TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Św. Marcin zatrzymuje poznańską Strefę30
TransInfo.pl - Opublikowano: 25.05.2017 11:51:18
Św. Marcin zatrzymuje poznańską Strefę30

W tym roku strefa uspokojonego ruchu nie zostanie rozszerzona - jak wcześniej planowano - o obszar ograniczony ulicami: Św.Marcin, Podgórną, Garbary, Krakowską, Królowej Jadwigi i al. Niepodległości. Wstrzymanie realizacji projektu ma związek z rozpoczynającą się we wrześniu przebudową ul. Św.Marcin.

- W ciągu ostatnich dwóch miesięcy prowadziliśmy analizy przebudowy tej ulicy. Z wytycznych projektantów i spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie wynikało, że ul. Św.Marcin należy przebudowywać całościowo. To zaś wiązać się będzie z jej zamknięciem dla wszystkich użytkowników ruchu, za wyjątkiem dojeżdżających do swych posesji. Zamknięcie ul. Św. Marcin może być odczuwalne na ul. Kościuszki i Ogrodowej. To ze względu na te obawy zawieszamy wprowadzenie strefy uspokojonego ruchu na obszarze III i IV do wiosny przyszłego roku - mówił zastępca prezydenta Poznania Maciej Wudarski na wtorkowym spotkaniu podsumowującym konsultacje dotyczące wprowadzenia strefy na tych obszarach.

Przedstawiciele miasta zapowiadają, że będą przekonywali kierowców do korzystania z objazdów i nie wjeżdżania bez potrzeby w okolice ul. Św. Marcin. Nie będzie planowanego zwężenia do jednego pasa ulic Kościuszki i Krakowskiej. Od lipca testowane będą nowe rozwiązania na trzech skrzyżowaniach, znajdujących się na obszarach, które miała objąć strefa uspokojonego ruchu. Wcześniej, a także po wprowadzeniu testowych zmian, przeprowadzone zostaną analizy ruchu w tej okolicy.

- Te rozwiązania wiązać się będą z wyłączeniem sygnalizacji świetlnej na trzech skrzyżowaniach: Ratajczaka/Ogrodowa, Kościuszki/Powstańców Wielkopolskich oraz Kościuszki/Niezłomnych/Ratajczaka. Chcemy sprawdzić, czy skrzyżowania, które wydają się niesterowalne bez świateł, będą działać. Wydawało się np. że skrzyżowanie Dąbrowskiego/Kościelna/Kraszewskiego nie ma prawa działać bez świateł, a działa świetnie - przekonywał Maciej Wudarski.

- Na skrzyżowaniu Ratajczaka/Kościuszki/Niezłomnych pojawi się testowe rondo, ponieważ samo wyłączenie świateł nie byłoby bezpieczne ze względu na słabą widzialność. Ta zmiana będzie odwracalna w ciągu doby. Jeśli okaże się, że nie zadziała, będziemy mogli z niej zrezygnować - tłumaczył Grzegorz Pluta, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu.

Przygotowane zostaną trzy wersje organizacji ruchu dla okolic trzech skrzyżowań, z których zniknąć ma sygnalizacja świetlna. Pierwsza - uwzględniająca zmiany, druga, która zastosowana będzie w sytuacji awaryjnej, trzecia - dedykowana będzie sytuacji kryzysowej. Ich zastosowanie będzie uzależnione od rozwoju sytuacji i natężenia ruchu.

Konsultacje w sprawie rozszerzenia strefy o obszar III i IV były prowadzone przez dwa miesiące. Składały się na nie m.in. warsztaty ekspertów, otwarte spotkanie warsztatowe, badania ankietowe, sondaż uliczny oraz uruchomienie dedykowanego adresu poczty elektronicznej.

- Na adres ten wpłynęło 68 maili. To o połowę mniej niż w przypadku obszaru II, wokół Starego Rynku. Spośród tych maili 44 były głosami na "tak", 11 - na "nie", a 13 zawierało sugestie i uwagi. Wśród tych negatywnych pojawiała się m.in. opinia, że zwężenie ul. Krakowskiej i Kościuszki spowoduje katastrofę komunikacyjną oraz kwestia likwidacji miejsc parkingowych - wymieniała Katarzyna Bolimowska, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich. Dodała, że ZDM prowadzi rozmowy o wspólnym systemie naprowadzania na parkingi, preferencyjnych abonamentach dla mieszkańców z właścicielami, zarządzającymi i operatorami parkingów w centrum Poznania oraz przedstawicielami firm zajmujących się aplikacjami mobilnymi dla kierowców. Rozmowy te będą kontynuowane. Poza tym - jak dodał Grzegorz Pluta - miejsca parkingowe mają pojawić się na północnej stronie ul. Ogrodowej.

Jak zapewnił Maciej Wudarski, jeśli testowe rozwiązania wprowadzone od wakacji wypadną pomyślnie, ostateczny kształt rozszerzenia strefy w przyszłym roku będzie jeszcze przedmiotem rozmów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZDM Poznań
strefa
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....