TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

System sterowania ruchem w Płocku
PAP - Opublikowano: 18.11.2015 16:50:40
Skrzyżowanie ul. Wyszogrodzkiej, al. Piłsudskiego i ul. Granicznej - jedno z trzech, na których ruch będzie sterowany dynamicznie, fot. UM Płock

Płock wprowadzi zdalny system, który poprzez ciągły monitoring liczby i rodzaju pojazdów na ulicach będzie sterował sygnalizacją świetlną tak, by ruch samochodowy odbywał się tam płynnie. Projekt ruszy w grudniu w trzech wybranych punktach miasta.

Przedsięwzięcie ma być realizowane we współpracy z Instytutem Badawczym Dróg i Mostów (IBDiM) w Warszawie w trzech etapach ? w ostatnim ma objąć wszystkie płockie węzły komunikacyjne. Jak poinformował we wtorek PAP Hubert Woźniak z płockiego Urzędu Miasta, pierwszy etap projektu zostanie uruchomiony w połowie grudnia, na razie na trzech skrzyżowaniach o największym natężeniu ruchu samochodowego.

?Na skrzyżowaniach tych działać będą kamery monitorujące natężenie ruchu samochodowego. Dzięki zliczaniu na bieżąco aktualnej liczby pojazdów na całym odcinku drogi, od pierwszego do trzeciego skrzyżowania, możliwe będzie automatyczne sterowanie sygnalizacją świetlną w taki sposób by ruch był płynny i nie tworzyły się zatory. Będzie to system obsługujący trzy węzły komunikacyjne, współpracujące ze sobą? ? powiedział Woźniak.

Dodał, że na wybranych skrzyżowaniach zamontowane zostaną także kamery do automatycznego rozpoznawania tablic rejestracyjnych oraz modelu pojazdu. ?To urządzenia dodatkowe do celów statystycznych, które pozwolą zdobyć wiedzę o tym, jaki rodzaj samochodów przejeżdża najczęściej trasą objętą takim monitoringiem i skąd pojazdy te pochodzą? ? wyjaśnił Woźniak.

Wprowadzenie inteligentnego systemu sterowania ruchem pojazdów w pierwszym etapie, czyli na wybranych trzech skrzyżowaniach o największym natężeniu ruchu samochodowego, będzie kosztowało ok. 450 tys. zł, z czego Płock przeznaczy na ten cel 260 tys. zł, IBDiM pozostałą kwotę.

Drugi etap projektu, którego realizacja planowana jest w 2016 r., przewiduje wdrożenie zdalnego systemu sterowania ruchem samochodowym na kilku dodatkowych skrzyżowaniach w Płocku oraz złożenie wniosku o wsparcie tego przedsięwzięcia ze środków unijnych. Zakłada się, że koszt tej części inwestycji to ok. 4 mln zł. Realizacja projektu uzależniona będzie od uzyskania dofinansowania przez IBDiM.

W trzecim etapie przedsięwzięcia inteligentny system regulujący ruch pojazdów ma objąć wszystkie skrzyżowania w Płocku. Ta część projektu przewiduje także budowę odrębnego, centralnego biura do bezpośredniego zarządzania systemem. Termin realizacji tego etapu nie jest na razie ściśle określony.

?To skrzyżowania w dużym stopniu decydują o tym, czy ruch samochodowy na drogach biegnących przez miasto odbywa się płynnie. Zobaczymy na ile system sprawdzi się na wybranych, głównych skrzyżowaniach. Wtedy będziemy mogli określić perspektywę, czy może nawet konieczność, wdrożenia tego trzeciego etapu? ? zaznaczył Woźniak. Dodał, że koszt realizacji ostatniej części projektu szacowany jest na ?dziesiątki milionów złotych?.

IBDiM jest autorem Inteligentnego Systemu Kompleksowej Identyfikacji Pojazdów (ISKIP), którego celem jest m.in. automatyzacja obliczeń statystycznych związanych z ruchem pojazdów poprzez rozpoznawanie ich typu, marki, a nawet koloru. System opiera się na Autonomicznych Punktach Pomiarowych, które dzięki zainstalowanym kamerom prowadzą stały monitoring dróg i przejeżdżających pojazdów. Zebrane w taki sposób dane są przesyłane do Centralnego Systemu Statystycznego, który przeprowadza obliczenia oraz porównania informacji z różnych punktów pomiarowych.

Partnerem projektu jest spółka Neurosoft, działająca jako spin-off pracowników i absolwentów Uniwersytetu Wrocławskiego i Politechniki Wrocławskiej. Prowadzi ona prace m.in. nad technologią sztucznych sieci neuronowych i algorytmami. Zajmuje się też przetwarzaniem i rozpoznawaniem elementów obrazów i zdjęć cyfrowych. Według danych Neurosoftu, ISKIP wdrożono w ponad 50. punktach pomiarowych w różnych miastach Polski, w tym w Warszawie, Bydgoszczy, Krakowie i Radomiu oraz na drogach krajowych między tymi ośrodkami. Z systemu korzysta także Inspekcja Transportu Drogowego, a także ABW, policja i Straż Graniczna.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Płock
ruch drogowy
ITS
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....