Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ruszył remont miejskich wiaduktów w Ostrawie

infotrans
24.05.2017 08:28
0 Komentarzy

Metrostav – czeska grupa specjalizująca się w realizacjiprojektów budowlanych i infrastrukturalnych – rozpoczęła przebudowę dwóchwiaduktów w centrum Ostrawy.

Obiekty o łącznej długości 218 metrów pełnią ważnąrolę w systemie komunikacji miejskiej. Wart ponad 3 mln euro projekt przebudowyzakłada rozebranie istniejących ponad 50-letnich wiaduktów oraz konstrukcjęnowoczesnych obiektów wraz z całą infrastrukturą kolejową i tramwajową. Dziękiprzebudowie poprawi się bezpieczeństwo pasażerów zarówno komunikacji miejskiej,jak i pociągów – obecny stan wiaduktów zagraża bezpieczeństwu podróżnych.

Prace w Ostrawie rozpoczęły się 1 kwietnia br., a ichzakończenie planowane jest na 30 listopada 2017.Roboty prowadzone są głównie wnocy, ze względu na natężenie ruchu pociągów pod wiaduktami. Metrostav wostatnim czasie realizował wiele podobnych inwestycji na terenie Czech – remontinfrastruktury kolejowej w Pilźnie, renowację dworca w Pradze czy budowęstalowego mostu kolejowego w pobliżu miasta Cheb.

-„Spółka Metrostav wielokrotnie podejmowała się realizacjitrudnych inwestycji infrastrukturalnych w miastach. Dzięki doświadczeniuzdobytemu w trakcie prac w czeskiej Pradze czy w Warszawie, doskonale wiemy wjaki sposób prowadzić wymagające inwestycje, w których należy uwzględnić wieleważnych dla funkcjonowania miasta aspektów, jak choćby działanie komunikacjimiejskiej, zachowanie płynności ruchu samochodowego oraz kolejowego. Krótkitermin realizacji inwestycji wymaga uważnego planowania oraz konsekwentnejpracy wedle przyjętego harmonogramu. Nowoczesne technologie oraz doświadczeniepracowników Metrostav pozwalają na terminowe wykonywanie projektów, a nawet –jak podczas przebudowy Trasy S8 i Mostu Grota w Warszawie – na ukończenierealizacji przed zakładanym terminem” – mówi Radim Čáp, dyrektor MetrostavPolska.

W Polsce Metrostav realizuje kilka zaawansowanych technicznieprojektów, w tym m.in. most na Wyspie Sobieszewskiej. Umowa – o wartości 57,1mln zł – na budowę mostu, który połączy Wyspę Sobieszewską z Gdańskiem,pomiędzy konsorcjum firm Metrostav oraz Vistal a Miastem Gdańsk zostałapodpisana 2 września 2016. Most będzie miał 173 m długości (ze skrzydłami –181,5 m), przewidywany czas otwierania przęseł to 2 minuty.

Skuteczne działania na rynkach międzynarodowych mają solidnefundamenty wypracowane na czeskim rynku budowlanym. Metrostav odpowiada m.in.za przebudowę portu lotniczego im. Vaclava Havla, przedłużenie linii Apraskiego metra (wartość kontraktu 873 mln euro) i realizację największejinwestycji mieszkaniowej w historii Czech – Residence Garden Towers (wartośćkontraktu 72 mln euro). Ponadto w grudniu 2014 roku spółka oddała do użytkupierwszą część projektu Blanka w czeskiej Pradze. Inwestycja Blanka jestobecnie największym tunelowym miejskim projektem w Europie.

Komentarze