TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Ruszyły testy Radomskiej Karty Miejskiej
TRANSINFO - Opublikowano: 04.04.2014 10:53:30
Ruszyły testy Radomskiej Karty Miejskiej
Od początku kwietnia do końca czerwca - przez przynajmniej taki okres będą trwały testy Radomskiej Karty Miejskiej. MZDiK Radom przypomina pasażerom zakwalifikowanym do pilotażu o ich obowiązkach i o tym, na co powinni zwracać uwagę w trakcie podróży autobusami miejskimi oraz wypełniania ankiet. –„Spośród 367 chętnych wybraliśmy 100 pasażerów, których zaprosiliśmy do udziału w testach. W międzyczasie dwie osoby same zrezygnowały z uczestnictwa w pilotażu, zaś trzecia została wykluczona, gdyż w wyznaczonym terminie nie dostarczyła do nas swojego zdjęcia. W zamian za tych pasażerów wzięliśmy zatem trzy osoby z listy rezerwowej”–mówią przedstawiciele MZDiK Radom. Połowa z setki uczestników testów korzysta na co dzień z biletów normalnych, a pozostałej połowie przysługują ulgi. Najmłodszy uczestnik pilotażu ma skończone 16 lat (taka była dolna granica wieku), natomiast najstarszy - 68 lat. W pięćdziesiątce pasażerów, którym wydaliśmy karty z zakodowanymi ulgami, 22 osoby to uczniowie. Jest ponadto 18 studentów, 9 emerytów oraz jeden zasłużony krwiodawca. Proporcje te obrazują mniej więcej zainteresowanie, jakie było podczas składania formularzy zgłoszeniowych ze strony różnych grup wiekowych pasażerów radomskiej komunikacji.Każdy uczestnik testów RKM jest zobowiązany do aktywnego korzystania z komunikacji miejskiej. Rozumieć należy przez to minimum trzy przejazdy dziennie co najmniej dwiema różnymi liniami autobusowymi przez minimum 25 dni każdego miesiąca. MZDiK Radom będzie to weryfikował w bazie danych. Wsiadając do autobusu, osoba testująca musi niezwłocznie przyłożyć kartę do kasownika (jednego, dowolnie wybranego w danym pojeździe). Żeby przejazd danym kursem został zaliczony, podobnie należy uczynić też przed zakończeniem każdego przejazdu. Kartę trzeba przykładać do dolnej części kasownika (do elementu z napisem \'Zbliż kartę\'). Wymagana odległość to maksymalnie kilka centymetrów, ale najlepiej trzymać ją w odstępie około 1-2 cm od urządzenia. Kasownik powinien wydać wówczas sygnał dźwiękowy - charakterystyczne \'piknięcie\' - co będzie oznaczało, że można już zabrać kartę.Uczestnicy testów przy odbiorze kart dostali dwustronne ankiety, które będą musieli wypełnić i dostarczać do MZDiK Radom. Składa się ona z pięciu tabel. Pierwsze cztery służą ocenie sprawności urządzeń zainstalowanych w autobusach. Uczestnicy testów Radomskiej Karty Miejskiej powinni wpisywać tam tylko zauważone usterki albo nieprawidłowości. Gdyby nie działał prawidłowo kasownik, do którego pasażer przykłada kartę, usterkę tę trzeba wpisać do pierwszej tabelki. Następnie należy sprawdzić, czy działa ekran umieszczony w przedniej części pojazdu (za kabiną kierowcy). Powinien on wyświetlać numer linii, kierunek jazdy, godzinę, nazwy kilku kolejnych przystanków oraz trasę danej linii. Diodowy wyświetlacz w środkowej części autobusu powinien pokazywać między innymi nazwy kolejnych przystanków na przemian z numerem linii i kierunkiem jazdy oraz trasą, a także z innymi informacjami (data, godzina i imieniny). Do pierwszej tabeli na drugiej stronie ankiety trzeba wpisywać nieprawidłowości dotyczące zapowiedzi głosowych. Mogą być to zapowiedzi zbyt ściszone albo całkowicie wyłączone. Żeby z kolei widzieć zarówno ekran, jak wyświetlacz diodowy, należy obserwować je z drugiej połowy autobusu. Stanie z przodu pojazdu nie pozwoli na sprawdzenie poprawności działania obydwu tych urządzeń. Przedmiotem testów nie są rzeczy niezwiązane bezpośrednio z Radomską Kartą Miejską i Systemem Dynamicznej Informacji Pasażerskiej - na przykład stan autobusów, ich oznakowanie, czystość, punktualność jazdy itp. Ostatnia tabelka to wykaz i opis kontroli Radomskiej Karty Miejskiej. Tutaj należy wpisać każdą kontrolę karty, której został poddany jej posiadacz. W początkowym okresie jeszcze nie wszyscy kontrolerzy będą wyposażeni w czytniki, ale nie zmienia to faktu, że dane w tej tabeli muszą być uzupełniane (trzeba wtedy najlepiej wpisać: \'brak czytnika\'). –„Liczymy na to, że wszyscy uczestnicy testów, w zamian za umożliwienie im korzystania z darmowych kart, okażą się uważnymi obserwatorami i będą solidnie oraz uczciwie wypełniać ankiety. Nasi pracownicy będą jeździć autobusami miejskimi o różnych porach dnia i sprawdzać przy okazji, czy wszyscy postępują zgodnie z regulaminem. Jeżeli będą stwierdzone nieprawidłowości, możemy wykluczyć taką osobę z testów i wziąć w zamian kolejną - z listy rezerwowej”–informuje MZDiK Radom.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Radom
karta miejska
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....