Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Skargi do UTK w pierwszym półroczu 2015 r.

infotrans
31.07.2015 21:38
0 Komentarzy

W pierwszym półroczu 2015 r. do UTK wpłynęło 719 skarg od pasażerów na przewoźników kolejowych oraz zarządców infrastruktury i dworców. W analogicznym okresie zeszłego roku wpłynęło 720 skarg.

Coraz większą popularnością cieszy się formularz kontaktowy zamieszczony na stronie Urzędu (czterokrotny wzrost liczby użytkowników) oraz dedykowana pasażerom infolinia. Zmalała natomiast liczba spraw wpływających pocztą tradycyjną. Kanałem, za pośrednictwem którego wpływa do UTK wciąż najwięcej skarg jest poczta e-mail. 

W pierwszym półroczu 2015 roku najwięcej skarg wpłynęło w czerwcu, w liczbie 189. Najmniejsza liczba skarg przypadła na maj oraz styczeń, odpowiednio 142 i 144.

Główna tematyka spraw skierowanych do Urzędu obejmowała opóźnienia pociągów i związane z tym faktem reklamacje do przewoźników. Kolejnym obszarem był niedostateczny komfort podróżowania i jakość obsługi (temperatura w pociągach, czystość, dostępność toalet, przepełnienie). Poprawy wymaga również system dystrybucji biletów, jak i oznakowanie oraz sposób informowania o połączeniach, zapowiedzi na dworcach, stacjach, przystankach oraz na pokładzie pociągów.

W porównaniu do analogicznego okresu 2014 r., w pierwszym półroczu 2015 r. wzrosła o połowę liczba skarg na PKP Intercity. Zmalała liczba spraw, gdzie podmiotem były Przewozy Regionalne oraz Koleje Mazowieckie ? odpowiednio o 1/5 i o 1/3. Generalnie poziom skarg na przewoźników aglomeracyjnych utrzymuje się na stałym poziomie. Do Urzędu wpłynęło natomiast dwukrotnie więcej skarg na PKP PLK.

Komentarze