TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Siemens Mobility testuje autonomiczny ruch w Monachium
- Opublikowano: 12.11.2018 10:38:45
Siemens Mobility testuje autonomiczny ruch w Monachium (foto: Siemens)

Siemens Mobility wspólnie z Instytutem Ochrony Środowiska, Energii i Mobilności, Politechniką w Monachium oraz firmami niemieckimi IAV, UTB i Emm rozpoczyna testy autonomicznych pojazdów w kampusie Siemensa w Monachium-Perlach.

Tor testowy prowadzi przez kampus i pozwala na symulację ruchu ulicznego w różnych sytuacjach. W projekcie biorą udział m.in. autonomiczny samochód i autobus.

Partnerzy projektu będą pracować wspólnie nad współzależnościami między infrastrukturą drogową, oprogramowaniem w chmurze i autonomicznymi pojazdami elektrycznymi. Do projektu zostaną wykorzystane dwa rodzaje pojazdów: wysoce zautomatyzowany samochód jednoosobowy oraz autobus. Dla potrzeb projektu słupy ustawione przy trasie będą wyposażone w skanery laserowe, radary oraz kamery służące do monitoringu całej drogi i precyzyjnego określania pozycji pojazdów.

- Nasz projekt badawczy ma pomóc w upowszechnieniu autonomicznej jazdy zwłaszcza na pierwszym i ostatnim odcinku trasy. Nasza infrastruktura jest krytycznie ważnym elementem zapewniającym bezpieczny i wydajny transport na żądanie w środowisku miejskim i pozamiejskim - powiedział Michael Peter, szef spółki Siemens Mobility.

Partnerzy projektu będą demonstrować sposoby w jaki autonomiczne pojazdy mogą wpłynąć na bezpieczeństwo i przepustowość na ulicach podczas pracy na najwyższym, piątym, poziomie autonomii, bez żadnych interwencji ze strony kierowcy. W tym celu inteligentna infrastruktura Siemens Mobility będzie nieustannie przekazywać informacje pojazdom na temat sytuacji na drodze i innych pojazdach na trasie. To podejście pomaga pojazdom autonomicznym poruszać się w skomplikowanych sytuacjach na drodze oraz w miejscach, w których trudno monitorować ruch lub podczas niesprzyjających warunków pogodowych. Dzięki wsparciu z zewnątrz, monitorowany obszar wokół pojazdu może być znacznie zwiększony.

Inteligentna infrastruktura pozwala pojazdom na szybsze identyfikowanie potencjalnych zagrożeń i odpowiednią reakcję. W rezultacie zintegrowany system pomaga optymalizować ruch uliczny. Komunikacja na linii pojazd-infrastruktura (V2I) działa na zasadzie ustandaryzowanego i gruntownie przetestowanego systemu WLANp (ITS-G5). Cały system jest wspierany rozwiązaniami programowymi, które pozwalają kontrolerowi ruchu w centrali na lepszy monitoring sytuacji drogowych oraz ewentualną interwencję. Takie rozwiązanie znacznie zwiększa bezpieczeństwo i wydajność transportu drogowego. Dla większej wygody pasażerowie mogą ściągnąć plan podróży pojazdu autonomicznego poprzez specjalną aplikację.

Projekt umożliwia ściślejszą współpracę ekspertów z różnych dziedzin:

• Instytut Ochrony Środowiska, Energii i Mobilności (IKEM) zajmuje się kwestiami prawnymi związanymi z korzystaniem z pojazdów autonomicznych.

• Politechnika w Monachium stosuje bardzo drobiazgowe symulacje mające na celu badanie wpływu autonomicznych uczestników ruchu na komunikację drogową.

• IAV pracuje nad prototypem wahadłowego pojazdu autonomicznego.

• Biuro projektowe UTB z siedzibą w Berlinie bada reakcje ludności na pojazdy autonomiczne i w jaki sposób nowe technologie muszą być modyfikowane pod tym względem.

• Emm Solutions GmbH dostarcza wysoce zautomatyzowany pojazd elektryczny ILO1, który może pomóc w monitoringu, geo-lokalizacji pojazdów oraz w zarządzaniu komunikacją między infrastrukturą oraz pojazdami. Zachowania kierowców również zostaną włączone do symulacji.

• Siemens Mobility odpowiada za integrację projektu oraz infrastrukturę drogową oraz usługi w chmurze. Spółka również oceni różne potencjalne modele biznesowe i operacyjne.

Zapewnienie odpowiedniego spektrum zrównoważonej mobilności jest kluczowym zadaniem miast i władz samorządowych. Projekty tego typu są finansowane przez Niemieckie Federalne Ministerstwo Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Reaktorów Atomowych (BMU). Projekt ma celu rozwój systemu, który zapewnia możliwość korzystania z pojazdów autonomicznych na pierwszych i ostatnich odcinkach tras, które obecnie są często zaniedbywane.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Siemens
Monachium
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....