TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Sprint przyspieszy autobusy w Ostrołęce?
TransInfo.pl - Opublikowano: 24.09.2018 16:30:15
Sprint przyspieszy autobusy w Ostrołęce?

Ostrołęka chce przyspieszyć swoje autobusy poprzez wdrożenie systemu ITS. I dlatego Miasto przeprowadziło przetarg, w którym czekało na wykonawców chętnych na wdrożenie rozwiązań informatycznych z zakresu Inteligentnego Systemu Transportowego, uprzywilejowujących transport publiczny w Ostrołęce.

17 września upłynął termin składania ofert. Wpłynęła tylko jedna – od Sprint S.A. z siedzibą w Olsztynie. Firma jest gotowa do realizacji zadania za cenę 4 223 501,43 PLN brutto, a także chce udzielić gwarancji na zamówienie w okresie 5 lat i poprawić średni czas przejazdu autobusów powyżej 12%.Zadeklarowała także wdrożenie całego systemu do dnia 28 czerwca 2019 roku.

Oferent nieznacznie przekroczył kwotę jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (tj. kwotę 4 178 886,40 PLN brutto).

W tej sytuacji spodziewamy się raczej pozytywnego finału przetargu. Dodajmy jeszcze, że zamówienie jest realizowane w ramach projektu pod nazwą: "Ograniczenie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez zrównoważony rozwój mobilności miejskiej na terenie Ostrołęki". Przedsięwzięcie to jest współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.

Zakres zamówienia

Przypomnijmy, że przedmiot zamówienia obejmuje:

- zaprojektowanie, budowę, dostawę i montaż elementów systemu ITS obejmującego wszystkie składniki niezbędne do współdziałania następujących podsystemów: podsystemu obsługi systemów sterowania sygnalizacjami, podsystemu priorytetów dla komunikacji zbiorowej na wybranym ciągu ulic, podsystemu zarządzania ruchem drogowym wraz ze stacjami pomiaru potoków ruchu, podsystemu archiwizacji, analizy i planowania oraz informacji o sytuacji ruchowej, podsystemu łączności, systemu nadzoru nad infrastrukturą,

- strojenie systemu ITS dla osiągnięcia wymaganej funkcjonalności i użyteczności,

- przeszkolenie pracowników zamawiającego w sposób zapewniający samodzielną obsługę i bieżące utrzymanie systemu ITS,

- przygotowanie infrastruktury technicznej (sieci światłowodowej, CSR) dla docelowej rozbudowy terytorialnej i sprzętowej.


Podsystem nadający priorytet dla pojazdów komunikacji miejskiej

Celem sterowania transportem zbiorowym (w tym przypadku w zakresie komunikacji autobusowej) jest poprawa efektywności jego funkcjonowania – skrócenie czasu przejazdu tych pojazdów przez skrzyżowania poprzez skrócenie oczekiwania na sygnał zielony. Podsystem ma realizować ten cel i powinien spełniać następujące wymogi:

- realizację priorytetu odbywającą się poprzez komunikację pojazdu transportu zbiorowego z systemem centralnym, gdzie zostanie wypracowana decyzja o udzieleniu, bądź nie, priorytetu i przesłana do sterownika poziomu lokalnego,

- przekazywanie informacji z pojazdów komunikacji zbiorowej do urządzeń sterowniczych w sposób całkowicie automatyczny,

- uwzględnienie trajektorii przejazdu wszystkich linii transportu zbiorowego przez dane skrzyżowania w ramach rozbudowy systemu ITS,

- warunkowego przydzielania priorytetu z wykorzystaniem 3 stopniowej hierarchii poziomów, gdzie poziom 0 oznacza brak przydzielonego priorytetu, a poziom 2 oznacza wysoką wagę priorytetu w optymalizacji poziomu lokalnego,

- uwzględniania odchyłki od rozkładu jazdy, aktualnej pozycji pojazdu oraz trajektorii poruszania się przy decyzji o nadawaniu poziomu priorytetu,

- realizowanie priorytetu z wykorzystaniem następujących strategii: wydłużenie aktualnie trwającego sygnału zielonego, wcześniejsza aktywacja sygnału zielonego oraz realizacja wydzielonych faz ruchu dla transportu zbiorowego.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
ITS
Sprint
Ostrołęka
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....