TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Śląska Karta Usług Publicznych zagrożona?
PAP - Opublikowano: 14.02.2014 15:17:21
Śląska Karta Usług Publicznych zagrożona?
Współfinansowany z unijnych środków i już opóźniony projekt Śląskiej Karty Usług Publicznych może być zagrożony - uznał marszałek woj. śląskiego Mirosław Sekuła. Koordynator projektu podaje, że właśnie zakończył kolejny jego etap, a całość ma być gotowa do końca roku. Budowany od ponad dwóch lat ze wsparciem europejskich środków system Śląskiej Karty Usług Publicznych (ŚKUP) ma połączyć m.in. funkcje elektronicznego biletu komunikacji miejskiej i portmonetki (za pomocą karty miało być możliwe opłacanie niektórych usług publicznych). Pierwotnie Karta miała zacząć funkcjonować wiosną ubiegłego roku. Wczoraj marszałek regionu ostrzegł, że jeśli realizacja projektu Karty znacząco nie przyspieszy się, wkrótce będzie musiał zdecydować o przeniesieniu przeznaczonych nań unijnych środków na inne projekty, aby województwo nie musiało ich zwracać UE. -\'Jest poważny problem ze Śląską Karty Usług Publicznych\' - powiedział Sekuła podczas czwartkowego spotkania z dziennikarzami. \'Albo prowadzący projekt wezmą się w garść i go dokończą, albo trzeba będzie trzeba go przerwać. (...) Proszę ich teraz, żeby pokazali, że jest postęp i są płatności\' - dodał. Chodzi o przypadający w połowie 2015 r. termin rozliczenia środków Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2007-2013 (RPO). Jeśli do tego czasu nie uda się zakończyć i rozliczyć wszystkich projektów - środki z nich trzeba będzie zwrócić. Wcześniej można jeszcze przesunąć je na inne przedsięwzięcia, ale trzeba to zrobić na tyle szybko, by miały szanse zostać rozliczone w tym samym terminie. –„Mamy w RPO na Kartę prawie 100 mln zł, a płatności dotąd jest na ponad 20 mln zł\' - podał marszałek. Zaznaczył, że w zasadzie już teraz powoli trzeba by decydować czy nie zrezygnować z Karty i nie przenosić unijnego wsparcia na inne projekty. Pytany o termin, w którym musi zapaść ostateczna decyzja, wskazał: \'pierwszy kwartał, pierwsze półrocze\'.Śląska Karta Usług Publiczny to projekt organizatora komunikacji miejskiej w aglomeracji katowickiej - Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego (KZK GOP). Rzeczniczka Związku Anna Koteras przekazała PAP w czwartek, że zgodnie z obecnymi założeniami tzw. produkcyjne uruchomienie systemu powinno nastąpić do końca 2014 r. Wartą ok. 190 mln zł umowę na dostarczenie i wdrożenie Śląskiej Karty Usług Publicznych podpisano 9 stycznia 2012 r. Pierwsza część zamówienia, obejmująca m.in. wydanie 385 tys. pierwszych kart, miała zostać wykonana do 9 maja 2012 r., czyli w ciągu 4 miesięcy od zawarcia umowy;druga - w ciągu 8 miesięcy, trzecia - w ciągu 12 miesięcy, a ostatnia - w ciągu 16 miesięcy. Już pierwszy etap prac odebrano z wielomiesięcznym opóźnieniem. Jak powiedziała Koteras, w ostatnich dniach zakończyły się odbiory drugiego etapu (pierwotny termin minął 9 września 2012 r.), a to oznacza, że do urzędu marszałkowskiego powinna pójść kolejna faktura na ponad 20 mln zł. Poszczególne etapy nie są ściśle powiązane ze sobą, a zatem ich realizacja może być w pewnej mierze prowadzona niezależnie. Wykonawca tłumaczył wcześniejsze opóźnienia przede wszystkim czynnikami zewnętrznymi. Związek deklaruje weryfikację wszystkich takich przypadków pod kątem ewentualnych kar umownych. Wskazuje też na skalę i skomplikowanie rozwiązania, np. w ok. 700 pojazdach jeżdżących na zlecenie KZK GOP trzeba było zainstalować ponad 12,4 tys. różnych urządzeń. Karta ma być przede wszystkim umożliwiać dokonywanie bezgotówkowych płatności za usługi instytucji publicznych. Ponadto Karta ma identyfikować mieszkańca i być nośnikiem certyfikatu jego podpisu elektronicznego. ŚKUP ma umożliwiać korzystanie z różnych usług: komunikacyjnych, kulturalnych, sportowo-rekreacyjnych, bibliotecznych czy płatnego parkowania. W czwartek marszałek ocenił jednak, że nowe techniki, np. płatności zbliżeniowe, już \'przeskoczyły\' technologicznie projekt Karty. W ramach konsorcjum wykonawców BRE Bank odpowiada za produkcję i personalizację kart, przygotowanie systemu rozliczeniowego, dokonywanie rozliczeń oraz obsługę płatności dokonywanych w miejscach publicznych. Asseco Poland ma wdrożyć system pobierania opłat w pojazdach KZK GOP, zainstalować 109 wielofunkcyjnych automatów biletowych i 232 automaty parkingowe oraz stworzyć sieć 1200 punktów akceptacji i doładowań kart.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Śląskie
karta miejska
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....