TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Szczecin konsultuje zmiany systemu parkingowego
TransInfo.pl - Opublikowano: 14.07.2020 12:00:48
Szczecin konsultuje zmiany systemu parkingowego; fot. UM Szczecin

Trzy strefy komunikacyjne, uwzględniające m.in. stopniowe ograniczanie ruchu samochodów na Starym Mieście czy powiększenie strefy płatnego parkowania to propozycje zmian systemu parkingowego w Szczecinie. We wtorek rozpoczęły się konsultacje społeczne w tej sprawie.

Proponowane zmiany prawne, organizacyjne oraz inwestycje mają "radykalnie przebudować" szczeciński system parkowania. Jednym z założeń zaproponowanych przez autorów koncepcji jest podział miasta na trzy strefy komunikacyjne.

Dwie osie - trzy strefy

-"Przyjęto założenie, że system komunikacyjny Szczecina oparty jest o dwie osie, tj. przebieg SKM (budowanej Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej - PAP) oraz linię tramwajową łączącą lewy i prawy brzeg" – poinformował we wtorek rzecznik miejskiej spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne Wojciech Jachim.

Pierwsza to "Strefa Strategicznej Interwencji" - z ułatwieniami dla ruchu pieszego i komunikacji publicznej, która miałaby zmierzać do stopniowego ograniczania ruchu samochodowego na Starym Mieście i na miejskiej wyspie Łasztownia.

Druga – "Strefa SKM" – zakłada przywileje dla komunikacji publicznej i pojazdów elektrycznych. Wreszcie "Strefa Zewnętrzna" to według koncepcji obszar poza śródmieściem, oddzielony linią kolei metropolitalnej, bez ograniczeń w ruchu. Uwzględniono tu parkingi buforowe na granicy strefy.

W koncepcji są też duże zmiany w strefie płatnego parkowania. Jak wyjaśnił Jachim, ma to związek ze wzrostem liczby zarejestrowanych samochodów w Szczecinie i dużym zapełnieniem strefy. "Przeciętne dzienne napełnienie strefy wynosi 92,9 proc. (w godzinie maksymalnej – 97,1 proc.), a powinno oscylować ok. 70-80 proc." – wskazał rzecznik.

Aby zwiększyć rotację pojazdów w centrum i dostosować strefę płatnego parkowania do "zmieniających się potrzeb mieszkańców, przedsiębiorców, interesantów" plan zakłada poszerzenie strefy.

"Uwzględniono trzy warianty poszerzenia SPP, które razem obejmują ok. 4900 miejsc postojowych wobec blisko 7 tys. istniejących obecnie" – podał Jachim.

Przy okazji wzrost cen

Wzrosłyby też opłaty za postój, zarówno jednorazowe, jak i abonamenty, opłata dodatkowa i opłaty zryczałtowane – z wyjątkiem opłat dla osób z niepełnosprawnościami i rodziców dzieci uczęszczających do placówek oświatowych. Jak wskazał rzecznik, stawki opłat parkingowych nie były podnoszone od 2012 r.

Autorzy koncepcji chcą też ograniczyć liczbę abonamentów - mają być dostępne tylko dla osób i firm płacących podatki w Szczecinie, zlikwidowane byłyby też abonamenty roczne. Wprowadzony byłby natomiast "abonament dla każdego" na dowolną liczbę dni roboczych.

Czas na P&R

W ramach planu powstać ma więcej parkingów. Przy 17 stacjach SKM zbudowane zostałyby parkingi Park&Ride na blisko 900 miejsc. W kilku miejscach poza drogami publicznymi miałyby powstać płatne parkingi niestrzeżone z innymi niż w strefie cenami, co ma pozwolić na większą rotację pojazdów i "uporządkowanie parkowania". Autorzy planu wskazują trzy lokalizacje na ok. 340 miejsc parkingowych łącznie: ulice Szymanowskiego i Ogińskiego przy Urzędzie Miasta, pod Trasą Zamkową oraz na ul. Czarnieckiego, w pobliżu dworca kolejowego Szczecin Główny.

W trzech miejscach: w kwartale ulic Boh. Getta Warszawskiego i Wojska Polskiego, a także na pl. Zawiszy i przy Trasie Zamkowej, mają też powstać parkingowce – w sumie na ok. 700 miejsc.

Formularz konsultacyjny w sprawie zmian systemu parkingowego dostępny jest na stronie konsultuj.szczecin.pl, a w wersji papierowej w lewym skrzydle Urzędu Miasta. W planie jest także wideokonferencja z mieszkańcami 22 lipca o godz. 17.

Konsultacje społeczne potrwają do 13 sierpnia. Ich efektem będą projekty uchwał przygotowane na sesje Rady Miasta.(PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
konsultacja
parking
Szczecin

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....