TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Przystankowe znaki specjalne. W Warszawie [FILM]
- Opublikowano: 17.04.2018 18:51:29
Przystankowe znaki specjalne. W Warszawie (foto: ZDM)

Profilowane krawężniki, płyty z wypustkami czy rowkowane pasy prowadzące coraz częściej pojawiają się na ulicach Warszawy.

To odpowiedź na realne potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Dzięki tym rozwiązaniom, każdy może poruszać się bez przeszkód w przestrzeni miejskiej.

Chcemy, by przestrzeń publiczna była dostępna dla każdego – także dla osób mniej sprawnych – podaje ZDM. Dlatego od kilku lat konsekwentnie wprowadza różne usprawnienia dla osób z niepełnosprawnościami przy wszystkich prowadzonych remontach. Te rozwiązania wynikają z potrzeb osób poruszających się na wózku lub niedowidzących. Wielu mieszkańców nie wie jednak, do czego one służą. Warszawiacy często pytają np. czym są podłużne szare płyty z rowkami, układane wzdłuż chodników. Padają pomysły: prowadnice dla walizek, linia wyznaczająca kierunki ruchu na chodniku, granica miejsc postojowych dla samochodów. Z tej niewiedzy wynikają nieprawidłowe zachowania – np. parkowanie pojazdów w pobliżu takiej linii.

Dlatego ZDM postanowił wyjaśnić, do czego służą te wszystkie rozwiązania, które stosujemy na drogach, wytłumaczyć warszawiakom dlaczego i dla kogo to robimy. Przygotowano film, który pokazuje jak to działa w praktyce – że te rozwiązania nie są ekstrawaganckim i zbędnym wydatkiem, ale kluczowym elementem, bez którego spora grupa ludzi nie jest w stanie samodzielnie poruszać się po mieście.

Bohaterem filmu jest Sebastian Grzywacz, na co dzień przewodnik na "Niewidzialnej Wystawie". – Dla niewidomego niektóre warszawskie ulice to prawdziwa dżungla – mówi. Zaraz jednak dodaje: – Ale z roku na rok jest lepiej. Razem z nami przetestował rozwiązania wprowadzone na kilku ulicach wyremontowanych w ubiegłych latach. Pokazał m.in. jak korzystać z pasów prowadzących, do czego służy pole uwagi i jaką funkcję pełnią przyciski na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną.

Każde z tych rozwiązań ma prostą funkcję:

Żółte płyty z wypustkami (pasy ostrzegawcze) – spotkamy je m.in. przed przejściami dla pieszych i na przystankach. Są wyczuwalne przez podeszwę butów i informują o zbliżaniu się do krawędzi chodnika/peronu przystankowego. W przypadku przystanków autobusowych instalujemy pojedynczy pas ostrzegawczy o szerokości 30 cm, na całej długości krawędzi zatrzymania. Żółte płyty z wypustkami wyznaczają również pole oczekiwania na wysokości środkowych drzwi autobusu. Dzięki temu pasażerowie o ograniczonej mobilności, w tym osoby poruszające się na wózkach lub z wózkami dziecięcymi, a także osoby niewidome, mają ułatwione wsiadanie i wysiadanie z pojazdów. Jeśli nie musicie, nie stójcie niepotrzebnie na tych płytach, być może w tym czasie ktoś zachce z nich skorzystać.

Pasy prowadzące z płyt o nawierzchni ryflowanej – to specjalne płyty z podłużnymi rowkami, które tworzą coś w rodzaju ścieżki pomocniczej na chodniku i przystanku. Dzięki niej osoba niewidoma lub niedowidząca, posługująca się specjalną laską może łatwiej zorientować się w terenie i ma pewność, że poruszając się wzdłuż wyznaczonych pasów nie napotka na żadną stałą przeszkodę infrastrukturalną. Białe płyty prowadzące nie służą do prowadzenia po nich walizki, nie wyznaczają też granicy miejsc postojowych, nie są ozdobą ulic. Nie utrudniaj korzystania z nich osobom, które tego naprawdę potrzebują, nie blokuj ich i nie parkuj na nich.

Krawężniki peronowe – montowane na przystankach autobusowych. Posiadają specjalny – zaokrąglony u podstawy – kształt, ułatwiający autobusom podjazd do krawędzi peronu. Zaokrąglony profil oraz zwiększona wysokość (16 cm) pozwalają autobusom precyzyjnie zatrzymać się jak najbliżej krawędzi peronu. Dzięki temu wszystkim pasażerom zdecydowanie łatwiej wsiąść lub wysiąść z niskopodłogowego pojazdu.

Sygnalizacja dźwiękowa – to specjalny system przekazujący pieszemu informację dźwiękową i wibracyjną (żółta kaseta zamontowana na słupie sygnalizatora) przy świetle zielonym, ze wskazaniem kierunku przejścia i tabliczką z opisem Braille'a, informującą o topografii przejścia. Dzięki tej sygnalizacji osoba niewidoma może łatwiej zorientować się, kiedy na przejściu dla pieszych zapala się zielone światło. Wie także, ile pasów ruchu ma do pokonania.

Stosując te elementy, w ostatnich dwóch latach przebudowaliśmy ponad 100 przystanków autobusowych (nowa nawierzchnia, płyty ostrzegawcze i prowadzące, krawężniki peronowe) – podaje ZDM. Na chodnikach w różnych punktach miasta pojawiło się ok. 10 km płyt prowadzących, ok. 3 km żółtych płyt ostrzegawczych (tzw. pól uwagi) i ok. 3 km krawężników peronowych. W tym roku, przy okazji już trwających robót, powstają kolejne. Równocześnie trwają prace przy usuwaniu barier - obniżyliśmy krawężniki w blisko 200 lokalizacjach, głównie przy przejściach dla pieszych. Na 242 skrzyżowaniach i przejściach działa sygnalizacja dźwiękowa.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
ZDM Warszawa
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....