Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Skutery wróciły do Poznania

infotrans
05.03.2019 10:37
0 Komentarzy

Po zimowej przerwieskutery można ponownie wypożyczać. Strefy parkowania obejmuje swym zasięgiemprawie 70 procent powierzchni miasta, po którym będzie jeździło sto tychelektrycznych pojazdów.

Latem 2017 roku, kiedy Blinkee startowało w Poznaniu zwypożyczaniem skuterów, dostępnych było tylko piętnaście takich pojazdów.Później liczba ta wzrosła do siedemdziesięciu, a we wrześniu na ulicachPoznania jeździł już setka elektrycznych jednośladów.

Z początkiem marca skutery Blinkee wróciły na poznańskieulice.

Marzec jest dla nasmiesiącem rozruchowym. Co tydzień dochodzą nowe skutery. Na koniec marca będzieich sto. W kolejnych miesiącach planujemy podwoić naszą flotę – deklarujeKonrad Sierzputowski z Blinkee.pl.

W zeszłym roku Blinkee wymieniło całą flotę i zamiaststarych beżowych skuterów pojawiły się nowe jasno kremowe Blinkee 2.0.

Większość skuterów, zktórych będzie można korzystać w tym roku, będzie nowych. Będą to jednak tesame modele – zapewnia Sierzputowski.

Pojazdy w wersji Blinkee 2.0 są większe, lepsze imocniejsze. Nowe skutery mają większe 12-calowe koła, które gwarantują wyższykomfort jazdy, ale także bezpieczeństwo. Blinkee 2.0 wyposażono również wsilnik o mocy 3 KW, dzięki niemu wyprzedzanie jest bezpieczniejsze i bardziejdynamicznie. Bezpieczeństwo zapewniają również przednie i tylne hamulcetarczowe, które w porównaniu z bębnowymi są bardziej niezawodne. Lepsząwidoczność i niższe zużycie energii zagwarantują światła i kierunkowskazy wtechnologii LED. Nowe skutery wyposażono w dłuższą kanapę, na której bezproblemów usiądą dwie osoby. Zwiększył się również zasięg z 65 do 80 kilometrówna pełnym ładowaniu.

Coraz większa strefa

W ostatnim czasie znacznie powiększono również strefę ibędzie się ona systematycznie powiększać. Obecnie obejmuje już ona prawie 70procent powierzchni Poznania. Na południu można na przykład zaparkować przy ul.Czechosłowackiej, a północy – przy Kampusie Morasko. Najdalej wysuniętym nazachód punktem strefy jest skrzyżowanie ulic Dąbrowskiego i Lutyckiej, a nawschodzie – okolice Kinepolis, Ikea i Toru Regatowego Malta.

W porównaniu z 2017rokiem strefa ta zwiększyła się kilkukrotnie. Cały czas monitorujemy wielkośćstrefy. Na naszym facebookowym profilu użytkownicy mogą zgłaszać obszary, naktórych chcieliby zostawiać skutery – dodaje przedstawiciel Blinkee.pl.

Alternatywa dlasamochodu i hulajnóg

Scooter-sharing to ekologiczne rozwiązanie, dzięki któremumieszkańcy mogą sprawnie i bez problemów z parkowaniem przemieszczać się pomieście. W Poznaniu system zaczął działać z końcem lipca 2017 roku.

Aby wypożyczyć skuter, wystarczy zarejestrować się wsystemie za pośrednictwem aplikacji Blinkee lub strony www.blinkee.pl,zlokalizować dostępny w okolicy pojazd i dokonać rezerwacji. Po zakończonejjeździe można pozostawić go w dowolnym miejscu w obrębie mapy dostępnościskuterów. Oznacza to, że nie trzeba szukać konkretnego punktu, jak w przypadku wypożyczalnirowerów miejskich.

Wśród największych zalet tego rozwiązania użytkownicywymieniają przede wszystkim możliwość dotarcia w każde miejsce bez stania wkorkach i problemów ze znalezieniem miejsca parkingowego. Dodatkowo, ta formapodróżowania po mieście jest w pełni przyjazna dla środowiska. Skutery sąelektryczne, nie wydzielają zatem żadnych spalin ani hałasu.

Koszty korzystania ze scooter-sharingu, dużo niższe niżpodróżowanie samochodem i porównywalne do opłat za komunikację miejską. Zaminutę jazdy skuterem Blinkee użytkownik musi zapłacić 69 groszy. Maksymalnaopłata za cały dzień to 89 zł. Istnieje również możliwość postoju, czylizarezerwowania skutera na dłuższy czas – w takim przypadku opłata wynosi 9groszy za minutę.

Nie planujemy zmian wtaryfach ani w zasięgu dopóki flota się nie powiększy co najmniej podwójnie.Trzeba pamiętać, że skuter jest dużo tańszy niż hulajnoga – ma dwa razy większąprędkość, nie ma opłaty początkowej, pierwsza minuta jest gratis. Przykładowo:kurs z Avenidy do Posnanii to koszt około 5 zł i zajmuje około 8 minut -stwierdza Konrad Sierzputowski.

Komentarze