TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Radomskie autobusy nawet co 3 minuty. Podczas Air Show
MZDIK TransInfo.pl - Opublikowano: 27.08.2018 15:29:05
Radomskie autobusy nawet co 3 minuty. Podczas Air Show (foto: MZDiK)

Radomskie autobusy miejskie przejechały w weekend, w który w Radomiu odbywało się lotnicze święto - pokazy Air Show - łącznie prawie 66 tysięcy kilometrów – podał tamtejszy MZDiK.

Dla porównania, obwód kuli ziemskiej to ponad 40 tysięcy kilometrów. Miejski transport w przypadku tej imprezy to podstawa, bo drogi wokół lotniska są zamykane dla normalnego ruchu. Przygotowania do tegorocznych pokazów rozpoczęły się już kilka miesięcy wcześniej, chociaż oczywiście najbardziej intensywne prace trwały na przełomie lipca i sierpnia. Trzeba było przygotować projekty zmian w ruchu, wyznaczyć strefy parkingowe i oznakować dojazdy do nich, ustalić trasy autobusów i opracować dla nich rozkłady jazdy. Później przyszedł czas na przygotowywanie mapek i komunikatów, aby widzowie pokazów wiedzieli, jak dojechać do lotniska oraz wrócić z niego później do właściwej strefy parkingowej. Wydrukowaliśmy prawie 500 komunikatów z mapką sieci komunikacji miejskiej podczas Air Show 2018, które zostały rozwieszone na wiatach przystankowych i w autobusach. Trzeba było również przygotować ponad 100 ogłoszeń o zmianach w komunikacji miejskiej w tych dniach - każde dla konkretnego przystanku. Dodatkowe informacje o możliwościach dojazdu do lotniska wyświetlały się też na ponad 20 tablicach Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej obok przystanków.

Kilka dni przed pokazami odbyła się ostatnia "odprawa organizacyjna" i… można było zaczynać. W sobotę i niedzielę ulicami Radomia kursowało po około 160 autobusów komunikacji miejskiej, z czego ponad setka obsługiwała linie do lotniska. Nie można tu zapomnieć o kierowcach. Aby dowieźć i odwieźć wszystkich pasażerów (a tych były dziesiątki tysięcy!), pracowało prawie 300 osób ze spółek MPK Radom, Michalczewski, DLA i Irex-4. Całodzienne dyżury pełnili oczywiście pracownicy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji. Nadzorowali komunikację miejską, sprawdzali czasowe oznakowanie ulic, sprzedawali bilety autobusowe w mobilnych punktach uruchomionych specjalnie na czas pokazów, współpracowali również z policjantami przy wpuszczaniu pojazdów upoważnionych do wjazdu do "stref zamkniętych". Zaangażowanych w to było około 45 pracowników MZDiK. Pierwsi zaczynali pracę o 5:00, ostatni kończyli o 23:00.

Obsługę lotniska zapewniało aż 11 linii autobusowych, w tym pięć specjalnych oznaczonych symbolami od P1 do P5. Najczęściej kursująca linia P3 jeździła w szczytowych godzinach rozkładowo co trzy minuty. Przez cały weekend na przystanki końcowe w okolicach miejsca pokazów (a tylko w przypadku linii 21 - przelotowe) autobusy podjeżdżały w sumie prawie 2300 razy. Łącznie cała radomska komunikacja miejska, pracując na najwyższych obrotach, wykonała podczas soboty i niedzieli około 66 tysięcy kilometrów, a więc o około 32 tysiące więcej niż w standardowy weekend.

Pracownicy MZDiK nadzorujący komunikację starali się na bieżąco wprowadzać zmiany, jeśli zachodziły takie potrzeby. Na przykład w sobotę przed południem jeden z autobusów linii P3 kursował na krótszej trasie niż pozostałe - między lotniskiem a rondem Popiełuszki, żeby zabierać ludzi z przystanku naprzeciw prywatnego parkingu obok stacji paliw. Podczas szczytów przewozowych na trasy wysyłane były także autobusy rezerwowe, nieujęte w rozkładach jazdy.

Przy obsłudze miejskich stref parkingowych pracowało około 50 pracowników Zakładu Usług Komunalnych. Strefy te działały na zasadzie Park & Ride, czyli Parkuj i Jedź. Oznaczało to, iż wszystkie osoby, które przyjechały tam danym pojazdem i zostawiły go w wyznaczonym przez miasto miejscu, mogły na podstawie wydanego paragonu dojechać w okolice lotniska, a później wrócić na parking, korzystając z komunikacji miejskiej bez konieczności kupowania biletów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZDiK Radom

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....