały zostanieprzekazany na sesję Rady Miejskiej 21 marca. Po zgodzie radnych zmiany zacznąobowiązywać od 1 września.

Obniżce ulegną także ceny biletów okresowych imiennych:

30-dniowego na wszystkie linie z 98 zł na 90 zł,

60-dniowego na wszystkie linie ze 180 zł na 170 zł,

semestralnego na dwie dowolne linie z 250 zł na 230 zł,

30-dniowego aglomeracyjnego na wszystkie linie z 86 zł na 72zł.

Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Wrocławia

W stolicy Dolnego Śląska zacznie również obowiązywać PlanZrównoważonej Mobilności Miejskiej – dokument partycypacyjny, który obejmujewszelkie działania z zakresu kształtowania zachowań komunikacyjnych.

– W ramach projektu do tej pory odbyło się 6 spotkań dlamieszkańców i interesariuszy. Pozwoliły one na zebranie oczekiwań i potrzeb wzakresie przemieszczania się po mieście, a następnie wypracowanie projektudokumentu, który właśnie teraz wystawiony został do konsultacji. Określamy wnim najważniejsze i najpilniejsze zadania na najbliższe lata w zakresiemobilności. Systematycznie chcemy ten plan dalej wdrażać. Będzie to drogowskazdo realizacji konkretnych zadań inwestycyjnych na następne lata – podkreśliłaMonika Kozłowska-Święconek, dyrektor Biura Zrównoważonej Mobilności UMW.

Plan, sporządzony w oparciu o wytyczne UE to gotowenarzędzie do podejmowania decyzji, nie tylko budżetowych, ale także z zakresuzarządzania miastem. W pierwszej piątce najpilniejszych i najważniejszychdziałań znalazły się m.in. poprawa infrastruktury torowej, kontynuacja prac nadrozwojem tras tramwajowych zgodnie z Wrocławskim Programem Tramwajowym, noweprzejścia dla pieszych w centrum, uspokojenie ruchu oraz więcej zieleni wcentrum i Śródmieściu, a także rozwijanie przestrzeni dla pieszych irowerzystów.


Komentarze