TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Przebudowa kolei linowej na Skrzyczne
PAP TL, Transinfo - Opublikowano: 30.11.2016 19:18:04
Przebudowa kolei linowej na Skrzyczne / fot. Mk86, CC-BY-3.0

"Szczyrk powoli odbudowuje infrastrukturę i wierzę, że wkrótce stanie się on najlepszym miejscem do uprawiania narciarstwa" ? powiedział dyrektor Centralnego Ośrodka Sportu (COS) w Szczyrku, Grzegorz Kotowicz. Dodał też, że ma to być najnowocześniejszy taki obiekt w Polsce.

Kolej linowa na Skrzyczne, najwyższy szczyt Beskidu Śląskiego, składa się z dwóch odcinków: dolnego, liczącego 1,6 km, ze Szczyrku do Jaworzyny, a także górnego, o długości blisko 1,2 km, z Jaworzyny na szczyt.

Przebudowa dolnego odcinka dopełnia inwestycję zapoczątkowaną przed kilku laty. Pod koniec 2013 r. oddana do użytku została część górna. Jej koszt wyniósł ok. 20 mln zł. Wówczas zabrakło funduszy na dolną część. W tej chwili COS dysponuje pieniędzmi, które w większości pochodzą z resortu sportu. Kotowicz powiedział, że koszt przebudowy dolnej części wyniesie ok. 27 mln zł netto.

Pierwsze prace ziemne przy dolnym odcinku już ruszyły. "Wykonywane są wykopy na fundamenty pod garaż dla kanap oraz pod słupy wyciągowe. (...) Przebudowa nie spowoduje zimą utrudnień w korzystaniu z tras na Skrzycznem. Demontaż dotychczasowej kolei nastąpi wiosną, po zakończeniu sezonu narciarskiego" ? wyjaśnił Kotowicz.

"Będą to szaro-żółte czteroosobowe kanapy z kapsułami zabezpieczającymi przed wiatrem" ? powiedział.

Realizacją inwestycji zajmuje się włoska firma Leitner. Jaroslav Mačičák z firmy Leitner powiedział, że czas przejazdu dolnym odcinkiem skróci się z 16 minut do 5 minut i 15 sekund. Zastosowany w niej zostanie tzw. napęd bezpośredni. "Oznacza to, że nie stosujemy w nim przekładni, a więc nie będzie wymagał smarowania. To oznacza podwyższenie poziomu niezawodności, obniżenie emisji hałasu oraz przyniesie oszczędności energii" ? powiedział. Użytkowanie mechanizmu w porównaniu z poprzednim będzie tańsze o ok. 25 tys. zł rocznie.

W kolejce zostanie użyty także nowoczesny system sterowania. Generowane przez niego ciepło może być wykorzystane do produkcji ciepłej wody.

Po przebudowie dolny odcinek osiągnie przepustowość taką samą jak górny, czyli 2,4 tys. os/h.

"Zakończenie inwestycji planujemy na 31 sierpnia. Mam nadzieję jednak, że uda się nam to osiągnąć wcześniej" ? wskazał Kotowicz.

Burmistrz Szczyrku Antoni Byrdy podkreślił, że każda taka inwestycja jest doskonałą promocją Szczyrku. "Modernizacja górnego odcinka była pierwszą jaskółką. W tym roku zacznie działalność ośrodek Beskid Sport Arena. Zaawansowane są inwestycje w Szczyrkowskim Ośrodku Narciarskim. (?) Wierzę, że odzyskamy utraconą niegdyś pozycję i Szczyrk wróci do narciarskiej i turystycznej ekstraklasy" ? powiedział samorządowiec.

Kolej linowa na Skrzyczne powstała pod koniec lat 50. ub. wieku i została zmodernizowana na początku lat 90. Góra ta jest miejscem chętnie odwiedzanym przez turystów, także narciarzy. (PAP)

WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Skrzyczne
kolej linowa
Beskid Śląski
turystyka
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....