Radomsko jest już po terminie otwarcia ofert w przetargu
nieograniczonym, którego przedmiotem jest wykonanie robót polegających
na dostawie i montażu dwustronnych tablic przystankowych LED oraz
budowie instalacji elektrycznej zalicznikowej w ramach zadania pod
nazwą: "Wymiana taboru autobusów miejskich na pojazdy niskoemisyjne oraz
rozwój inteligentnych systemów transportowych w Radomsku".
Miasto
otrzymało jedną propozycję.
Pochodzi ona od R&G Plus Sp. z o.o. z
siedzibą w Mielcu i opiewa na cenę 851 190,75 PLN brutto. Tymczasem
zamawiający chce przeznaczyć na wykonanie tego zadania kwotę nieco
niższą, bo 821 947,17 PLN.
Zaskoczenia więc nie ma, bo miasto już wcześniej podjęło współpracę właśnie z R&G. Mimo, że oferta tej firmy przekracza szacunki miasta, to należałoby się spodziewać jej akceptacji, bo różnica nie jest duża. Ponadto, w ofercie mieleckiej spółki czytamy, iż deklaruje ona wykonanie zamówienia w terminie 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, a także firma ta udzieli gwarancji w okresie 60 miesięcy na przedmiot zamówienia. Czekamy zatem na rozstrzygnięcie miasta. Przypomnijmy, że zamówienie dotyczy inwestycji współfinansowanej ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.
Tablice SDIP, wiaty, oprogramowanie…
Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
- wykonanie robót polegających na dostawie i montażu 17 sztuk dwustronnych tablic przystankowych LED wraz z konstrukcjami wsporczymi (słupami stalowymi ocynkowanymi i malowanymi proszkowo), wraz z podłączeniem do sieci energetycznej, wyposażonymi co najmniej w złącza i modemy przemysłowe GPRS/EDGE/UMTS,
- dostawę i montaż 2 wiat przystankowych oraz wymianę 12 wiat na nowe,
- wykonanie zalicznikowej instalacji elektrycznej służącej do zasilania tablic i wiat przystankowych,
- dostarczenie, wdrożenie, zainstalowanie i uruchomienie oprogramowania serwerowego,
- integrację oprogramowania serwerowego z systemem do planowania rozkładu jazdy, będącym w posiadaniu MPK w Radomsku,
- integrację systemu ze stroną internetową,
- szkolenie personelu,
- przystosowanie i wyposażenie pomieszczeń oraz instalację oprogramowania na dyspozytorni MPK.
Tablice SDIP
Tablice mają być zlokalizowane na następujących przystankach: A. Krajowej Bloki, A. Krajowej Garaże, L. Czarnego Poczta, L. Czarnego Basen, Piastowska Bursa, Piastowska Bank, Piastowska Tysiąclecia (N), Piastowska Tysiąclecia (P), Plac 3 Maja Poczta, Plac 3 Maja Park, Reymonta Radomka, Reymonta Centrum Handlowe, Reymonta Kościuszki, Krasickiego Biedronka, 11 Listopada Szkoła (N), 11 Listopada ZMG (N), Batorego. Będą to tablice 5-wierszowe, a na przystankach Plac 3 Maja Poczta i Plac 3 Maja Park – tablice 8-wierszowe.
Specyfikacja tablic
Tablice
przystankowe dwustronne muszą współpracować z istniejącym systemem
pasażerskiej informacji przystankowej autorstwa firmy R&G PLUS Sp. z
o.o. z Mielca, w który wyposażone są wszystkie autobusy komunikacji
miejskiej w Radomsku, który dzięki sygnałowi GPS i Wi-Fi pozwala na
aktualną lokalizację każdego pojazdu autobusowego, czas przyjazdu –
odjazdu.
Zamawiający wymaga, aby tablice były wykonane w technologii LED
(diody w kolorze pomarańczowym). Będą one pokazywać nie tylko
informacje o najbliższych odjazdach autobusów, lecz również komunikaty
specjalne, które pojawiać się mają w dolnym wierszu. W przypadku braku
danych o rzeczywistym czasie odjazdu danego pojazdu tablica będzie
wyświetlić informację rozkładową.
Ponadto, tablice powinny być wyposażone w wandaloodporny przycisk na konstrukcji wsporczej, uruchamiający zapowiedź głosową dotyczącą informacji o odjazdach prezentowanych na tablicy. W standardzie znaleźć się ma układ automatycznej regulacji jasności świecenia. Każda z tablic będzie wyposażona w czujnik natężenia światła zewnętrznego, który automatycznie dobierze jasność świecenia diod w zależności od występujących warunków pogodowych i pory dnia. Powierzchnie czołowe każdej ze stron tablicy będą odchylone od pionu od 5° do 8° w kierunku chodnika.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.