TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Radom dla niepełnosprawnych
MZDIK RADOM - Opublikowano: 21.07.2015 00:15:45
Radom dla niepełnosprawnych

Prawie 140 tysięcy złotych MZDiK Radom przeznaczy w tym roku na likwidację barier architektonicznych oraz na wprowadzanie udogodnień dla niepełnosprawnych. W ramach różnych inwestycji i bieżącego utrzymania ulic Zarząd obniża krawężniki, maluje żółte linie ostrzegawcze przy przystankach autobusowych i buduje wyniesione przejścia dla pieszych.

Przy opracowywaniu dokumentacji projektowych każdorazowo brane są pod uwagę potrzeby wszystkich uczestników ruchu, czyli nie tylko kierowców, lecz również rowerzystów i pieszych (w tym niepełnosprawnych). Wszystkie chodniki przebudowywane w ramach inwestycji drogowych mają z założenia krawężniki obniżane w rejonie przejść do poziomu jezdni, żeby ułatwić poruszanie się osobom na wózkach. Wyjątkiem są jedynie te miejsca, gdzie płynąca po opadach woda mogłaby utrudniać przejście. W takich sytuacjach koło krawężników powstają cieki do odprowadzania nadmiaru deszczówki. Przy obniżanych krawężnikach układane są żółte płyty chodnikowe z wypustkami, wyznaczającymi granicę pomiędzy jezdnią a chodnikiem oraz stanowiącymi element ostrzegawczy dla osób niewidomych albo słabowidzących.

W tym roku zdecydowano się na obniżanie krawężników również tam, gdzie chodniki w najbliższym czasie nie będą przebudowywane. Na przełomie maja i czerwca wykonawcy obniżyli w ramach bieżącego utrzymania ponad 20 krawężników przy przejściach dla pieszych - cztery na ulicy Narutowicza, osiem na Lubelskiej, cztery na Rapackiego, sześć na Kolberga oraz cztery na Traugutta. Przeznaczono na tego typu roboty w sumie ponad 30 tysięcy złotych.

Tak zwane wyniesione przejścia dla pieszych jest to rozwiązanie, które nie tylko znacząco poprawia bezpieczeństwo przechodniów, ale również umożliwia komfortowe przechodzenie na drugą stronę ulicy osobom mającym trudności z poruszaniem się. Przejścia takie znajdują się bowiem na tym samym poziomie, co chodniki. W 2015 roku, w ramach poszerzania strefy Tempo 30 na południową część Śródmieścia, zbudowane zostaną dwa takie nowe przejścia: jedno na ulicy Sienkiewicza, pomiędzy placem przed katedrą a parkiem Kościuszki, a drugie - na ulicy Moniuszki, na wysokości placu znajdującego się za katedrą. Oba przejścia będą wybudowane z takiej samej ciętej kostki i w taki sam sposób, jak na ulicy Kilińskiego (przy magistracie). Koszt budowy obu powyższych wyniesień szacowany jest na około 50 tysięcy złotych.

Żółte linie ostrzegawcze obok przystanków autobusowych to w Radomiu od kilku lat wręcz standard. Poprawiają one bezpieczeństwo (ograniczają możliwość uderzenia kogoś lusterkiem przez autobus), ale przede wszystkim pomagają osobom słabowidzącym w zlokalizowaniu krawędzi zatoczki. Przystanki remontowane w ramach większych inwestycji drogowych mają takie linie ułożone z żółtych płyt z wypustkami, zaś w innych miejscach linie krawędziowe malowane są żółtą farbą. Tylko w tym roku żółte linie zostaną odnowione na prawie dwustu przystankach w całym mieście. Wykonawcy wymalują łącznie ponad siedem kilometrów linii ostrzegawczych, co będzie kosztowało około 46 tysięcy złotych. Inna ekipa zajmie się oznakowaniem poziomym i pionowym miejsc postojowych dla niepełnosprawnych kierowców, którzy poruszają się samochodami. Obecnie z takich miejsc można korzystać w 69 lokalizacjach w Radomiu (nie licząc Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego), natomiast w tym roku "koperty" pojawią się w pięciu następnych miejscach.

Warto przy okazji zauważyć, że praktycznie wszystkie kursujące po Radomiu autobusy komunikacji miejskiej są już niskopodłogowe. Jedynie na linii 19 jeżdżą małe pojazdy (Jelcze M081MB), w których nie ma miejsc siedzących dostępnych od razu z poziomu podłogi. W ich tylnych drzwiach nie ma jednak schodów, więc da się tamtędy wjechać wózkiem inwalidzkim. Radomskie autobusy są ponadto wyposażone w mnóstwo innych udogodnień dla osób niepełnosprawnych, między innymi diodowe wyświetlacze numerów linii i kierunków (czytelne nawet w warunkach ograniczonej widoczności), a także głosowe zapowiedzi przystanków. Mają też otwierane platformy, po których wózki mogą wjeżdżać do środka.

Niemal wszystkie sygnalizacje świetlne w Radomiu są wyposażone w urządzenia emitujące dźwięk, kiedy piesi mają zielone światło. To proste rozwiązanie służące bezpieczeństwu, zwłaszcza dla osób mających problem ze wzrokiem. Jeszcze w tym roku zostanie ustawiona kolejna nowa sygnalizacja, działająca właśnie w ten sposób. Zastąpi dotychczasowe światła u zbiegu ulic Limanowskiego i Obrońców - czyli przed główną bramą cmentarza na Borkach.

W program likwidacji barier architektonicznych wpisuje się niewątpliwie planowana wkrótce budowa nowej kładki dla pieszych nad ulicą Osiedlową. Obecna przeprawa jest nie tylko w złym stanie technicznym, ale także stanowi barierę nie do pokonania dla osób na wózkach inwalidzkich oraz mających kłopoty z poruszaniem się. Zgodnie z założeniami projektowymi planowane jest rozebranie starej przeprawy i zbudowanie w jej miejscu zupełnie nowej kładki. Będzie ona po obu stronach uzupełniona o pochylnie umożliwiające niepełnosprawnym wygodne przejście na drugą stronę ulicy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Radom
MZDiK Radom
niepełnosprawni

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....