TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Środkowowschodnie priorytety: Via Carpatia, Rail Baltica i Via Baltica
PAP TransInfo.pl - Opublikowano: 05.09.2018 16:00:39
Środkowowschodnie priorytety: Via Carpatia, Rail Baltica i Via Baltica

Budowa Via Carpatia, Rail Baltica i Via Baltica to projekty, które powinny być realizowane w Europie środkowowschodniej, aby się rozwijała – uważają ministrowie m.in. z Polski, Słowacji, Węgier i Czech, którzy uczestniczyli w środowym panelu na XXVIII Forum Ekonomicznym w Krynicy.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podkreślił, że państwa tej części Europy są "poza wszelką wątpliwość" w stanie mówić jednym głosem w sprawie połączeń transportowych między państwami regionu.

"Mówimy tutaj o państwach Grupy Wyszehradzkiej, ale też Rumunii, Ukrainie czy Białorusi, bo ona też wspiera budowę szlaku Via Carpatia" – dodał.

Adamczyk podkreślił, że konieczne jest usuwanie wszystkich przeszkód, które stoją na przeszkodzie budowy sieci transportowej w naszym regionie, sieci nie tylko drogowej, ale i kolejowej.

"Sieć transportowa pozwoli rozwijać się naszym regionom. Do tych inwestycji należy Via Carpatia, dzisiaj ten projekt ma wielu sojuszników. I jesteśmy umówieni, że pracujemy na rzecz wpisania tego szlaku do sieci głównych korytarzy komunikacyjnych UE" - mówił minister.

Podkreślił, że dla rozwoju takich krajów jak Polska, Czechy, Słowacja, Bułgaria konieczny jest rozwój połączeń północ-południe, a nie tylko zachód-wschód.

"Elementem tego są takie inicjatywy, poza Via Carpatia, jak Via Baltica, bardzo ważna droga dla państw nadbałtyckich. Rail Baltica droga kolejowa oraz droga S3, którą budujemy razem z Czechami i która pozwoli na dostęp do zespołu portów Szczecin-Świnoujście" – mówił minister.

Obecny na panelu minister transportu i komunikacji Litwy Rokas Masiulis podkreślił, że wszystkie te inicjatywy są ważne dla całej Europy. Dodał, że bardzo ważne jest wpisanie Via Carpatia do sieci głównych korytarzy transportowych UE, bo wówczas będzie zapewnione finansowanie jej budowy.

Masiulis zaznaczył, że dla jego kraju najważniejszą kwestią jest budowa Via Baltica i jej rozbudowa na wschód oraz południe.

Z kolei minister transportu Czech Dan Tok zapewnił, że mimo iż jego kraj nie leży w centrum Via Carpatia, to popiera ten projekt.

"My przyjęliśmy strategię budowy kolei szybkich prędkości i chcemy mieć takie połączenia z naszymi sąsiadami m.in. Niemcami, Polską i Słowacją" – dodał.

Natomiast minister spraw zagranicznych Węgier Peter Szijjarto zapowiedział, że za rok jego kraj przedstawi dokumentację potrzebną do budowy kolei szybkich prędkości, która połączy Warszawę i Budapeszt. "To będzie kolej prawdziwych prędkości do ok. 200 km/h. Wtedy skróci się podróż na tej trasie do 4 godzin" – powiedział.

Minister transportu i budownictwa Słowacji Arpad Ersek podkreślił, że jego kraj ma obecnie 170 km szlaku Via Carpatia i budowane są kolejne odcinki. Według niego ważne jest również budowanie sieci kolejowej, która połączy kraje regionu. "Słowacja wspiera oba projekty" – zapewnił.

Wspólne porozumienie

W wydanym, wspólnym oświadczeniu ministrowie postanowili zwrócić szczególną uwagę na kolejowe i drogowe odcinki transgraniczne między państwami.

-"W ramach krajowych planów inwestycyjnych czynić starania do usunięcia +wąskich gardeł+ na kolejowych i drogowych odcinkach infrastrukturalnych, zmierzając do pełnej zgodności ze standardami dla sieci TEN-T. Zmaksymalizować wszystkie istotne korzyści, takie jak ochrona środowiska czy szybsze czasy przejazdu, a także wzrost jakości usług, w szczególności na odcinkach transgranicznych" – można przeczytać w podpisanym porozumieniu.

Sygnatariusze zobowiązali się również do dalszej współpracy i wspierania "każdego z istotnych projektów inwestycyjnych, takich jak Via Carpatia, Rail Baltica, Via Baltica i systemy kolei dużych prędkości".

Ministrowie chcą również działać na rzecz poprawy bezpieczeństwa w transporcie. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
konferencja
unia
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....