TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

SOR czyli Strategia na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju
PAP TransInfo.pl - Opublikowano: 30.01.2017 18:18:16
SOR czyli Strategia na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju

We wtorek rząd zajmie się uchwałą ws. Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, która ujmuje tzw. plan Morawieckiego w ramy rządowego dokumentu. Ministrowie omówią też projekt zmian w ustawie o stopniach naukowych wprowadzający nową, wdrożeniową ścieżkę kariery badawczej.

Strategia na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju zakłada m.in., że w roku 2030 dochód rozporządzalny brutto w Polsce ma być zbliżony do poziomu średniej UE, a do 2020 r. ma wynosić 80 proc. średniej.

Strategia zakłada zmianę paradygmatu rozwoju z tzw. polaryzacyjno-dyfuzyjnego na zrównoważony i odpowiedzialny. Przewiduje rozwój inkluzywny, który zapewnia korzyści ze wzrostu gospodarczego dla całego społeczeństwa, a nie tylko dla wybranych grup. Dokument kładzie akcenty na wagę rozwoju obszarów wiejskich oraz małych i średnich miast. Kluczowym czynnikiem w całej strategii jest innowacyjność, także w kontekście reindustrializacji.

W pierwotnym projekcie SOR wśród projektów flagowych znalazł się "projekt Batory", polegający na stymulowaniu projektowania i budowy polskich promów pasażerskich i przesunięciu sektora stoczniowego w kierunku produkcji większych, wyspecjalizowanych jednostek o wyższej wartości dodanej. Kolejny projekt flagowy to "Żwirko i Wigura". Zakłada on stymulowanie projektowania i budowy pełnej gamy polskich dronów, przyspieszenie rozwoju Doliny Lotniczej.

Następny to "projekt E-bus", który przewiduje stymulowanie projektowania i wyprodukowania polskich pojazdów elektrycznych na potrzeby komunikacji miejskiej; budowę silnych podmiotów na wszystkich etapach łańcucha wartości w sektorze produkcji taboru komunikacji miejskiej. A także "projekt Samochód elektryczny", który ma stymulować rozwój rynku samochodów elektrycznych.

W projekcie SOR znalazł się też projekt flagowy "Luxtorpeda 2.0", który zakłada stymulowanie rozwoju produkcji polskich pojazdów szynowych transportu publicznego.

Ponadto rząd zajmie się projektem nowelizacji ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki oraz niektórych innych ustaw. Przedstawiło go Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Nowelizacja ma wprowadzić nową, wdrożeniową ścieżkę kariery badawczej. Dzięki niej naukowcy będą mogli uzyskać stopień doktora (lub uprawnienia równoważne z uprawnieniami doktora habilitowanego) na podstawie osiągnięć w pracach wdrożeniowych.

Do tej pory rozprawa doktorska musiała stanowić oryginalne rozwiązanie problemu naukowego lub artystycznego. Tymczasem projektowane nowe przepisy zakładają, że rozprawę doktorską będzie mogło stanowić również oryginalne rozwiązanie w zakresie zastosowania wyników własnych badań naukowych w sferze gospodarczej lub społecznej. W przepisach pozostał dotychczasowy wymóg, zgodnie z którym rozprawa ma wykazywać ogólną teoretyczną wiedzę kandydata w danej dyscyplinie oraz umiejętność samodzielnego prowadzenie pracy naukowej lub artystycznej.

Projektowana nowelizacja przewiduje też nową możliwość nadawania uprawnień równoważnych z uprawnieniami doktora habilitowanego. Uprawnienia te będą mogły uzyskać osoby mające pięcioletnie doświadczenie w prowadzeniu działalności badawczo-rozwojowej oraz mające osiągnięcia w pracach wdrożeniowych.

Pod uwagę brane będzie opracowanie i wdrożenie rozwiązania projektowego, konstrukcyjnego, technologicznego lub artystycznego o ponadlokalnym (powiatowym, wojewódzkim, krajowym) zakresie i trwałym charakterze. Uprawnienia równoważne do uprawnień doktora habilitowanego będzie mógł uzyskać pracownik jednostki organizacyjnej (która może nadawać tytuł doktora habilitowanego) w drodze decyzji rektora swojej uczelni albo dyrektora swojego instytutu (badawczego albo PAN). Centralna Komisja ds. Stopni i Tytułów będzie miała 4 miesiące, by wyrazić sprzeciw i ewentualnie uchylić tę decyzję.

Poza tym w wyniku nowelizacji powstanie program "Doktorat wdrożeniowy", którego celem będzie dofinansowanie studiów doktoranckich realizowanych we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym - m.in. prywatnymi firmami.

W konkursie przyznawane będą stypendia doktoranckie oraz dofinansowywane będą koszty wykorzystania infrastruktury badawczej w ramach tych studiów. Co roku w konkursie wyłanianych ma być maksymalnie 500 osób. Wnioski w konkursie mogą składać tylko najlepsze jednostki badawcze (z kategorią naukową A lub A+). Doktorant, który bierze udział w konkursie, powinien jednocześnie być zatrudniony w przedsiębiorstwie, które zgodziło się na udział w programie.

Na wtorkowym posiedzeniu rząd zajmie się także zmianami w prawie dotyczącymi produkcji, nabycia wewnątrzwspólnotowego i importu skażonego alkoholu etylowego. Projektowane rozwiązania mają zapobiec nieprawidłowościom związanym z odkażaniem alkoholu.

Projekt zakłada, że przy produkcji krajowej zwolnieniu od akcyzy podlegać będzie alkohol etylowy skażony, zgodnie z procedurą skażania dopuszczoną we wszystkich państwach członkowskich UE lub dodatkowymi procedurami skażania dopuszczonymi przez Polskę. Podobne warunki mają zostać ustanowione dla zwolnienia z akcyzy w przypadku importu skażonego alkoholu etylowego.

Ponadto projekt przewiduje, że podmiot nabywający z innego kraju UE alkohol całkowicie skażony będzie miał obowiązek rejestracji jako podatnik akcyzy. Będzie musiał też zgłosić planowane nabycie do właściwego naczelnika urzędu celnego. Według MF zmiana pozwoli na bieżące pozyskiwanie informacji o ilości alkoholu etylowego całkowicie skażonego, który będzie przedmiotem nabycia wewnątrzwspólnotowego. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
e-bus
Luxtorpeda
MR
NCBR
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....