TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Problemy DB Regio z taborem [FILM]
Tomasz Larczyński, TransInfo - Opublikowano: 06.06.2017 15:03:43 1 komentarz
Twindexxy można już spotkać na niemieckich torach, ale w Meklemburgii jeszcze nie / fot. Rolf Heinrich, Wikimedia Commons, CC-BY-3.0

DB Regio brakuje wagonów. W związku z tym kieruje wagony z miejscami do przewozu rowerów, zaprojektowane specjalnie na nadbałtyckie trasy, na zwykłe linie regionalne wewnątrz kraju. A to problemów nie rozwiązuje, lecz wręcz rodzi kolejne.

W regionalnych pociągach DB Regio bardzo wzrosło zapełnienie, przekraczając w wielu wypadkach 100%. A w najbliższych tygodniach będzie o wiele gorzej. Operator zmaga się z kryzysem taborowym. Dostawa nowych jednostek jeszcze potrwa: Bombardier ma już w tej kwestii kilkuletnie opóźnienie, a część pojazdów jest na przeglądach. W rezultacie wagony rowerowe, specjalnie przebudowane pod kątem linii nadbałtyckich ("Fahrradexpress" DBuza748), kierowane są na najbardziej obciążoną linię RE 1 (Magdeburg-Frankfurt nad Odrą). Tymczasem nadeszła ciepła pogoda i wielu pasażerów oraz pasażerek chce przewieźć rower nad morze.

Niemieckie umowy o dofinansowanie określają dokładne parametry taboru. Dla RE 1 ma to być skład wagonowy z 5 wagonami piętrowymi. Jeśli więc brakuje zwykłych, trzeba sięgnąć po te z miejscami do przewozu rowerów. Problem w tym, że mają one aż ok. 20 miejsc siedzących mniej. Efekt – podróże na stojąco, dla Niemców rzecz jednak niecodzienna. Tymczasem rezerwy są przeciążone także w innych regionach Niemiec i na pomoc z innych krajów związkowych nie ma co liczyć.

W aglomeracji berlińskiej i w historycznym Braniborsku (Brandenburgii) brakuje ok. 13 wagonów piętrowych do zapewnienia normalnej pojemności pociągów – powiedział dziennikowi Tagesspiegel Joachim Trettin, prezes zakładu DB Regio Nordost. Bombardier już w grudniu 2014 r. miał dostarczyć 5 pociągów Twindexx push-pull, każdy zestawiony z 5 wagonów piętrowych (w tym dwóch motorowych), przeznaczonych wg planów na liniię RE 5 z Waldstadt przez Wünsdorf do Roztoki (Rostock) i Strzałowa (Stralsund). Tymczasem nadal brakuje trzech wagonów tocznych (środkowych) i wszystkich motorowych. DB Regio na nadzieję, że latem dostarczone zostaną chociaż wagony motorowe.


WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Niemcy
przewozy regionalne
przewóz rowerów w pociągu
  • www – 06.06.2017

    Straszni ci pasażerowie. Za często korzystają z pociągów. Oj kolejarze za dobrze zrobili pasażerom.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....