TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Rok 2018 dla ZTM Warszawa? Mocne wzrosty
TRANSINFO.PL - Opublikowano: 23.01.2019 14:00:30
Rok 2018 dla ZTM Warszawa? Mocne wzrosty

Większe wpływy do budżetu, więcej biletów sprzedanych przez aplikacje mobilne, więcej wykonanych kontroli, ale też mniej gapowiczów – tak wyglądało minionych 12 miesięcy w Warszawskim Transporcie Publicznym. Ubiegłoroczne wyniki mogą niejednego wprawić w dobry nastrój. A jest się czym chwalić.

W 2018 roku po raz kolejny stołeczny Zarząd Transportu Miejskiego zanotował wzrost wartości sprzedanych biletów. W minionych 12 miesiącach wyniosła ona dokładnie 955 019 882,10 zł i była wyższa niż w 2017 roku o ponad 8 mln zł.

Wzrosły także wpływy ZTM z tytułu sprzedaży biletów, które w 2018 r. osiągnęły rekordowy poziom i były wyższe o ponad 16 mln zł (2,04%) w porównaniu z rokiem 2017. W zeszłym roku do budżetu miasta wpłynęło prawie 850 mln zł.

A jak przedstawiała się sprzedaż w podziale na poszczególne kanały dystrybucji? Wartość biletów sprzedanych w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM wyniosła prawie 86 mln zł. Na podium najchętniej odwiedzanych POP-ów znalazły się punkty przy Dworcu Wileńskim, stacji metra Centrum oraz Dworcu Centralnym. W sieci kolportażu (np. w kioskach, salonikach prasowych) było to nieco ponad 111 mln zł.

Największy udział w sprzedaży biletów mają operatorzy stacjonarnych automatów biletowych (Mennica, ASEC) – w ten sposób pasażerowie kupili bilety o wartości ponad 605 mln zł. Pasażerowie Warszawskiego Transportu Publicznego coraz chętniej kupują bilety za pomocą aplikacji na urządzenia mobilne. Ten kanał dystrybucji zanotował największy wzrost sprzedaży bo aż o 77,61%. Znacząco wzrosła, bo o 12,77% także sprzedaż biletów w automatach mobilnych czyli tych jeżdżących w tramwajach, autobusach i pociągach. W ten sposób pasażerowie kupili bilety o wartości prawie 122 mln zł.

Jak zwykle wielką popularnością cieszyły się bilety 20-minutowe, których pasażerowie kupili aż 44 147 269 sztuk. Pasażerowie często korzystali z biletów dobowych 2 093 859 sztuk. Wiele osób zdecydowało się na zakup biletów długookresowych: 30-dniowych (3 767 194 sztuk) oraz 90-dniowych (1 282 982 sztuki).

W 2018 roku ZTM wprowadzone i rozwijane były inicjatywy zachęcające do korzystania z transportu publicznego nowe osoby. Dzięki decyzji stołecznych radnych Bilety Warszawiaka oraz Młodego Warszawiaka obowiązują w obu strefach komunikacyjnych, a także rozszerzony został program Warszawa+, skierowany do gmin aglomeracji warszawskiej. Porozumienia o dofinansowaniu zakupu biletów komunikacji miejskiej podpisały 24 samorządy aglomeracji warszawskiej. Dla ich mieszkańców wydanych zostało ponad 42 tys. kart, na których do końca 2018 roku zakodowanych zostało 95 947 biletów.

ZTM przygotował dla firm ofertę dofinansowywania biletów komunikacji miejskiej dla pracowników. Dzięki temu pracownicy dostają sygnał, że przedsiębiorca dba o ich potrzeby i docenia zaangażowanie. To uniwersalny benefit, bo wiele osób dojeżdża do pracy komunikacją miejską. Niektórych taka oferta może z kolei zachęcić do zamiany prywatnego auta na autobus, metro, pociąg czy tramwaj. W 2018 roku program był rozwijany – umowy zawarło już 15 firm, a na ponad 500 kartach zakodowano 896 kontraktów o wartości 244 603 złotych.

Minionych 12 miesięcy to także intensywny czas dla kontrolerów, którzy przeprowadzili aż 7 460 700 kontroli (wzrost w porównaniu z rokiem 2017 o 56,2 proc.). Wzrosła liczba opłat dodatkowych – było ich 222 643, a do 3 proc. zmniejszył się odsetek gapowiczów. Mniej osób jeździło bez biletu we wszystkich środkach transportu, a największy spadek z 8,3% do 5,84% zanotowano w autobusowych liniach podmiejskich, gdzie kontrolerzy pracowali szczególnie intensywnie.

Osoby bez biletu częściej niż w latach ubiegłych uiszczały opłaty na miejscu u kontrolera (93 819 wpłat). Znacznie chętniej robiły to za pośrednictwem karty płatniczej. Wartość wpłat uiszczonych w ten sposób wyniosła ok. 10,3 mln zł (w 2017 r. było to 8,2 mln zł).

W 2019 r. stołeczny organizator będzie rozwijać sieć sprzedaży biletów. W ramach otwartego systemu dostępne będą kolejne dwie aplikacje mobilne: Mint Mobile oraz zbiletem.pl.

Z kolei dzięki zawarciu umowy z operatorem Mera o 47 urządzeń zwiększy się liczba automatów stacjonarnych na warszawskich ulicach, a po uruchomieniu stacji metra (trzech na odcinku zachodnim i trzech na odcinku północno-wschodnim) dojdą kolejne 24 urządzenia. Na nowych stacjach II linii metra (Ks. Janusza i Trocka) powstaną również Punkty Obsługi Pasażerów. W 2019 roku wszystkie tramwaje zostaną wyposażenie w mobilne automaty biletowe – 583 urządzenia powinny zostać zainstalowane do połowy września. W 2019 roku wdrożymy program informatyczny Kasy+, który usprawni obsługę w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Warszawa
pasażer
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....