TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Tallin podsumował 9 lat z Bezpłatną Komunikacją Miejską
- Opublikowano: 21.02.2020 15:30:53
Tallin podsumował 9 lat z Bezpłatną Komunikacje Miejską ; fot. UITP

Przy okazji nowej taryfy dla nierezydentów - o której pisaliśmy w TransInfo TUTAJ - estońskie miasto podsumowało ponad 9-letni okres funkcjonowania w mieście darmowego transportu publicznego dla mieszkańców.

Zdaniem Tallina, w porównaniu do roku 2017 r. korzystanie z transportu publicznego przez mieszkańców Tallina wzrosło o 10%.

Przypomnijmy, że wcześniej miasto podawało również wysokie wskaźniki - po dwóch latach liczba użytkowników transportu publicznego wzrosła o ok. 5 proc., a po trzech o 8 proc. w stosunku do 2012 roku. W tym samym czasie liczba pojazdów w centrum zmalała o 5 proc. W rezultacie wzrostu liczby pasażerów konieczne było powiększenie floty pojazdów i zatrudnienia większej liczby kierowców.

Zadowolony jak tallińczyk

Mamy też wyniki barometru nastrojów przeprowadzonych przez firmę ankieterską Turu-uuringute AS. Pokazują one również, że 83% mieszkańców miasta jest zadowolonych z nowego sposobu organizacji komunikacji miejskiej i tylko 6,3% respondentów stwierdziło, że nie jest z niego zadowolona.

Około 88% mieszkańców korzystających z transportu publicznego w Tallinnie stwierdziło, że są zadowoleni z obsługi tramwajowej, a 81% jest zadowolonych z obsługi autobusami.

Trolejbusy zyskały mniej pozytywnych głosów, ale nadal są doceniane przez ponad połowę pasażerów, czyli 59%.

Jak powiedział Deniss Boroditš, CEO Tallinna Linnatranspordi AS (TLT). "W przypadku trolejbusów niższy poziom zadowolenia jest zrozumiały, ponieważ flota tego typu pojazdów jest starsza, ale mamy nadzieję, że w ciągu kilku najbliższych lat zastąpią je nowoczesne autobusy elektryczne" - dodał.

Boroditš powiedział również, że w tym roku firma TLT odbierze 100 nowych przyjaznych środowisku autobusów gazowych marki Solaris i zainwestuje ponad milion euro w sprzęt do czyszczenia taboru.

Na koniec dodajmy, że stolica Estonii od 1999 r. systematycznie bada poziom zadowolenia z komunikacji miejskiej. W 2000 r. - w skali od 0 do 5 - uzyskano wynik 3,6 zadowolenia z transportu publicznego w mieście; w 2015 r. powyżej 4 punktów i w 2018 r. uzyskano rekordowy, jak do tej pory wynik 4,15.

9 lat temu

Przypomnijmy - 430-tysięczny Tallin wprowadził darmowy transport publiczny w 2013 roku. W wyniku referendum, które odbyło się w 2012 roku, wszyscy zameldowani mieszkańcy uzyskali dostęp do darmowego transportu miejskiego, pod warunkiem zakupu tzw. zielonej karty uprawniającej do darmowych przejazdów. Z kolei, aby kupić zieloną kartę trzeba się zameldować w mieście. W ciągu trzech pierwszy lat funkcjonowania BKM liczba mieszkańców miasta zwiększyła się z 416 tys. do 440 tys. ludzi. Oznacza to, że zameldowało się ok. 25 tys. osób, a każdy z nich wniósł do kasy miasta ok. 1000 euro. 

Taka wysoka dynamika działała oczywiście tylko na początku, ale najnowsze plany taborowe i poziom zadowolenia mieszkańców pokazują, że wprowadzenie BKM w Tallinie zakończyło się sukcesem.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
BKM
Estonia
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....