TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

PSL i WiS o znowelizowanej ustawie o ptz
TransInfo.pl - Opublikowano: 25.07.2016 18:00:54
PSL i WiS o znowelizowanej ustawie o ptz

21 lipca parlamentarzyści wysłuchali sprawozdania Komisji Infrastruktury o senackim projekcie ustawy o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym (druki nr 716 i 725).

Tego samego dnia nowelizacja została przyjęta przez Sejm. W ramach obrad, Sejm uchwalił, że w dyskusji nad tym punktem wysłucha 5-minutowych oświadczeń w imieniu klubów i koła. W imieniu Klubu Parlamentarnego Polskiego Stronnictwa Ludowego głos zabrał poseł Kazimierz Kotowski natomiast serię wstąpień - w imieniu koła Wolni i Solidarni - zamknął poseł Ireneusz Zyska:

Kazimierz Kotowski : -"Szanowny Panie Marszałku! Wysoka Izbo! Procedowany dziś senacki projekt ustawy o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym wychodzi naprzeciw oczekiwaniom, sugestiom samorządów i przewoźników, którzy praktycznie, mimo okresu, wydawałoby się, i tak to oceniamy, wystarczająco długiego, bo 6 lat, nie zdołali w przeważającej mierze uporać się z tym problemem. Z informacji, z materia- łów możemy wyczytać i dowiedzieć się, że tylko bardzo mała, nieliczna grupa samorządów zrealizowała te spoczywające na nich obowiązki. A zatem utrzymanie tego projektu pierwszego, zakładanego, daty 1 stycznia 2017 r., stworzyłoby dość złożoną sytuację. Stąd pozytywnie oceniamy inicjatywę Senatu i jako klub będziemy głosować za przyjęciem tego rozwiązania.

Natomiast jestem przekonany, że samorządy nie będą teraz dalej zwlekać z rozwiązaniem i wyłonieniem operatorów świadczących usługi, że obie strony dołożą starań, abyśmy znów za rok nie musieli debatować i pochylać się nad wyszukiwaniem rozwiązania. Myślę, że ministerstwo i pan minister również dołożą starań, aby to uregulować w ten sposób, abyśmy ten okres, czas wykorzystali do dobrego przygotowania się i rozważenia jeszcze, jak to rozwiązać czy jak wskazać wyjście z tych sytuacji, które tu dzisiaj były podnoszone, jak uwzględniać i widzieć rozwiązanie problemu nie tylko w miastach, bowiem ta kwestia była podnoszona, ale jak skomunikować, jak umożliwić korzystanie z transportu zbiorowego mieszkańcom małych miejscowości i tych miejscowości, które są oddalone od znaczących szlaków komunikacyjnych. Stąd, jak powiedziałem, deklarujemy współpracę i głosowanie za przyjęciem tego projektu ustawy. Dziękuję bardzo."


Ireneusz Zyska : -"Szanowny Panie Marszałku! Wysoki Sejmie! W imieniu posłów Koła Poselskiego Wolni i Solidarni przedstawiam stanowisko w sprawie senackiego projektu ustawy o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. Ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. weszła w życie w dniu 1 marca 2011 r. Część przepisów została objęta 6-letnim okresem vacatio legis, mają wejść w życie w dniu 1 stycznia 2017 r. Wejście w życie tych przepisów może spowodować utratę przez pasażerów korzystających z publicznego transportu zbiorowego możliwości korzystania z biletów ulgowych. Z prawa tego korzystają przede wszystkim osoby uczące się i osoby w wieku starszym, i to właśnie w te grupy społeczne uderzyłoby rozwiązanie skutkujące pozbawieniem pasażerów możliwości korzystania z tańszego przemieszczania się. Z kolei wypłata rekompensat z tytułu biletów ulgowych byłaby wówczas możliwa jedynie dla podmiotów, które podpisały umowy z jednostkami samorządu terytorialnego, co spowoduje, że przewoźnicy, którzy takich umów nie zawarli, nie będą sprzedawać biletów ulgowych. Z informacji przedstawionych przez Związek Województw Rzeczypospolitej Polskiej oraz urzędy marszałkowskie wynika, że duża grupa jednostek samorządu terytorialnego nie dostosowała się jeszcze do wymogów organizacji publicznego transportu zbiorowego nałożonych ustawą z dnia 16 grudnia 2010 r. 

Projekt procedowanej ustawy ma na celu przesunięcie wejścia w życie przepisów objętych vacatio legis na dzień 1 stycznia 2018 r., co w założeniu wnioskodawców pozwoli na zachowanie przez pasażerów pełnego dostępu do ulg ustawowych u wszystkich przewoźników ? niezależnie od podpisania umowy przez przewoźnika z jednostką samorządu terytorialnego. Pozwoli to również samorządom terytorialnym na zorganizowanie transportu publicznego na swoim obszarze tak, aby jak najlepiej zaspokoić potrzeby ich mieszkańców. Pozwoli to także na dokonanie w tym czasie pogłębionej analizy docelowego kształtu organizacji publicznego transportu zbiorowego i przeprowadzenie ewentualnych zmian legislacyjnych w tym zakresie.

Biorąc pod uwagę zaprezentowane stanowiska podmiotów zewnętrznych biorących udział w toku postępowania zmierzającego do wypracowania przedmiotowego projektu ustawy, zauważyć należy, że istnieje potrzeba przyjęcia rozwiązań prawnych przewidujących mechanizmy współpracy powiatów i gmin, które umożliwią tworzenie zintegrowanego systemu publicznego transportu zbiorowego. Z tych względów przesunięcie terminu wejścia w życie przedmiotowej ustawy pozwoli wykorzystać wydłużony okres vacatio legis na wprowadzenie niezbędnych zmian.

Konieczne jest przyjęcie kompleksowego docelowego rozwiązania legislacyjnego w dziedzinie publicznego transportu zbiorowego. Posłowie Koła Poselskiego Wolni i Solidarni poprą przedłożony Wysokiej Izbie projekt ustawy. Dziękuję bardzo. "




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
sejm
ptz
PSL
MIB
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....