TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Radom odpowiada na pytania pasażerów ws. SDIP
TransInfo.pl - Opublikowano: 20.02.2019 13:00:48
Radom odpowiada na pytania pasażerów ws. SDIP

Tablice SDIP przy przystankach wyliczają czasy przyjazdów z danych GPS - informuje MZDiK Radom.

-"Zadaniem tablic Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej przy przystankach jest pokazywanie rzeczywistych, a nie rozkładowych czasów odjazdów autobusów komunikacji miejskiej" - informuje MZDiK Radom, odpowiadając tym samym na coraz częstsze zarzuty pasażerów, że tablice pokazują rzekomo nieprecyzyjne dane.

Pasażer pyta

-"Proszę o informację, dlaczego rozkłady jazdy w Internecie i na przystankach nie są zgodne z tymi wyświetlanymi na tablicach elektronicznych. Nie jest to jednorazowa sytuacja, gdy rozkłady jazdy nie pokrywają się" - takie zgłoszenie otrzymali urzędnicy ostatnio od jednej z pasażerek.

MZDiK odpowiada tak:

Najważniejszą informacją jest to, iż tablice SDIP przy przystankach odliczają czas do przewidywanego rzeczywistego czasu przyjazdu danego autobusu. Jeżeli na przykład zgodnie z rozkładem jazdy ma on przyjechać o godzinie 15:32, natomiast z powodu korków złapał opóźnienie, to tablica pokazuje wtedy, że przyjedzie on za 4 minuty, czyli o 15:36. Gdyby wyświetlacze miały pokazywać wyłącznie te same godziny, które są na rozkładach papierowych i w Internecie, to ich istnienie nie miałoby większego sensu, bo to samo pasażerowie mogliby sprawdzać w gablotach na przystanku.

Wszystkie autobusy miejskie w Radomiu są wyposażone w system lokalizacji GPS, a dzięki temu wiadomo, gdzie jest dany pojazd. Na podstawie odległości, jaka pozostała mu do pokonania do kolejnych przystanków, wyliczany jest na nich przewidywany rzeczywisty czas przyjazdu. To również bardzo ważna informacja, bo może zdarzyć się, że tablica SDIP na przykład na przystanku przy Kauflandzie będzie pokazywać, że autobus linii 1 podjedzie tam za dwie minuty (system zlokalizuje, iż autobus jest już na wysokości katedry i na podstawie odległości do pokonania obliczy te dane), natomiast po drodze będzie akurat długi korek przed światłami i faktyczny czas wydłuży się z dwóch minut do trzech. Są to jednak normalne różnice, bo system wylicza czas jedynie na podstawie odległości - a nie jest przecież w stanie przewidzieć, czy po drodze autobus trafi na zielone światło i przejedzie szybko, czy będzie oczekiwać na czerwonym. To tak samo jak podczas planowania jazdy samochodem - nawigacja może obliczyć nam przewidywany czas jazdy od punktu A do punktu B, lecz jeżeli po drodze wystąpią jakieś utrudnienia w ruchu, to faktycznie ten czas się wydłuży.

Inną kwestią są czasy podawane na tablicach zlokalizowanych przy kilku pierwszych przystankach od pętli końcowej (na przykład na Struga / Szklana, Mieszka I / Królowej Jadwigi, Sycyńska / Helleńska i tym podobnych). Aż do czasu odjazdu autobusu z pętli tablice SDIP pokazują tylko czasy rozkładowe - zakładając, że kurs zacznie się punktualnie. Dopiero od chwili ruszenia z przystanku początkowego zaczyna się odliczanie rzeczywiste (na podstawie odległości). Jeśli zatem, na przykład z powodu korków, autobus przyjedzie na pętlę już po rozkładowym czasie swojego odjazdu albo zdarzy się inna sytuacja, której ani kierowca, ani pasażerowie, ani tym bardziej SDIP nie byli w stanie wcześniej przewidzieć (awaria, wypadek itp.), to wtedy przewidziany odjazd, który jednak nie nastąpił, zniknie z tablicy. Pojawi się na niej ponownie dopiero wtedy, gdy autobus faktycznie rozpocznie realizację tego kursu (wtedy opóźnionego).

Niedogodności dla pasażerów mogą zdarzyć się wtedy, gdy autobus z jakiegoś powodu zatrzyma się na dłużej już w trakcie wykonywania kursu. Taka sytuacja miała miejsce kilka dni temu, gdy przy ulicy Sienkiewicza tablica przez 10 minut niezmiennie zapowiadała przyjazd pojazdu linii 5 w ciągu trzech minut. Tak wynikało z odległości, ale autobus miał awarię i przez 10 minut stał na ulicy Żeromskiego. System nie jest w stanie przewidzieć, za ile uszkodzony wóz ruszy, więc nie koryguje wskazań do chwili rozpoczęcia kontynuacji jazdy.

Generalnie na każdą sytuację trzeba patrzeć osobno. Warto też wiedzieć, że pasażerowie mogą korzystać z systemu nie tylko tam, gdzie są ustawione tablice. Pozwala na to także podgląd internetowy: http://rkm.mzdik.radom.pl. W okienku po prawej stronie trzeba wpisać numer linii i wtedy wyświetlą się rzeczywiste lokalizacje jeżdżących na niej autobusów. Po kliknięciu w ikonę wybranego pojazdu pojawi się tabela z przewidywanym czasem przyjazdu do następnych przystanków.

Jeszcze wygodniejsze może być korzystanie z darmowej aplikacji myBus (do ściągnięcia na smartfony): http://www.taran.com.pl/mybusonline.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
informacja
SDIP
pasażer
MZDiK Radom
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....