TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Prezentacja Studium Transportowego w Jaworznie
UM JAWORZNO - Opublikowano: 22.03.2016 18:02:47
Prezentacja Studium Transportowego w Jaworznie (fot. UM Jaworzno)

W poniedziałek - 21 marca - tuż po godz. 10.00 w Sali Obrad Urzędu Miejskiego rozpoczęła się pierwsza publiczna prezentacja wyników Studium Transportowego wschodniej części aglomeracji górnośląskiej. Najpierw założenia i metodologię przeprowadzonych badań oraz wnioski płynące z opracowania przedstawili twórcy studium z firmy inkom s.c., a w drugiej części spotkania wszyscy jego uczestnicy mogli wziąć udział w dyskusji na temat mobilności miejskiej w kontekście zaprezentowanego dokumentu. Swoimi spostrzeżeniami podzielili się m.in. prezydenci Paweł Silbert i Arkadiusz Chęciński oraz radni z Sosnowca i Mysłowic.

Przygotowane Studium jest bezprecedensowym opracowaniem zajmującym się mobilnością miejską. Nie tylko ze względu na wielosektorowość, nie tylko z powodu obszerności badanego terenu, ale głównie z powodu wyjątkowej współpracy trzech miasta - Sosnowca, Mysłowic i Jaworzna, które sfinansowały badania. Trzy miasta w poczuci odpowiedzialności za wiarygodność Studium zamówiły pomiary również poza swoimi miejskimi granicami - od Wojkowic przez Dąbrowę Górniczą, Będzin, Czeladź i Sławków. Pomierzono setki tysięcy samochodów, autobusów i pociągów. Przepytano reprezentantów kilkunastu tysięcy gospodarstw domowych. I cała ta wiedza została przetworzona na potrzeby zaprezentowanej dokumentacji.

Wśród najważniejszych wniosków wynikających ze sporządzonego Studium Transportowego znalazły się:

Przeanalizowany, projektowany układ drogowy spełnia kryteria efektywności ekonomicznej na dobrych parametrach, pod warunkiem zoptymalizowania zakresu jego realizacji.

Docelowy układ komunikacyjny obszaru analiz nie może być projektowany w oderwaniu od pozostałej części aglomeracji na co wyraźnie wskazują wyniki badań zachowań komunikacyjnych mieszkańców, które wykazały silne powiązania wewnątrzregionalne, oraz prognozowane utrudnienia komunikacyjne w nadchodzących latach.

Docelowy układ komunikacyjny musi być oparty na silnym podsystemie komunikacji zbiorowej opartej głównie o trakcję szynową (tramwaj, kolej). Trakcja autobusowa z uwagi na brak możliwości wprowadzenia w obszarach zurbanizowanych aglomeracji buspasów w miarę wzrostu ruchu drogowego (do około roku 2025 /+ 10 lat/) będzie wyczerpywała swoje możliwości rozwojowe przy jednoczesnym spadku parametrów eksploatacyjnych.

Super pilnym zadaniem (z uwagi na czas jaki musi upłynąć od pomysłu do realizacji) jest podjęcie decyzji o przystąpieniu do projektowania i realizacji niezależnego, szynowego systemu ruchu pasażerskiego obejmującego swym zasięgiem całą aglomerację poszerzoną o obszary tradycyjnie silnie z nią powiązane. Zaniechanie tych działań doprowadzić może w perspektywie 10-15 do zapaści komunikacyjnej regionu i do znacznego spadku jego atrakcyjności jako miejsca do inwestowania i mieszkania.

Przeprowadzone analizy ruchowe i ekonomiczne realizacji Drogowej Trasy Średnicowej wschód wykazały zasadność jej realizacji.

Uzyskane parametry efektywności ekonomicznej DTŚ z nawiązką spełniają wymogi pozwalające na uzyskanie dofinansowania inwestycji ze środków UE.

Opracowane w ramach realizacji studium transportowego bazy danych i powiązane z nimi modele ruchowe powinny stać się codziennym narzędziem w dalszych pracach nad regionem w wielu dziedzinach jak:

- szeroko rozumiana komunikacja,

- ekologia transportu,

- urbanistyka,

- demografia.

Studium już żyje własnym życiem stanowiąc bazę do analiz i opracowań okołokomunikacyjnych.

Pełny zapis spotkania, podczas którego prezentowano wyniki Studium Transportowego wschodniej części aglomeracji górnośląskiej znajduje się TUTAJ.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Jaworzno
plan transportowy
Sosnowiec
Mysłowice

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....