TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Przyszłość miejskiej komunikacji w Elblągu
WWW.PORTEL.PL - Opublikowano: 08.03.2010 22:15:25
Przyszłość miejskiej komunikacji w Elblągu

Jak informuje elbląski portal www.portel.pl –kolejne spotkanie Forum Rozwoju Elbląga (20 lutego) poświęcone było komunikacji miejskiej w Elblągu. Poprowadził je Marcel Klinowski, znany elbląski miłośnik tramwajów. W trakcie ożywionej dyskusji, zebrani na spotkaniu wyrazili swoje opinie na temat elbląskiej komunikacji miejskiej definiując zalety, wady oraz propozycje zmian.
Zalety
- Model funkcjonowania oparty na zasadach rynkowych poprzez organizowanie przetargów na usługi przewozowe w komunikacji autobusowej.
- Plan rozwoju transportu publicznego promujący transport szynowy.
- Stopniowe ujednolicanie barw pojazdów komunikacji miejskiej.
- Prace nad Systemem Elbląskiej Karty Miejskiej, składającego się z podsystemu monitorowania ruchu pojazdów transportu zbiorowego, kontroli biletowej oraz dynamicznej informacji pasażerskiej.
Wady
- Brak spójności pomiędzy obowiązującymi dokumentami opracowywanymi przez Urząd Miejski w Elblągu lub na jego zlecenie (Strategia Rozwoju Elbląga, Zintegrowany Program Rozwoju Transportu Publicznego, Wieloletnie Plany Inwestycyjne a Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego).
- Częściowe realizowanie inwestycji zapisanych w Zintegrowanym Programie Rozwoju Transportu Publicznego m.in.:
1. projektów infrastrukturalnych,
2. zakupu i modernizacji taboru tramwajowego.
- Niedofinansowanie miejskiej spółki Tramwaje Elbląskie sp. z o.o. w zakresie modernizacji infrastruktury i taboru.
- Niewielka elastyczność w dostosowywaniu systemu transportu publicznego do potrzeb pasażerów.
- Brak strategii promocji transportu publicznego skierowanej do mieszkańców.
- Brak konsultacji społecznych w zakresie inwestycji miejskich w dziedzinie transportu publicznego.
- Niedostosowanie infrastruktury drogowej na potrzeby komunikacji miejskiej, szczególnie w przypadku ostatnich inwestycji miejskich:
1. zastosowanie progów zwalniających na trasach komunikacji autobusowej (ul. Bałuckiego, ul. Moniuszki),
2. niewprowadzenie priorytetu dla komunikacji miejskiej w sygnalizacji świetlnej,
3. błędy w projektowaniu inwestycji drogowych (skrzyżowanie ul. Skrzydlatej i Lotniczej, ronda o zbyt małym promieniu skrętu).
Propozycje zmian
- Uproszczenie i uelastycznienie taryfy przewozowej oraz siatki połączeń do potrzeb mieszkańców m.in. poprzez:
1. wprowadzenie biletu dobowego,
2. konsultacje społeczne
3. rezygnacja z proponowanego trybu Check-in i Check-out wprowadzającego nakaz dwukrotnego kasowania biletu przy wejściu i wyjściu z pojazdu w ramach Systemu Elbląskiej Karty Miejskiej.
- Rzetelne informowanie o inwestycjach miejskich oraz organizowanie ogólnodostępnych konsultacji społecznych dla zainteresowanych stron ze szczególnym uwzględnieniem mieszkańców wraz z zastosowaniem nowoczesnych form komunikacji.
- Opracowanie strategii promocji transportu publicznego.
- Polepszenie koordynacji działań w dziedzinie inwestycji infrastrukturalnych między Urzędem Miejskim a przewoźnikami w celu wyeliminowania błędów tj. ustawianie progów zwalniających na trasie linii autobusowych czy niedostosowanie szerokości jezdni/promieni skrętu z uwzględnieniem pojazdów komunikacji miejskiej.
Kolejne spotkanie Forum Rozwoju Elbląga odbędzie się 18 marca o godzinie 18 w biurowcu Elzam na Al. Grunwaldzkiej 2 B 1 sala nr 6. Poświęcone będzie inwestycjom sportowo-rekreacyjnym w Elblągu. Zapraszamy na spotkanie wszystkich chętnych elblążan zainteresowanych tą tematyką i mających ciekawe pomysły.

Elbląg i transport wodny
Komunikacyjne Forum Rozwoju Elbląga nie było jednym transportowym spotkaniem w Elblągu w lutym. 22 i 23 lutego w Kadynach odbyło się Posiedzenie Ekspertów w ramach VIII Forum Parlamentów Południowego Bałtyku, które odbędzie się w Elblągu w maju br. Tematem wiodącym VIII Forum jest „Środowisko naturalne, a rozwój cywilizacyjny nad Południowym Bałtykiem”, natomiast temat spotkania eksperckiego w Kadynach brzmiał: „Planowanie przestrzenne na morzu i zintegrowane zarządzanie strefą przybrzeżną w południowym regionie”. Podczas spotkania Grzegorz Nowaczyk, przedstawiciel władz województwa nawiązał do problemów portu elbląskiego z dostępem do morza. –Wierzę, że w wyniku dyskusji potrafimy znaleźć odpowiednie drzwi do rozwiązania problemu i je otworzyć. Tymi „drzwiami”dla Portu Morskiego w Elblągu jest budowa Kanału przez Mierzeję, a dla rozwoju turystyki wodnej na Zalewie Wiślanym –budowa i modernizacja portów i przystani oraz stworzenie infrastruktury dla wodniaków przy śluzach, pochylniach i mostach oraz remonty i przebudowa obiektów hydrotechnicznych –realizowane m.in. w ramach Programu „Pętla Żuławska”–mówił. –Budowa kanału to nie tylko stworzenie nowego szlaku transportowego, lecz także istotny czynnik aktywizacji gospodarczej gmin nadzalewowych, które to, poza gminą Krynica Morska, należą do najuboższych w kraju. To także integracja przestrzenna Zatoki Gdańskiej z Zalewem Wiślanym oraz nowe możliwości dla turystyki i rekreacji morskiej –podsumował swe powitalne wystąpienie Grzegorz Nowaczyk.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Elbląg
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....