Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PTC zbada gorzowską komunikację

infotrans
14.09.2017 09:26
0 Komentarzy

Sieć komunikacji miejskiej w Gorzowie jest żywym organizmem,stale zmieniającym się i rozwijającym, zgodnie z zapotrzebowaniem diagnozowanymw czasie obserwacji i badań, prowadzonych przez MZK i Urząd Miasta. Kolejnetakie badanie przed nami.

Dowiemy się jakie przyzwyczajenia mają pasażerowieMZK, na podstawie jakich biletów przemieszczają się po mieście oraz jakie mająpropozycje na poprawę skomunikowania poszczególnych rejonów Gorzowa.

Osiedle Europejskie – wyzwanie dla komunikacji miejskiej

Dla prezydenta miasta, który ostatecznie odpowiada zaorganizację komunikacji miejskiej w Gorzowie, wszystkie osiedla są równie ważnei tak samo traktowane. To sami mieszkańcy swoimi nawykami komunikacyjnymiwyznaczają kierunek działań, podejmowanych przez miasto. Na drodze do idealnychrozwiązań często stoi jednak infrastruktura danego rejonu. Tak jest w przypadkuosiedla Europejskiego. Tam zabudowa osiedla mocno ogranicza miejskie plany,dotyczące rozwoju siatki komunikacji miejskiej.

W związku z tym, jużwiadomo że tramwaje na osiedle Europejskie nie pojadą, natomiast nie możnawykluczyć docelowych rozwiązań związanych z komunikacją autobusową. I choć, jakinformuje jeden z miejskich portali o braku perspektyw na rozwój siecikomunikacyjnej na osiedlu Europejskim, Miasto planuje poprowadzenie komunikacjiautobusowej w rejon tego osiedla. Jednak z uwagi na planowane w okolicach ulicMyśliborskiej, Szczecińskiej i Chorwackiej remonty, plany te dotyczą okresu jużpo ich zakończeniu. Za wcześnie zatem, by precyzować daty i terminy rozpoczęciakursowania komunikacji miejskiej w tym rejonie. Na razie mieszkańcy osiedlaEuropejskiego muszą korzystać z obecnych rozwiązań MZK.

Praca na żywym organizmie

Siatka komunikacjimiejskiej zmienia się i zmieniać się będzie. W najbliższym czasie zostanieprzeprowadzone kolejne badanie, którego wyniki mają dać odpowiedź na pytania opreferencje, oczekiwania, przyzwyczajenia oraz pomysły mieszkańców Gorzowa,zwłaszcza tych, korzystających z komunikacji miejskiej.

– Tylko w obliczu konkretnych faktów możemy podejmowaćdziałania, ale bez względu na wyniki najbliższych badań, każdy rejon Gorzowajest traktowany tak samo. O każdym z osiedli myślimy, chcąc możliwienajbardziej usprawnić komunikację miejską. I to zawsze są trudne decyzje –podkreśla prezydent miasta Jacek Wójcicki.

Start 15 września

Kolejny badawczy research w Gorzowie rozpocznie się 15września. Wówczas ankieterzy firmy Public Transport Consulting Marcin Gromadzkiobecni w autobusach, tramwajach i na przystankach będą zadawać pytaniamieszkańcom. Badania marketingowe podnazwą „Optymalizacja układu sieci komunikacji miejskiej i taryfy biletowejkomunikacji miejskiej na terenie Miasta Gorzowa Wlkp. oraz gmin sąsiadujących”mają na celu:

  • Zbadania popytu i struktury popytu na liniach podmiejskich(m.in.: ile osób korzysta z przejazdów, kto korzysta, na podstawie jakichdokumentów korzysta z ulg i zwolnień w opłatach, jakie są koszty funkcjonowaniaposzczególnych linii, jaka jest przychodowość linii).

  • Badania struktury popytu na liniach miejskich (m.in.: ktokorzysta z komunikacji miejskiej, na podstawie jakich dokumentów korzysta z ulgi przejazdów bezpłatnych, jaka jest struktura biletów ulgowych w rozbiciu namłodzież szkolna, dzieci w wieku przedszkolnym, ilu studentów korzysta zkomunikacji, itp.).

  • Optymalizację taryfy biletowej (m.in.: przedstawieniepropozycji nowych nośników biletów wraz z kosztami wprowadzenia, propozycjezmian w taryfie biletowej wraz z kosztami ich wprowadzenia, propozycja nowychrodzajów biletów).

  • Optymalizację układu sieci komunikacji miejskiej -przedstawienie propozycji koncepcji układu komunikacji miejskiej w wariancieprzejściowym i docelowym (rok 2022), uwzględniające inwestycje związane zbudową nowej linii tramwajowej na Osiedle Górczyn, przebudową DK 22, planowanymuruchomieniem Centrum Przesiadkowego. Przedmiotem propozycji zmian w układziekomunikacji miejskiej będą nie tylko linie tramwajowe, ale i linie autobusowe(przebieg, częstotliwość, przystanki).

Badania zakończą się na przełomie października i listopada.

Komentarze