TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Stołeczny ZTM sprawdza jak działa klimatyzacja
ZTM TransInfo.pl - Opublikowano: 10.06.2019 12:25:43
Stołeczny ZTM sprawdza jak działa klimatyzacja (foto: ZTM)

Komfort podróży jest bardzo ważny, dlatego codziennie pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego sprawdzają działanie klimatyzacji.

Codziennie pracownicy ZTM kontrolują działanie klimatyzacji – wsiadają do pojazdu z termometrem i sprawdzają temperaturę. I tak np. w czwartek 6 czerwca sprawdzili 172 pojazdy. W 12 z nich wykryli nieprawidłowości. W takim przypadku pojazd WTP może być odesłany do zajezdni (decyzję podejmuje dyżurny ZTM), a operator obsługujący daną linię ukarany finansowo.

Coraz więcej pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego jest wyposażonych w klimatyzację, choć trzeba pamiętać, że po aglomeracji jeżdżą też pojazdy, które takich urządzeń nie mają – to ok. 200 autobusów i ok. 250 tramwajów. Wtedy świeże powietrze wpada do pojazdu przez otwarte okna i szyberdachy w suficie. Do tego jeszcze systemy klimatyzacyjne mogą się różnić pomiędzy poszczególnymi typami autobusów. Obecnie wszystkie nowe autobusy podstawiane przez przewoźników mają już klimatyzację, a Tramwaje Warszawskie przygotowują się do podpisania umowy na kupno 213 nowoczesnych, klimatyzowanych składów.

W najnowszych pojazdach klimatyzacja jest automatyczna - chłodzeniem steruje komputer a prowadzący pojazd nie ma wpływu na jej działanie. Moc chłodzenia uzależniona jest od temperatury panującej na zewnątrz. Jeśli temperatura przekracza 20 stopni i powietrze z nawiewu nie wystarcza, włącza się klimatyzacja, która dąży do tego, by wewnątrz autobusu było około 22 stopni Celsjusza. Jeśli upały są wyższe, to w autobusie też będzie cieplej, zawsze jednak komputer będzie dążył do tego, by uzyskać temperaturę o ok. 6 stopni niższą od panującej na zewnątrz. W ten sposób pasażerowie, wchodzący do pojazdu z rozgrzanego przystanku i tak odczują przyjemną różnicę. W starszych pojazdach klimatyzacja może być włączona lub wyłączona ręcznie ale już jej praca jest automatyczna. Za utrzymanie odpowiedniej temperatury w klimatyzowanych tramwajach odpowiadają czujniki. Temperatura w wagonie powinna być utrzymana na poziomie około 20 stopni.

Zdarza się, że mimo włączonych urządzeń klimatyzacyjnych pasażerowie odczuwają zbyt wysoką temperaturę. Otóż klimatyzatory w pojazdach komunikacji miejskiej mają bardzo trudne zadanie do wykonania – ochłodzenie wnętrza, gdy pojazd zatrzymuje się co kilkaset metrów i otwiera drzwi, przez które wpada ciepłe powietrze. Dodatkowo jeszcze powietrze wewnątrz "ogrzewają" pasażerowie, a ich liczba zmienia się na każdym przystanku. Dlatego też czasami temperaturę wewnątrz pasażerowie mogą odczuwać jako niekomfortową.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
ZTM Warszawa
klimatyzacja
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....