Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ruda Śląska opracowuje studium transportowe

infotrans
01.06.2016 07:22
0 Komentarzy

Czym i gdzie na co dzień podróżują rudzianie? Otoprzez cały czerwiec będą pytać ankieterzy mieszkańców Rudy Śląskiej.Wciągu miesiąca przebadanych zostanie 1700 gospodarstw domowych. Wynikiankiet posłużą do opracowania studium transportowego miasta. Pozwoli ono naokreślenie kierunków rozwoju systemu transportowego Rudy Śląskiej,a docelowo umożliwi wdrożenie inteligentnego systemu sterowania ruchem.

Prace nad studium transportowym dla Rudy Śląskiej rozpoczęłysię już wzeszłym roku. Analiza ma dać władzom odpowiedź, w jakisposób usprawnić zarządzanie systemem transportowym oraz poprawić warunkipodróżowania wmieście. Dlatego też niezwykle ważne w pracach nadtakim dokumentem jest zdobycie wiedzy na temat aktywności komunikacyjnej samychmieszkańców ?w jakim celu i z jakich środków komunikacji korzystająna co dzień. ? „To są kluczowe dane. Znając je wiemy,w jakim kierunku mamy rozwijać transport wmieście – gdzie budowaćścieżki rowerowe, a gdzie inwestować w transport publiczny. Samijesteśmy ciekawi tych informacji”– mówi prezydent GrażynaDziedzic.

Aby pozyskać te wszystkie ważne informacje, od 31 maja do 30czerwca br. wmieście przeprowadzone zostaną badania ankietowe, podczasktórych ankieterzy odwiedzą ok. 1700 gospodarstw domowych. Z ramieniamiasta badania przeprowadzi Przedsiębiorstwo Projektowo-Usługowe ?INKOM? z Katowic.?”Dobór gospodarstw domowych do naszych badań odbył się drogąlosową. Wykorzystany do tego został specjalny algorytm. Wywiadyz mieszkańcami będą anonimowe, a wypełnienie ankiety potrwamaksymalnie kilkanaście minut. Z założenia będziemy odwiedzać mieszkańcóww godzinach popołudniowych”? tłumaczy Piotr Trybuśz Przedsiębiorstwa Projektowo-Usługowego ?INKOM?.

Co ważne, ankieterzy, którzy odwiedzać będą mieszkańcówposiadać będą stosowne legitymacje. Będą one ważne wyłącznie z dowodemosobistym. Podczas wywiadów przeprowadzanych w trakcie badań ankietowychmieszkańcy będą mogli wypowiedzieć się również na temat funkcjonowaniakomunikacji miejskiej w Rudzie Śląskiej.

Dane, które zostaną zebrane podczas rozmówz mieszkańcami Rudy Śląskiej, zostaną wykorzystane przy opracowywaniu tzw.?modelu ruchu?. ?”Jest to potężny zbiór danych, który pokazujeistniejący stan transportu wmieście. Powstaje on na podstawie informacjiz wielu źródeł, m.in. z KZK GOP, kolei, z planu zagospodarowaniaprzestrzennego, czy też z systemów informacji o terenie. Istotna jesttu również wiedza o nawykach komunikacyjnych mieszkańców oraz ich opiniaw kwestii kierunków rozwoju transportu”? wylicza PiotrTrybuś.

Kolejnym krokiem po opracowaniu ?modelu ruchu? będziewykonanie prognoz ruchu dla miasta na okres do 15 lat, a następnie -opracowanie tzw. ?planu mobilności?. Będą to już konkretne wskazówkii zalecenia, jakie gałęzie transportu powinny być rozwijanewmieście. Plan ten odpowie także na pytanie czy i w jaki sposóbma być w Rudzie Śląskiej rozwijany inteligentny system sterowania ruchem.?”Opracowanie studium transportowego i planu zrównoważonejmobilności miejskiej jest niezwykle ważne również z perspektywy projektówi środków unijnych. Posiadanie tych dokumentów jest brane pod uwagę przyocenie wielu projektów ? głównie infrastrukturalnych”? podkreślawiceprezydent Michał Pierończyk.

W ramach prac nad studium transportowym Rudy Śląskiej jużw ubiegłym roku przeprowadzono wmieście pomiary natężenia ruchu.Również te dane wykorzystane zostaną przy opracowaniu bieżącego dokumentu.Z wykonanych pomiarów wynika, że wmieście najwięcej samochodówprzejeżdża autostradą A4 oraz Drogową Trasą Średnicową. W okresie godzinszczytu popołudniowego jest to ok. 4 tys. pojazdów wciągu godziny.Z pozostałych dróg w Rudzie Śląskiej największe natężenie występujena ulicach: 1 Maja, Oświęcimskiej, Tunkla, Kokota oraz Karola Goduli.

Komentarze