TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Siemens będzie zarządzał warszawskim ITS-em
TransInfo,pl - Opublikowano: 03.10.2017 17:16:40 2 komentarze
Siemens będzie zarządzał warszawskim ITS-em

Operatorem Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem w latach 2017-2025 będzie firma Siemens. W ramach nowej umowy system znacznie się powiększy, stanie się też bardziej funkcjonalny i innowacyjny.

Rozwój systemu to jeden z priorytetów stołecznego Zarządu Dróg Miejskich, który chce, aby zmieniał się on wraz z miastem i był ważnym elementem strategii rozwoju Warszawy w kierunku smart city. Funkcjonalność i innowacyjność to najważniejsze kryteria, którymi kierowaliśmy się planując rozwój systemu w najbliższych latach.

Początki Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem w Warszawie to 2008 rok. Wówczas obejmował on 37 skrzyżowań. Dziś jest ich 97 – m.in. w ciągu Wisłostrady, Al. Jerozolimskich, ul. Świętokrzyskiej, na Powiślu, na ul. Targowej czy Światowida – i wciąż dołączają kolejne. Na system składają się dziesiątki kamer monitoringu, stacje pomiarowe i tablice zmiennej treści. System, oparty o sieć kamer i czujników, wykrywa natężenie ruchu i dostosowuje do niego programy sygnalizacji. Koordynuje też ciągi komunikacyjne.

System zarządzania ruchem ma nie tylko poprawiać płynność ruchu, ale również bezpieczeństwo. Sygnalizacje świetlne premiują kierowców przestrzegających przepisy: koordynacja świateł jest ustawiona tak, by zapewnić płynny przejazd pojazdom poruszającym się z dopuszczalną prędkością, czyli w większości przypadków – 50 km/h. Ci, którzy łamią przepisy i jadą szybciej, prawdopodobnie natrafią na czerwone światło.

Przede wszystkim rozwój

Po 9 latach od uruchomienia, system wymaga modernizacji. Planujemy też jego dalszą rozbudowę i wprowadzenie nowych, innowacyjnych rozwiązań. Wybrana w przetargu firma Siemens będzie nadzorowała działanie ZSZR do grudnia 2025 roku. Wartość umowy to blisko 124,5 mln zł brutto.

Nowa umowa z operatorem zakłada dalszy rozwój systemu. Co roku operator ma obowiązek włączyć do systemu 5 kolejnych skrzyżowań – w ciągu 8 lat oznacza to 40 skrzyżowań podłączonych do systemu. Poza tym, operator zobowiązał się do przebudowy i włączenia do systemu sygnalizacji na ul. Modlińskiej (od trasy S8 do ul. Kuklińskiego, 4 sygnalizacje). W miarę prowadzonych modernizacji, system będzie obejmował również kolejne ciągi ulic. W miarę dostępnych środków planujemy dalsze rozszerzanie systemu, m.in. na ciągi ulic Powązkowskiej, al. Niepodległości, Doliny Służewieckiej, Radzymińskiej, Marymonckiej, Kasprowicza, Popiełuszki i Wał Miedzeszyński.

Przyszły operator ma również zmodernizować istniejący system: sukcesywnie wymienić okablowanie, latarnie, maszty, słupy i sterowniki. Nowe będą tablice zmiennej treści – dzięki temu będą mogły wyświetlać szerszy wachlarz informacji dla kierowców. Umowa przewiduje także przebudowę skrzyżowania ul. Marszałkowskiej z ul. Królewską. Sygnalizacja na tym niebezpiecznym skrzyżowaniu zostanie zmodyfikowana tak, aby ograniczyć liczbę wypadków.

Kontrakt zakłada również stałe unowocześnianie systemu – uzupełnienie go o dodatkowe kamery oraz przestawienie na pełną detekcję automatyczną (również dla pieszych, którzy dziś w wielu miejscach muszą korzystać z przycisków). Nowinką, którą przetestujemy, będzie system informujący rowerzystów o zalecanej prędkości, z którą należy jechać, aby na najbliższym skrzyżowaniu otrzymać zielone światło. Operator wymieni także analogowe kamery monitoringu na cyfrowe na 20 skrzyżowaniach.

Umowa przewiduje modernizację Systemu Zarządzania Ruchem SCALA oraz Centrum Zarządzania Ruchem, które znajduje się w siedzibie ZDM. Zmiany przewidziano także w tunelu Wisłostrady. To m.in. wymiana niektórych elementów systemu bezpieczeństwa i odwodnienia oraz oświetlenia tunelu.

Do codziennych obowiązków operatora będzie należało prowadzenie nadzoru nad Centrum Zarządzania Ruchem, stacjami pomiarowymi, znakami zmiennej treści, sterownikami sygnalizacji świetlnej, elementami sygnalizacji zlokalizowanymi na skrzyżowaniach, przejściach dla pieszych i przejazdach tramwajowych, siecią komunikacyjną, monitoringiem oraz stroną internetową systemu. Operator będzie miał też pod swoją opieką systemy bezpieczeństwa i odwodnienia tunelu Wisłostrady.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ITS
ZDM Warszawa
Siemens
  • Mariusz – 03.10.2017

    Brawo Siemens!!

  • p – 04.10.2017

    Brawo Darku :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....