TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Pracownia Miast. Transport XXI wieku
BIURO PRASOWE UM POZNAŃ TransInfo - Opublikowano: 04.11.2016 15:08:11 1 komentarz
fot. ztm.poznan.pl

Pogodzenie interesów kilku grup, których potrzeby są sprzeczne, nie jest łatwe, ale nie jest też niemożliwe. Rozwiązań i pomysłów na sprawny transport w mieście szukali uczestnicy poznańskiej konferencji w ramach kolejnej odsłony Pracowni Miast.

- Najczęściej zgłaszanym mi przez mieszkańców problemem jest transport i komunikacja w mieście. Poznaniacy narzekają, że ciężko im się jeździ po mieście, ale często nie potrafią dostrzec przyczyn takiego stanu rzeczy, czyli zaburzonej proporcji między liczbą samochodów a infrastrukturą miasta - mówił otwierając dyskusję prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak.

Problem ze zbyt dużą liczbą aut mają miasta w całej Polsce a nawet Europie. I w różny sposób miasta próbują sobie z nim radzić.

- Będąc w Paryżu bardzo szybko musiałem się przestawić na wypożyczalnię samochodów elektrycznych, bo tam po prostu nie da się zaparkować - mówił Andrzej Byrt, ambasador Polski w Szwajcarii, wcześniej wieloletni prezes MTP. - Ludzie przemieszczają się tam także rowerami, ale popularne są też segwaye i elektryczne deskorolki, które łatwo można zabrać do tramwaju. Gdy jest duże stężenie zanieczyszczeń, za darmo jest metro.

Zdaniem Andrzeja Byrta, samochody, choć zawsze będą potrzebne, nie powinny być wykorzystywane do przemieszczania się po mieście, tylko do podróży długodystansowych. Podobne spostrzeżenia ma prezes Volkswagena Jens Ocksen, który zwrócił uwagę, że potrzeby mieszkańców miast bardzo się zmieniły.

-Moja córka nie potrzebuje samochodu. Zakupy robi przez internet. Gdy chce gdzieś dalej pojechać, wypożycza auto. Nie jest to drogie, a nie musi martwić się o ubezpieczenie, serwis itd. - mówił Jens Ocksen. - Musimy od nowa przemyśleć to, do czego nam są potrzebne samochody i w jakiej formule powinny być one wykorzystywane do transportu w mieście.

Jednym z pomysłów jest car-sharing, czyli wypożyczalnie samochodów, które funkcjonują w wielu miastach. Odciążeniem dla miejskich ulic jest też rezygnacja z samochodu na rzecz roweru. Najważniejszy jest jednak sprawny transport publiczny i to nie tylko w granicach miasta, ale w całej aglomeracji, gdyż znaczna część samochodów wjeżdża do miasta z powiatu.

- Patrzę przez pryzmat kosztów, jakie ponoszą poznaniacy. Jako prezydent miasta muszę bronić ich interesów, dlatego rozmawiam z gminami o tym, byśmy inwestycje w transport w ramach aglomeracji współfinansowali - mówił prezydent Jaśkowiak. - Nie mogę finansować rzeczy, które nie będą służyły poznaniakom, a mieszkańcom innych gmin. Jeśli przez lata inwestowały w baseny, czy domy kultury, to teraz powinny może zainwestować w transport publiczny.

Kluczowym projektem jest tutaj kolej metropolitalna, która umożliwiłaby mieszkańcom podpoznańskich gmin sprawny dojazd do centrum miasta.

- Coraz więcej samorządów zgłasza chęć budowy kolei metropolitalnej i chce na to pozyskać unijne fundusze - przyznał Michał Beim, członek zarządu PKP, ekspert transportu. - By to działało muszą być spełnione określone warunki: pasażer musi mieć blisko na stację, a w pociągach i na dworcach musi być czysto. Najważniejsze jest jednak to, by kolej metropolitalna była skoordynowana ze sprawnym i niezawodnym transportem miejskim. Tam, gdzie można zaufać transportowi publicznemu, udział samochodów maleje.

To samo dotyczy transportu rowerowego. W miastach, gdzie jest dobra infrastruktura, udział rowerzystów w ruchu ogólnym wzrasta.

- Ja od wielu lat nie potrzebuję samochodu, wszędzie dojeżdżam rowerem, a jak potrzebuję auta, to zamawiam taksówkę. I takie rozwiązanie polecam - mówił Marcin Chyła, ekspert ruchu rowerowego i infrastruktury. - Obecnie większość miast w Polsce jest zdominowana przez samochody. Jest kilka, np. Gdańsk, gdzie jest mniej więcej po równo. Rowerzystów przybywa, co widać po zaparkowanych rowerach na osiedlach, ale model, w którym stanowią oni przewagę wciąż jest wielkim wyzwaniem.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Poznań
konsultacje
zrównoważony transport
  • nm – 10.11.2016

    Bez większych problemów da się pogodzić chęć posiadania i eksploatowania w mieście własnego samochodu z rozwojem komunikacji masowej.Komunikacja masowa musi być tylko lepiej zorganizowana i przede wszystkim tańsza, nie może być tak ,że bilet jednorazowy kosztuje prawie dolara.Darmowe przejazdy komunikacją miejską co drugi dzień albo na określonych liniach dla posiadaczy ważnych dowodów rejestracyjnych na początek dla zachęty, można wprowadzić w tych miastach, które chcą ograniczyć ruch samochodów osobowych, szczególnie w centrum.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....