Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PSPA na największych targach elektromobilności w Europie

infotrans
09.10.2017 13:09
0 Komentarzy

– Komisja Europejskazaprezentuje w przyszłym miesiącu pakiet regulacji, których celem będzie m.in.przyspieszenie tempa zmian w obszarze elektromobilności – powiedział MarosSefcovic, wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej i komisarz ds. unii energetycznejpodczas inauguracji 30. edycji Electric Vehicle Symposium & Exhibition.

Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych uczestniczy wnajwiększych targach elektromobilności w Europie. Relacja z EVS30 na stronieORPA.PL oraz na profilach PSPA w mediach społecznościowych.

– KE zastanawia się nad wprowadzeniem mechanizmuokreślającego minimalną liczbę produkowanych pojazdów nisko- i zeroemisyjnych.Przewidywane jest wsparcie rozbudowy sieci ładowania do 800 tysięcy punktów naterenie Unii Europejskiej, co stanowi konieczny warunek dla popularyzacjisamochodów elektrycznych na rynku. Dzisiaj, bazując na informacjach otrzymanychod państw członkowskich, funkcjonuje około 200 tysięcy stacji ładowania.Jesteśmy gotowi użyć wszystkich narzędzi, jakie są do dyspozycji UniiEuropejskiej, aby osiągnąć cele w zakresie elektromobilności, a w przyszłościtakże pojazdów autonomicznych – powiedział Maros Sefcovic.

Podkreślił, że zarówno koncerny motoryzacyjne jak i rządypaństw członkowskich Unii Europejskiej deklarują gotowość do wspierania rynkusamochodów elektrycznych. Dodał, że konieczne jest przyspieszenie rozwojuelektromobilności w Europie. Komisja Europejska w listopadzie przedstawi nowyprojekt regulacji m.in. w zakresie emisji CO2 generowanych przez samochodyosobowe i dostawcze, zaś na początku przyszłego roku – także przez pojazdyciężarowe.

Sefcovic zaznaczył, że kwestią priorytetową jest koniecznośćzwiększenia skali produkcji akumulatorów litowo-jonowych na terenie Europy.Komisja planuje wprowadzenie programów wsparcia dla podmiotów prowadzącychbadania nad bateriami nowej generacji oraz planującymi rozpoczęcie ichprodukcji.

– Mieszkańcy Europy powinni polegać na europejskichkoncernach w obszarze elektromobilności. Dokładnie tak, jak polegali na nichprzez lata w obszarze tradycyjnej motoryzacji – podkreślił Sefcovic. Jegozdaniem, Europa jest już gotowa do elektromobilnej rewolucji.

30. edycja Electric Vehicle Symposium & Exhibition tonajwiększe wydarzenie branżowe w Europie. W dniach od 9 do 11 październikaStuttgart stanie się światową stolicą elektromobilności. Organizatorzy: AVERE,EDTA i EVAAP, członkowie WEVA (World Electric Vehicle Association) podają, że wkonferencji weźmie udział ponad 1500 uczestników, w tym pełna reprezentacjabranży, przedstawiciele rządu federalnego Niemiec i Komisji Europejskiej. EVS30to także 20000 m2 powierzchni, 353 wystawców i przedstawiciele 53 krajów. Wtargach uczestniczy również Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych ORPA.PL.

– Wystarczy rozejrzeć się po konferencji, żeby przekonaćsię, że to moment przełomowy dla całej branży. Jesteśmy w innym świecie.Samochody elektryczne były produkowane w Europie już w XIX wieku, ale dopieroteraz stały się realną alternatywą dla silników konwencjonalnych. Nie maodwrotu od elektryfikacji transportu – oceni targi Maciej Mazur, DyrektorZarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.

Na targach EVS30 obecna jest niemal cała branża związana zelektromobilnością. Pada wiele deklaracji.

– Zakładamy, że do 2025 roku 25 proc. pojazdów produkowanychprzez nasz koncern będzie elektryczna. Musimy pracować nad tym, by pozostałe 75proc. również spełniało jak najwyższe normy – powiedział Ola Kallenius, CzłonekZarządu Daimler AG. – Droga wiedzie nas do zeroemisyjności, jesteśmy tegopewni.

Kallenius dodał, że niemiecki koncern pracuje nad hybrydątypu plug-in o zasięgu 100 km na napędzie elektrycznym. Począwszy od sezonu2019/2020 Mercedes-Benz weźmie ponadto udział w wyścigach w Formuły E. Premieramarki EQ odbędzie się natomiast w 2018 roku.

– AMG będzie elektryczny! – stwierdził – Jeśli chcemyelektryfikować nawet pojazdy AMG, kojarzące się z tradycyjnym silnikiem,oznacza to, że elektromobilność traktujemy bardzo poważnie.

Jak podkreślił Kallenius, największym wyzwaniem stojącymprzed Daimlerem jest redukcja kosztów zakupu baterii litowo-jonowych. Tonajdroższy element pojazdów napędzanych prądem, który uniemożliwia produkcjęsamochodów elektrycznych w cenie ich tradycyjnych odpowiedników.

Daimler będzie inwestował również w infrastrukturę – zarównow ładowarki przydomowe oraz zlokalizowane w miejscu zatrudnienia, jak i szybkiestacje ładowania przy trasach przelotowych.

– Bierzemy odpowiedzialność za infrastrukturę –zakończył Kallenius.

Ciekawe przemówienie wygłosił Colin McKerracher z BloombergNew Energy Finance, który przedstawił szacunki dotyczące globalnej sprzedażypojazdów elektrycznych. Eksperci przewidują, że w bieżącym roku sprzedaż EV nacałym świecie przekroczy milion egzemplarzy,z czego w Europie ma zostać sprzedanych blisko 220 tysięcy sztuk.

– Do grona państw, w których nowe rejestracje przekroczyłyjeden procent w 2017 roku dołączą Stany Zjednoczone, Niemcy czy Finlandia –mówił McKerracher.

Zdaniem ekspertów Bloomberg, by zostały spełnione celeśrodowiskowe określone przez Unię Europejską, rynek pojazdów elektrycznychpowinien osiągnąć 10 proc. do 2025 roku.


Komentarze