TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Sąd o praktykach PKP Intercity
UTK - Opublikowano: 12.08.2015 20:25:04
Sąd o praktykach PKP Intercity

Sąd utrzymał w mocy decyzję Prezesa UTK w zakresie stosowania przez PKP Intercity S.A. bezprawnych praktyk naruszających zbiorowe interesy pasażerów

Wyrokiem z 7 sierpnia 2015 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie,po rozpoznaniu sprawy ze skargi PKP Intercity S.A. na decyzję Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego z 3 marca 2015 r. utrzymującą w mocy decyzję Prezesa UTK z 9 grudnia 2013 r., w przedmiocie stwierdzenia stosowania przez PKP Intercity S.A. bezprawnych praktyk naruszających zbiorowe interesy pasażerów w transporcie kolejowym, oddalił w całości skargę przewoźnika, jako oczywiście nieuzasadnioną.

Należy przypomnieć, że w toku postępowania administracyjnego stwierdzono, że PKP Intercity S.A. nie zapewniła podróżnym należytej obsługi w zakresie systemu sprzedaży i rezerwacji miejsc w pociągach, co jest niezgodne z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe.

Jak wynika z ustaleń Prezesa UTK system sprzedaży i rezerwacji miejsc wykorzystywany przez spółkę był niewydolny i nie spełniał należycie swojej funkcji. Zgromadzony w toku postępowania materiał dowodowy świadczy o tym, że wykorzystywany przez PKP Intercity system przydzielał ? w ramach rezerwacji ? oddzielne miejsca podróżnym, pomimo, że uprzednio zgłosili oni chęć lub konieczność odbycia podróży wspólnie. Dochodziło między innymi do sytuacji, w których system przydzielał np. osobie niepełnosprawnej miejsce w innym przedziale niż jej opiekunowi. Zdarzały się również sytuacje, w których stosowany przez spółkę system, przydzielał rodzicowi i dziecku miejsca w różnych wagonach.

W przeprowadzonym postępowaniu, jako rozwiązanie niezapewniające pasażerom należytej obsługi, Prezes UTK zakwalifikował stosowany przez PKP Intercity S.A. sposób rezerwacji miejsc dla pasażerów podróżujących na podstawie biletów długookresowych. Pasażerowi podróżujący na podstawie biletów okresowych, jeżeli chcieli mieć zagwarantowane miejsce w danym pociągu, zobowiązani byli do każdorazowego odbioru dokumentu rezerwacyjnego w kasie biletowej. Konieczność pobierania biletu dodatkowego ze wskazaniem miejsca do siedzenia, na każdy dzień podróży oddzielnie, była rozwiązaniem uciążliwym dla pasażerów i niepraktycznym. W konsekwencji dla pasażera oznaczało to konieczność odbioru nawet kilkudziesięciu biletów dodatkowych do biletu zasadniczego.

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, podzielił argumenty Prezesa UTK, uznając, że PKP Intercity S.A. dopuściła się bezprawnych praktyk naruszających zbiorowe interesy pasażerów w transporcie kolejowym, poprzez niezapewnienie podróżnym należytej obsługi w zakresie systemu sprzedaży i rezerwacji miejsc w pociągach.

Sąd podzielił również stanowisko Prezesa UTK, że Organ wyznaczając termin na usunięcie stwierdzonych w decyzji nieprawidłowości, nie miał obowiązku określenia, na czym mają polegać czynności naprawcze podjęte przez PKP Intercity S.A., ponieważ to na przewoźniku ciąży obowiązek podjęcia wszelkich czynności i doboru środków niezbędnych do usunięcia naruszenia.

Orzeczenie nie jest prawomocne.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
UTK
PKP Intercity
sąd
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....